סקר: לפיד נחלש, הליכוד מתחזק ל-28, ש”ס רק 7, בוגי יעלון לא עובר

יעלון, שמצהיר מעל כל במה כי יתמודד על ההנהגה - לא עובר את אחוז החסימה • 85% מהציבור תומך בתכנית של משה כחלון
אריה ריבקינד
כ"ו ניסן התשע"ז / 22.04.2017 20:38

מסקר שערכו מנו גבע ומינה צמח ממכון המחקר ‘מדגם’ עבור התכנית ‘פגוש את העיתונות’ בחדשות 2 עולה כי בפעם הראשונה מזה חצי שנה מפלגת הליכוד מתחזקת לעומת ירידה בכוחו של יאיר לפיד ומפלגתו יש עתיד.

לפי הסקר, התמיכה במפלגת הליכוד מזנקת ל-28 מנדטים ומפלגתו של לפיד ניצבת במקום השני עם 24 מנדטים.

שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון, שמצהיר מעל כל במה כי יתמודד על ההנהגה – לא עובר את אחוז החסימה.

לפי הסקר, הרשימה המשותפת מתייצבת כמפלגה השלישית בגודלה בכנסת וגורפת 13 מנדטים. מיד אחריה המחנה הציוני בראשות בוז’י הרצוג עם 12 מנדטים.

הבית היהודי של נפתלי בנט מתחזקת מעט ומקבלת עשרה מנדטים.

נתוני הסקר מעלים כי מפלגת כולנו של שר האוצר משה כחלון, ש”ס של אריה דרעי ויהדות התורה מקבלות שבעה מנדטים כל אחת. ישראל ביתנו של ליברמן קיבלה 6 מנדטים בלבד. כך גם מרצ.

במהלך הסקר נשאלו המשתתפים כמה הם מרוצים מרמת תפקודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו: 61% מהנשאלים ענו כי הם אינם מרוצים מתפקודו של ראש הממשלה. 33% בלבד השיבו כי הם מרוצים, 6% לא השיבו על השאלה.

בסקר נוסף שנערך עבור ‘פגוש את העיתונות’ נבדקה תגובת הציבור לתכנית הכלכלית שהציג בשבוע האחרון שר האוצר משה כחלון: 85% מהציבור תומך בתכנית ורק 5% מתנגדים לה. היתר סירבו לענות.

כשנשאלו הנסקרים האם הם סבורים כי מצבם הכלכלי ישתפר בעקבות התכנית הדעות היו חלוקות. 45% מהנשאלים סבורים שהתכנית לא תשפיע עליהם. 41% חושבים שמצבם הכלכלי ישתפר, ואילו 14% סירבו לענות לשאלה.

על פי הסקר, רוב הציבור מאמין כי התנגדות בכירי הליכוד למהלך של כחלון נובע משיקולים פוליטיים. 63% טענו כי טענה זו נכונה, רק 15% טענו שההתנגדות נובעת מדאגה לקצבאות הנכים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות