חופשת ל”ג בעומר: הורים יפנו לבג”ץ • חילונים: למה החרדים לא דוחים?

פורום ועדי ההורים מאיים לפנות לבג"ץ אם שר החינוך בנט לא יחזור בו מהחלטתו להזיז את יום החופשה של ל"ג בעומר, "בשל החשש מחילול שבת כתוצאה מהדלקת המדורות" • ח"כ יוליה מלינובסקי: "בהחלטה לדחות - ישנה כניעה ללחצים" • וואלה: החרדים כלל לא מתכוונים לדחות תכניותיהם
נחמן גור
כ"ז ניסן התשע"ז / 22.04.2017 22:11

בעקבות החלטתו של נפתלי בנט על הזזת יום החופשה במערכת החינוך בל”ג בעומר מיום ראשון ליום שני – בעקבות החשש מחילול שבת, בשל הדלקת המדורות – מאיימים הורים לעתור לבג”ץ אם שר החינוך לא יחזור בו מההחלטה.

לפי דיווח בחדשות 2, עם צאת השבת יצרו קשר בפורום ועדי ההורים עם בנט במטרה לנסות ולהניא אותו מהמהלך – ומאיימים לנקוט את ההליך המשפטי.

לפי הודעת המשרד, ההחלטה התקבלה בעקבות פניית הגר”ד לאו, שביקש להימנע מציון החג במוצאי השבת, משום שהחוגגים עלולים לגרום לחילולה.

אלא שבציבור החילוני יש מי שמנצלים את ההזדמנות כדי לתקוף את הציבור החרדי – ולשאול: מדוע החרדים אינם דוחים את החגיגות?

באתר וואלה נכתב: “במגזר החרדי כלל לא מתכוונים לדחות ביום את הדלקת המדורות. לפני שלוש שנים כשל”ג בעומר נפל על היום הראשון בשבוע, דחה שר החינוך דאז שי פירון את החופשה ביום והתלמידים נדרשו להדליק את המדורות ביום ראשון בערב, במקום במוצאי השבת. גם אז, במגזר החרדי הדליקו את רוב המדורות בתאריך המקורי. גם מועדן של החגיגות הגדולות בהר מירון לא השתנה”.

ההודעה הפתאומית על דחיית יום החופש, מעוררת זעם אצל ההורים והמורים שתכננו מבעוד מועד את עיסוקיהם באותו היום.

אמנם מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דוד הודיעה כי לא תתנגד להחלטה, אך היא הציבה לה תנאים. “הסכמת הסתדרות המורים למעבר תהיה בכפוף להסכמה של ארגון המורים, מועצת התלמידים וארגון ההורים, ובאם לא יקוזז שכר לעובדי הוראה שהזמינו חופשות ליום ראשון”.

בפורום ועדי ההורים, לעומת זאת, אמרו לחדשות 2 כי הם מתנגדים בתוקף להחלטה. “ל”ג בעומר לא אמור בכלל להיות יום חופש, ואם כבר נקבע – אין סיבה בעולם להזיז שלושה שבועות מראש”, אמרו.

גם בארגון ‘הורים עובדים לשינוי’, הגיבו להזזת יום החופש. “כבר שנים שאנחנו מבקשים לתקן את לוח החופשות כדי לעזור למשפחות בישראל”, נכתב בחשבון הפייסבוק של הארגון. “שינוי חופשות שיאפשר להורים לבלות יותר עם הילדים שלהם, ויקל באותה הזדמנות על הג’אגלינג שהורים עובדים מבצעים על מנת להצליח לפרנס וגם להיות עם הילדים שלהם כמה שיותר.

“במשך שנים אמרו לנו שאי אפשר להזיז ימי חופשה”, נכתב בפוסט. “כשביקשנו להזיז חופשת איסרו חג מחמישי לשישי – הובהר לנו שזה בלתי אפשרי. והנה, היום, מסתבר שהכול אפשרי. אפשר לשנות את לוח החופשות לאחר שנקבע, אפשר להזיז ימי חופשה מכאן לשם בשל אילוצים”.

גם במערכת הפוליטית, בקואליציה ובאופוזיציה, הביעו זעם על ההחלטה. “מדובר בשערורייה, לא פחות”, אמרה ח”כ איילת נחמיאס ורבין.

ח”כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו יצאה גם היא נגד דחיית יום החופשה: “בהחלטה לדחות את חופשת ל”ג בעומר, ישנה כניעה ללחצים מגורמים שונים. בהתראה קצרה מאוד החליט בנט להזיז את יום החופש המתוכנן לילדים ובכך הוא מתעלם באופן מופגן מהקשיים שעלולים לצוץ להורים במציאת פתרון בזק לילדיהם בחופשת החג. מעבר לחוסר ההתחשבות בהורים, הזזת ימי חופשה בהתראה כה קצרה גורמת גם לנזק כלכלי משמעותי למשק”.

כפי שדווח בחרדים10, החלטת משרד החינוך תוביל לקריסת התחבורה למירון, בשל מצאי האוטובוסים והנהגים העומדים לרשות משרד התחבורה, כדי להסיע את החוגגים להילולת הרשב”י במירון.

מדובר במאות נהגים ואוטובוסים המשמשים להסעות תלמידים. קווי התלמידים מופעלים הן על-ידי מפעילי התחבורה הציבורית והן בידי קבלני הסעות פרטיים, המחויבים לבצע הסעות אלה על-פי הסכמים.

בתוך כך, כפי שדווח בחרדים10, האדמו”ר מבאיאן, שלו הזכות להדליק את המדורה הראשונה במירון עם כניסת ל”ג בעומר, יאחר השנה את ההדלקה והיא תתקיים בסביבות השעה 1 לפנות בוקר.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עוד לא מאוחר לתקן
    28/04/2017 10:23
    יובל
  1. כל מי שמתכנן להגיע במוצש למירון חייב להיות מודע לכך שהוא שותף לחילול שבת המוני. עברו הזמנים שהעולים למירון בלג בעומר היו מאות או אלפים בודדים. כיום מדובר במטות אלפים. כל אחד מתנהג בחוסר התחשבות משווע באנשי כוחות הבטחון האומללים שיאלצו לחלל את השבת על מנת להתכונן לאירוע התכנסות המוני שכזה. כל מי שהשבת יקרה לו אנא השארו בבית. הדליקו נר נשמה בבית או עדיף להתכנס בבית כנסת קרוב. לרקוד ולשיר שם. הנחת הרוח לרבי שמעון תהיה הרבה יותר גדולה ולא יהיה קטרוג ח”ח. ידוע הסיפור שסיפר הגר”מ אליהו על לג בעומר לפני חמישים שנה כאשר התכוון לצאת למירון התגלה אליו רשב”י ואמר שהשנה הוא אינו במירון אלא עם החיילים בדרום. סע לשם.
    בינו נבונים ואל תחטאו