הגר”ש עמאר: “לא נתווכח מי אשם. הגזירה הזאת על השבת – מפחידה”

הראשון לציון ורבה הראשי של ירושלים, קורא לקיים יום צום ותענית בערב ראש חודש על בג"ץ המרכולים • על אריה דרעי: "אנו לא באים לעשות חשבון עם האנשים, אנחנו לא מאלה שנשב ונתווכח מי אשם ומי לא אשם, לא זה ענייננו ועסקנו. אני מפחד על עם ישראל"
יוסף גרינבוים
כ"ז ניסן התשע"ז / 23.04.2017 13:02

הראשון לציון ורבה הראשי של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר קורא לקיים יום צום ותענית על האישור שניתן לפתוח מרכולים בשבת בתל אביב – כדי “לבטל את רוע הגזירה”.

בדברים שנשא בשיעורו השבועי אמר הגר”ש עמאר: “אני מבקש מכל מי שיכול לעשות תענית בערב ראש חודש הזה, אנו הספרדים נוהגים להתענות בערב ראש חודש אפילו בניסן, השנה צריך יותר, אפילו מי שאינו רגיל להתענות בערב ראש חודש.

“הגזירה הזאת על השבת היא מפחידה. מאז ששמעתי על כך, אני מפחד על עם ישראל. זה לא דבר פשוט, גזירה שהתירו להרוס את השבת”.

הראשל”צ הוסיף ואמר: “זה דבר חמור מאוד שיש מחללי שבת, ה’ יחזיר אותם ואותנו בתשובה. אבל לבוא ולהתיר שיפתחו צרכניות וקניונים בשבת, רחמנא לצלן מה שזה יכול להביא. ועוד שזה על ידי הוראות של ממשלה או משפט.

“כל הפוסקים מביאים את האמירה הזאת הלכה למעשה – שעבירה קלה, ואפילו קלה ביותר שהציבור מתיר אותה, היא חמורה מעבירה מהחמורי חמורות שהיחיד עושה אותה. כל זמן שהחטא אצל יחידים עוד יש סיכוי, אך כשהציבור מתיר זו סכנה”.

הגר”ש עמאר הדגיש: “אנו לא באים לעשות חשבון עם האנשים, אלא אנו מפחדים על הציבור כולו, שלא תהיה גזירה, עוד בימי הספירה. אנחנו לא מאלה שנשב ונתווכח מי אשם ומי לא אשם, לא זה ענייננו ועסקנו, אנו צריכים להרגיש את הכאב הנורא, זו חטאת הציבור.

“ה’ ישמור ויציל, צום וזעקה, ‘ויצעקו אל ה’ בצר להם’, אין לנו כח לגזור על זה, אבל בערב ראש חודש בלאו הכי היחידים מתענים, אז עכשיו צריך להרחיב את היחידים, להרבות. אני מבקש מכל מי שבידו, כל מי שיכול, שיקבל עליו ביום שני במנחה את התענית ליום שלישי זה ערב ראש חודש.

“גם מי שיכול רק חצי יום יקבל עליו, כי אם לא מקבלים אין לזה ערך לתענית. וכדאי להפיץ את הדבר, כל מי שבידו להפיץ ולפרסם, כי יש בזה כמו הצלה לעם ישראל, כי אמרו רבותינו שהתענית מבטל את כל הגזירות, אין לנו קרבן ולא מזבח ולא קטורת, זה מה שעשו אבותינו ואבות אבותינו לדורותיהם, בכל בעיה שהיתה התענו, מענים נפשם ונושאים עיניהם אל ה’, ‘כי עליך עינינו’, אין לנו על מי להישען.”

הרב עמאר, קול קורא

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות