כעת זה רשמי: צפוי כאוס, בוטלו רבע מהאוטובוסים להילולת מירון

בישיבת היערכות אחרונה של כלל הגורמים לפני ההילולא - הבהיר נציג משרד התחבורה: מי שלא ירכשו כרטיסי נסיעה מראש ייאלצו להישאר בבית • החל מ-12:00 ביום שישי תסגור המשטרה את כניסת כלי הרכב הפרטיים לכל אזור מירון • המשטרה: כל השוטרים שיגיעו לפני מוצ"ש יהיו נכרים
נחמן גור
כ"ח ניסן התשע"ז / 24.04.2017 18:01

בישיבת היערכות אחרונה שנערכה אתמול (ראשון), לקראת הילולת הרשב”י ביישוב מירון, נסקרו ההיערכויות של כלל הגורמים – החל מכוחות האבטחה, השיטור, התנועה, גופי ההצלה ולוחמי האש ועד לרשות הטבע והגנים, קק”ל ועוד.

השר לשירותי דת, דוד אזולאי, ציין כי נדרשת חשיבה מיוחדת לקיום האירוע, במקביל למניעת חילול שבת, וביקש מהנוכחים לסקור את הנושאים שטרם נפתרו, כי שניתן יהיה למצוא עבורם פתרון.

מנכ”ל המשרד לשירותי דת, עודד פלוס, ציין כי נושא השבת ייבחן על ידי כלל הגורמים והוסיף כי בעקבות סיור שערך שעה קודם לכן באזור מירון, הוא יבקש ממשרד התחבורה וממשטרת התנועה לבחון אפשרויות של תגבור שאטלים מהחניונים לכלי רכב פרטיים, כדי למנוע קריסה של מערך התחבורה למירון.

יוסף שוינגר, מנכ”ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, אמר: “מבצע מירון יצא לדרך לאחר היערכות של קרוב לשנה, החל מתום ההילולא בשנה שעברה ולאור כל הפקת הלקחים הנדרשת של כלל הגורמים”.

בנוגע לנושא השבת, אמר: “אנו קוראים לכלל הציבור לאחר את היציאה למירון זמן רב ככל האפשר לאחר צאת השבת, כדי למנוע חלול שבת”. הוא הדגיש: “אף סדרן מטעם המרכז למקומות הקדושים לא יוצב בעמדתו לפני צאת השבת”.

במקביל, בישר שוינגר כי הורחבו מתחמי ההדלקה באזור הציון במירון, כמו גם מעגלי התנועה בככר הכניסה למירון, כדי להקל על העומסים בכניסה ליישוב.

ישראל דרעי, מנהל מתחם הרשב”י מטעם המרכז הארצי לפתוח המקומות הקדושים, ציין כי כל הפעולות שנדרשו על ידי אנשי כיבוי האש, מד”א ואיחוד הצלה, בוצעו על הצד היותר טוב, ובכלל זה כל דרישות האבטחה ומשטרת התנועה.

מפקד מבצע מירון רפ”ק מיכה טובול ציין בנושא השבת, כי כל השוטרים שיגיעו למבצע מירון לפני צאת השבת יהיו נכרים. לדבריו, לא יהיה כל שינוי בהיערכות השוטרים באתר הרשב”י ובאבטחת דרכי הגישה והפינוי, למקרה של אירוע שיצריך זאת – גם אם יאוחרו ההדלקות הראשונות בהר מירון בשעתיים ויותר מהזמן המתוכנן עבורן כעת: לא לפני חצות הלילה.

הוא ציין כי החל מהשעה 12:00 ביום שישי תסגור המשטרה את כניסת כלי הרכב הפרטיים לכל אזור מירון.

את הצל הגדול על התכנון הקפדני שאפיין עד כה את האירוע הטיל שלמה רוזנשטיין, נציג משרד התחבורה, שציין כי בעקבות החלטת משרד החינוך להעביר את חופשת ל”ג בעומר ליום שני, במקום בראשון כמתוכנן, צפוי כאוס תחבורתי למגיעים בתח”צ למירון.

לדבריו, ביטול החופשה שתוכננה ליום ראשון, תבטל את זמינותם של כרבע מהאוטובוסים של מפעילים ציבוריים ופרטיים ששורינו לשנע המונים למירון.

המשמעות: מי שלא ירכשו כרטיסי נסיעה מראש ייאלצו להישאר בבתיהם או להתנייד עם כלי רכב פרטיים – כשהחניונים הוותיקים, לפחות נכון לעכשיו, אינם ערוכים לקליטת אלפי כלי רכב נוספים.

כפי שדווח בחרדים10, בעקבות החלטת משרד החינוך להזיז את חופשת ל”ג בעומר, מציינים כל מומחי התחבורה כי היא תוביל לקריסת התחבורה למירון. זאת, בשל מחסור באוטובוסים ונהגים העומדים לרשות משרד התחבורה, כדי להסיע את החוגגים להילולת הרשב”י במירון.

מדובר במאות נהגים ואוטובוסים המשמשים להסעות תלמידים. קווי התלמידים מופעלים הן על-ידי מפעילי התחבורה הציבורית והן בידי קבלני הסעות פרטיים, המחויבים לבצע הסעות אלה על-פי הסכמים.

מעבר לכך, כפי שדווח בחרדים10, מפעילי התחבורה הציבורית הבהירו כי לא ישים להסיע מספר כה גדול של נוסעים – עשרות אלפים – בלי לחלל את השבת. נסיעות השירות יחלו אומנם רק אחרי השעה 22:00, אך כל ההתארגנות שתקדם לכך תהיה כרוכה בחילול שבת.

לדבריהם, הדבר מחייב הסעה של נהגים ושינוע אוטובוסים בנסיעות מינהלתיות כבר בשעה 16:00 אחר-הצהריים, בהתאם למרחק הנסיעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גם כן
    25/04/2017 14:48
    אורה
  1. הרי ברור שזה יגרום לחילול שבת המונים. אולי השוטרים שיהיו במקום לפני צאת שבת לא יהיו יהודים, אבל מה לגבי כל הצוותים שינהלו אותם? מה לגבי השוטרים שיגיעו *לאחר מכן*? מתי בדיוק הם יצאו מהבית?
    את תשעה באב דוחים בגלל שבת. את ל”ג בעומר אי אפשר לדחות?