פשרה בעימות? הרב דוד לאו העניק היתר – והילדים ידליקו כבר בחמישי

אחרי שמשרד החינוך החליט דחיית חופשת ל"ג בעומר מחשש לחילול שבת - ועורר התנגדות בקרב הורים, מורים ופוליטיקאים - ההורים יוזמים פשרה: יוקדם יום החופשה ליום שישי • הרב הראשי הגר"ד לאו הביע תמיכה
נחמן גור
כ"ט ניסן התשע"ז / 24.04.2017 21:32

 ארגון ההורים בירושלים מציג יוזמה חדשה כדי להביא לפשרה: הקדמת המדורות ליום חמישי, כך שחופשת ל”ג בעומר תתקיים ביום שישי שלמחרת – במקום הדחייה ליום שני.

על פי דיווח בערוץ 2, במסגרת הצעת ארגון ההורים יוסר החשש מחילול שבת, הסיבה שבגללה החליט משרד החינוך לדחות את יום החופשה.

בנוסף, יום שישי ידוע כיום שבו מרבית ההורים אינם עובדים והוא גם מוכר במערכת החינוך כיום לימודים קצר.

היוזמה הגיעה לשולחנו של הגר”ד לאו, שכינה אותה “נכונה וראויה”.

לפי הדיווח, הגר”ד לאו אף הסכים להקדמת המדורות על אף ספירת העומר, בה נהוגים מנהגי אבלות ולא מקובל להדליק מדורות, כל זאת לדבריו – כדי למנוע את שנאת החינם שנוצרה.

“בהצעה זו שבוודאי תמנע חילול שבת, יש גם משום הוספת אהבת חינם ומניעת קיטוב בעם וכעס בין קהלים שונים בישראל”, נמסר מלשכת הרב הראשי.

הגר”ד לאו הזכיר כי הפנה את תשומת ליבו של השר נפתלי בנט לחשש חילולי השבת בערב ל”ג בעומר, כבר לפני כשלושה חודשים, כדי למצוא לכך פתרון הולם, אולם רק לאחרונה החל העיסוק בעניין.

“אם יקבלו את הצעתנו להקדים את החופשה ליום שישי ואת המדורות ליום חמישי בלילה, ההורים יהיו מרוצים, לא יהיו חילולי שבת, והמשק כולו יחסוך מיליארד וחצי שקלים כתוצאה מביטול של יום שבתון מיותר לגמרי”, אמר ישראל אליסף, מנהל תחום הגנים בארגון ההורים במערכת החינוך בירושלים. “אנחנו שמחים שהרבנות הראשית תומכת בהצעה שלנו ומצפים משר החינוך בנט לקבל את ההצעה ולפתור את הבעיה”.

כפי שדווח בחרדים 10,  משרד החינוך החליט ביום שישי כי חופשת ל”ג בעומר תידחה השנה ביממה, ותעבור מיום ראשון ליום שני.

עם זאת, הזזת יום החופשה  הובילה לחשש כי התחבורה למירון ביום  ל”ג בעומר תקרוס. זאת משום שאוטובוסים רבים נדרשים להובלת התלמידים מממוסדות החינוך.  ההצעה החדשה לא מעניקה פיתרון לבעיה זו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות