לוברט לחרדים10: “ביקשתי שנפרוש, אבל רק כעת המועצות אישרו לנו”

חבר מועצת עיריית תל אביב הפורש נפתלי לוברט מיהדות התורה: "קיווינו שבג"צ יפסול את חוק העזר, כי זה מה שהיה צריך להיות. לצערנו, זה לא מה שנעשה. אין קשר לכך שכעת נציג ש"ס מעביר לי את תפקיד הסגן"
חיים בוזגלו
כ"ט ניסן התשע"ז / 24.04.2017 23:25

שני נציגי יהדות התורה וש”ס, נתן אלנתן ונפתלי לוברט, הודיעו הערב (שני) לראש עיריית ת”א-יפו רון חולדאי על פרישתם המיידית מהקואליציה העירונית.

הצעד התבצע לאור החלטת בג”ץ לאפשר פתיחת חנויות בשבת, פסיקה שניתנה בעקבות עתירה לבג”ץ של עיריית תל אביב וראש העיריה חולדאי.

חרדים10 שוחח עם חבר המועצה הפורש נפתלי לוברט מיהדות התורה.

• אתם מודיעים על פרישה שלך, גם נתן אלנתן, פרישה מהקואליציה העירונית. אתה חושב שזה בכלל משמעותי? בעיר גדולה כמו תל-אביב, שני מנדטים זה לא משהו שישפיע על העירייה.

לוברט: “נכון שזה לא משמעותי, אבל כלפי שמיא זה משמעותי מאוד! שאנחנו מכריזים קבל עם ועדה ‘יש בורא לעולם!’ כבוד תורתו של הבורא יתברך, אנחנו מסורים ומוסרים את עצמנו אליו”.

• מדוע, בעצם, לא התפטרתם כבר כאשר חוק העזר העירוני המתיר פתיחת חנויות בשבת אושר על ידי העירייה כבר לפני שנה וחצי? מה קרה עכשיו?

“החוק עבר, אבל זה היה בדיוק בבג”צ עד עכשיו. קיווינו שבג”צ יפסול את זה, כי זה מה שהיה צריך להיות. לצערנו, זה לא מה שנעשה – אז אנחנו לא יכולים להיות במקום שהתורה אומרת ‘לא תעשה כל מלאכה’ – ובאים אנשים ומחוקקים חוק הפוך”.

• אז בעצם חיכיתם שבג”צ יפסוק שהחוק פסול ואז תוכלו להישאר בעירייה. כשבג”צ החליט לאשר את החוק הזה, החלטתם לפרוש.

“כן”.

• יש שמועות על כך שאתה מזמן ביקשת לפרוש, אבל לא קיבלת אישור לכך. יכול להיות, כלומר אחת הסיבות, הייתה הכהונה של נתן אלנתן בתפקיד סגן ראש עיר. כעת, כשהוא אמור להעביר את שרביט הסגנות אליך, בש”ס כבר מסכימים על פרישה.

“זו לא הנקודה. אנחנו כולנו פועלים על פי הוראותיהם של מועצת גדולי התורה וחכמי התורה, הם החליטו לפרוש – אז אנחנו עושים את מה שהורו לנו”.

• ביקשת כבר בעבר שהסיעות החרדיות יפרשו?

“עוד הפעם: אנחנו פועלים לפי החלטות של מועצת גדולי וחכמי התורה”.

• אבל מי יזם את הפרישה הזו? אתם הבאתם את זה למועצות גדולי התורה?

“בדיוק. הבאנו שהם יכריעו”.

• השאלה אם ניסיתם כבר, בפעם קודמת, לפני חודש, חודשיים, ועד עכשיו לא אישרו את הפרישה?

“כן משהו כזה. חשבו שאולי יצליחו דרך הבג”צ”.

• שוחחת עם נתן אלנתן על הפרישה הזו? אתה יודע, הוא לא כל כך מפסיד מזה, הוא במילא עוזב את התפקיד שלו כסגן, ואתה מפסיד את התפקיד.

“אנחנו ונתן עובדים ביחד, ככה כל השנים”.

• וזה לא קשור לזה שגם ככה הוא היה אמור לפרוש, כמו ששאלתי.

“לא, לא. שה’ יהיה בעזרנו, שלא תצא תקלה מתחת ידינו ושבכל הארץ לא תהיינה פרצות כאלו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות