לה פן ומקרון העפילו לסיבוב השני • חגגה: “אשחרר את העם הצרפתי”

מועמד המרכז ומועמדת הימין הקיצוני חולקים את שני המקומות הראשונים • מספירת הקולות הסופית עולה שמועמד המרכז מקרון מוביל עם 23.7% מההצבעות בעוד מועמדת החזית הלאומית לה-פן במקום השני עם 21.5%
נתן פרל
כ"ח ניסן התשע"ז / 24.04.2017 00:07

משרד הפנים הצרפתי הכריז הבוקר (שני) כי מספירת הקולות הסופית עולה כי מועמד המרכז עמנואל מקרון זוכה ל-23.7% מההצבעות בעוד מועמדת הימין מרין לה-פן מאחוריו עם 21.5% מהקולות.

המתמודדים פרנסואה פיון וז’אן לוק מלנשון סיימו את המרוץ כבר בשלב זה, בעוד לה פן תתמודד מול מועמד המרכז עמנואל מקרון בסיבוב השני שיתקיים ב-7 במאי.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד צלצל למקרון כדי לברך אותו על עלייתו לסיבוב השני.

לאחר פרסום המדגמים, יצאה לה פן לברך את תומכיה: “חברים, אתם הבאתם אותי לסיבוב השני. הבאתם הרבה כבוד. התוצאות האלה היסטוריות. זוהי אחריות עצומה”.

מועמדת הימין הקיצוני הוסיפה: “התוצאה היסטורית. היא מטילה עליי אחריות עצומה להגן על האומה הצרפתית, על האחדות שלה, על הביטחון שלה, על התרבות שלה, על השגשוג שלה ועל העצמאות שלה. הדבר העיקרי שנמצא על כף המאזניים בבחירות הללו זו הגלובליזציה המשתוללת שמסכנת את הציביליזציה שלנו”.

היא הוסיפה: “דבר לא השתנה בממשלות האחרונות. אנחנו מציעים שינוי אדיר, פוליטיקה אחרת”.

היא הבטיחה: “לשחרר את העם הצרפתי, כל העם. אני המועמדת של העם. לא משנה מה המוצא שלהם, לא משנה למי הם הצביעו בסיבוב הראשון. האינטרס העליון הוא האינטרס של העם. אני קוראת לאחדות לאומית מאחורי המצע שלנו”.

מקרון אמר בנאום שנשא בפני תומכיו: “היום העם הצרפתי אמר את דברו”. הוא קרא ל”חידוש החיים הפוליטיים” ולשיפור הביטחון, החינוך והמוביליות הכלכלית של אזרחי צרפת, לצד “חידוש בניין המפעל האירופי”.

לדבריו, “יש רק צרפת אחת – צרפת של הפטריוטים”.

מועמדי המפלגות הגדולות הודו בהפסדם, וקראו “להילחם בכל הכוח ב’חזית הלאומית'” של לה פן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות