חודש וחצי אחרי שפוטר, הסגן נזכר: פורש בגלל דברי בלע נגד חכם שלום

בעקבות העימות עם ראש העיר על הגוף הבוחר את הרב הראשי של העיר: יו"ר סיעת ש"ס בלוד הפתיע כששיגר מכתב בו הוא מודיע על פרישה מתפקיד ממנו פוטר ועל פרישת סיעת ש"ס מהקואליציה העירונית • הסיבה: "דברי הבלע שהושמעו בישיבת המועצה כנגד ראש מועצת חכמי התורה ונגד אריה דרעי"
חיים בוזגלו
כ"ז ניסן התשע"ז / 23.04.2017 16:09

חודש וחצי לאחר שראש העיר לוד החליט על פיטורי סגנו מטעם מפלגת ש”ס, אליהו ממן, הבוקר (ראשון) הפתיע ממן כששיגר מכתב בו הוא מודיע על פרישה מהתפקיד ממנו פוטר ופרישת סיעת ש”ס מהקואליציה העירונית.

מדובר במהלך מחאה בעקבות התבטאויות כנגד נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן ונגד יו”ר ש”ס השר אריה דרעי.

במכתב ששיגר ממן, על נייר המכתבים של “לשכת סגן ראש העיר”, נכתב:

“לכבוד ראש העיר עו”ד יאיר רביבו,

הנידון: פרישה מהקואליציה.

לאור דברי הבלע שהושמעו בישיבת המועצה כנגד מרן ראש הישיבה וראש מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן שליט”א וכנגד יו”ר ש”ס העולמית שר הפנים הפריפריה הנגב והגליל אריה דרעי וכנגד יו”ר סיעת ש”ס לוד, החתום מטה, הרינו מודיע על פרישת חברי ש”ס מהקואליציה.

פרישתנו נעשית על פי הוראת תנועת ש”ס ובתיאום עם מנכ”ל התנועה הרב חיים ביטון ובידיעת מזכ”ל התנועה הרב יגאל גואטה ועל פי הנחית יו”ר התנועה הרב אריה דרעי”.

העתקים נשלחו ליו”ר ש”ס דרעי, חיים ביטון מנכ”ל, יגאל גואטה מזכ”ל ועוד חבר נוסף בסיעת ש”ס העירונית עו”ד מאיר אסולין, המצוי ביחסים טובים עם ראש העיר.

המהלך מגיע, כאמור, כחודש וחצי לאחר שראש העיר כבר הורה על פיטוריו בעקבות ישיבת מועצה סוערת, בה דנו על הרכב הגוף הבוחר לרב הראשי של העיר.

ראש העיר פיטר את ממן אחרי ישיבה זו, וזאת בגלל המאבק לשינוי הרכב הגוף הבוחר.

מועצת העיר אישרה את הגוף הקיים ללא שינויים, ובכך גברו הסיכויים של המועמד המועדף על ראש העיר מול המועמד של ש”ס. ראש העיר, כאמור, ניצח באותה הצבעה, ההרכב נשאר על כנו – והסגן פוטר.

באותה הצבעה התפצלה סיעת ש”ס, כאשר אסולין הצביע בעד עמדת ראש העיר ורק ממן מצביע נגד. זאת, לאחר שראש העיר הבהיר כי מי שלא יישר קו עם עמדתו ויצביע כרצונו – לא יוכל להמשיך בתפקידו ולהיות שותף בקואליציה העירונית.

מקורבים לראש העיר הסבירו אז, כי הצעד החריג של הפיטורין בא בעקבות מה שהם מכנים “בגידה בראש העיר וחתרנות נגדו”.

הצעד של ממן הגיע לאחר בקשה של קהילות חרדיות בעיר, שביקשו לבצע קרב בלימה ולשנות את הרכב הגוף הבוחר, שמונה כבר לפני למעלה משנה, וזאת בטענה שהם מבקשים שימונה לרב העיר – מועמד אחר מזה שרוצה ראש העיר.

הדרישה הגיעה בעיקר מהקהילה הגרוזינית, הרוצה לראות את הרב יצחק מוגרזשבילי יושב בלשכת הרב הראשי של העיר, בעוד ראש העיר מבקש למנות את הרב שמעון-מאיר ביטון.

ראש העיר, כאמור, הפעיל את כל כובד משקלו והבהיר שבעירייה “הוא זה שקובע, ולא מועצת החכמים או כל גוף אחר” שיתערב בניהול העיר.

כל זה מהווה עילה לפרישה מהקואליציה העירונית, חודש וחצי לאחר הפיטורין.

שס, לוד

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פחות שסניק = פחות גנבות וחילול השם
    24/04/2017 00:56
    שלום כהן
  1. ברוך שפטרנו