ככה מפחידים את חולדאי? הסיעות החרדיות פרשו מהקואליציה בת”א

לשבת לא מגיע יותר? במקום לנקוט בצעדים חריפים בעקבות החלטת בג"ץ לאפשר הפעלת מרכולים בשבת: הנציגות החרדית בתל אביב קיבלה הוראה לפרוש מהקואליציה העירונית
אריה ריבקינד
כ"ח ניסן התשע"ז / 24.04.2017 20:01

צעד חסר משמעות שנועד לכסות על אוזלת היד של הנציגות החרדית: שני נציגי יהדות התורה וש”ס, נתן אלנתן ונפתלי לוברט, הודיעו הערב (שני) לראש עיריית ת”א-יפו רון חולדאי על פרישתם המיידית מהקואליציה העירונית.

הצעד מתבצע לאור החלטת בג”ץ לאפשר פתיחת חנויות בשבת, פסיקה שניתנה בעקבות עתירה לבג”ץ של עיריית תל אביב וראש העיריה חולדאי.

למרות שעד כה הסיעות החרדיות לא התנתקו מהמעוזים המשמעותיים – בירושלים למרות כל חילולי השבת, והסיעות בקואליציה למרות חילולי השבת בעבודות הרכבת – הם החליטו להורות לנציגים בתל אביב על צעד פרישה חסר המשמעות.

סגן ראש העיר ת”א נפתלי לוברט אמר הערב ב’קול ברמה’: “ההחלטה המשותפת לפרוש הגיעה מלמעלה, מהסיעות בכנסת”.

ההחלטה על פרישתם מהקואליציה העירונית התקבלה על פי החלטת רבנים, כאות מחאה ציבורי נגד חילול השבת בעיר תל אביב.

בהודעת הפרישה נימקו נציגי המפלגות החרדיות כי לא יוכלו לקחת חלק בקואליציה שפועלת ביוזמתה להגברת חילולי השבת, תוך שינוי לרעה בסטטוס-קוו.

“שבת קודש הוא יום המנוחה הלאומי. פגיעה בשבת מהווה הפרה ערכית חמורה שאנו לא יכולים להשלים עימה”, כתבו הנציגים החרדיים.”לא נוכל להמשיך להיות בקואליציה בה העירייה פועלת מיוזמתה להגברת חילולי השבת תוך פגיעה ברורה באלפי העובדים שנדרשים לוותר על שהות עם המשפחה שלהם כדי לעבוד ביום המנוחה”.

כפי שדווח בחרדים10, החלטת בג”ץ ניתנה לאחר ששר הפנים אריה דרעי גרר רגלים ולא הכריז על פסילת חוק העזר של עיריית תל אביב, שנועד לאפשר את רמיסת השבת בתל אביב.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות