חשש מקריסה • מפעילי התחבורה הציבורית: כדי להסיע למירון חייבים לחלל שבת

בנט הודיע על דחיית חופשת ל"ג בעומר ליום שני • התוצאה: מחסור של מאות אוטובוסים המשמשים להסעת תלמידים • מפעילי התחבורה הציבורית: שינוע אוטובוסים יתחיל כבר בשעה 16:00 אחר-הצהריים של שבת • באיאן תדליק בשעה 1 אחר חצות: חילול השבת של המשטרה - לא קשור אלינו
נחמן גור
כ"ה ניסן התשע"ז / 21.04.2017 16:12

שר החינוך נפתלי בנט החליט הבוקר (שישי) כי החופשה במוסדות החינוך ביום ההילולא ל”ג בעומר תידחה ביום אחד – מיום ראשון ליום שני, כדי למנוע חילולי שבת.

לפי עיתונאי News1 עידן יוסף, מומחה בתחום התחבורה, החלטת משרד החינוך תוביל לקריסת התחבורה למירון, בשל מצאי האוטובוסים והנהגים העומדים לרשות משרד התחבורה, כדי להסיע את החוגגים להילולת הרשב”י במירון.

מדובר במאות נהגים ואוטובוסים המשמשים להסעות תלמידים. קווי התלמידים מופעלים הן על-ידי מפעילי התחבורה הציבורית והן בידי קבלני הסעות פרטיים, המחויבים לבצע הסעות אלה על-פי הסכמים.

לדברי עידן, אם ההילולה במירון תישאר ביום ראשון ולא תידחה ליום שני, לא יהיה מנוס אחר מגריעת שירות משמעותית ממערך התחבורה הציבורית לציבור הכללי – דבר שיוביל לפגיעה קשה בנוסעי התחבורה הציבורית בקווי שירות ברחבי הארץ, שאינם משרתים את הנוסעים למירון.

כעת החשש המרכזי הוא מפני קריסה כוללת של מערך התחבורה הציבורית למירון, שתהיה לו השלכה כאמור גם על התחבורה בשאר המדינה.

בתוך כך, אתמול התקיימה במשרד התחבורה בתל אביב פגישת היערכות עם מפעילי התחבורה הציבורית בה עלה נושא חילולי השבת הצפויים.

לפי News1, המפעילים הבהירו כי לא ישים להסיע מספר כה גדול של נוסעים – עשרות אלפים – בלי לחלל את השבת. נסיעות השירות יחלו אומנם רק אחרי השעה 22:00, אך כל ההתארגנות שתקדם לכך תהיה כרוכה בחילול שבת.

לדבריהם, הדבר מחייב הסעה של נהגים ושינוע אוטובוסים בנסיעות מינהלתיות כבר בשעה 16:00 אחר-הצהריים, בהתאם למרחק הנסיעה.

חילול שבת נוסף צפוי בעקבות פתיחתם של החניונים להכשרת קליטת אוטובוסים וכלי רכב פרטיים. מדובר במערך לוגיסטי רחב-היקף המחייב העסקה של סדרנים, פקחים, מנהלים וגורמים אחרים, ממשלתיים ופרטיים, המופקדים על התחבורה.

ההדלקה של באיאן ב-1 בלילה

בתוך כך, בחסידות באיאן – שלה זכות ההדלקה הראשונה על הציון – יקיימו את ההדלקה בשעה 1 אחר חצות.

מהחסידות נמסר: “אנו חוזרים ומבהירים כי האדמו”ר ידליק את ההדלקה קרוב לחצות הלילה.

“בנוגע לאירגון הטכני שנעשה על גג הציון כהכנה למעמד – בכל מה שנוגע לאירגון מבחינתנו יהיה הכל מוכן כבר מיום חמישי, כולל הגברה ומסכים, ציוד ומחסומים, שתיה וכל הלוגיסטיקה – כולל חברת האבטחה שנשכרת על ידינו יהיו כבר מיום חמישי בערב.

“גם ההכנות של הוועד המארגן בשטח במוצ”ש לא יחלו לפני שעתיים מצאת השבת, כך שמבחינתנו אין שום סיבה לחילול שבת שייעשו במוצ”ש – ואנו מוכנים לשיתוף פעולה עם כל גורם כדי למנוע חילול שבת על ידי גורמים וארגונים אחרים”.

עוד הם מבהירים: “כל ההכנות שנעשות על ידי משטרת ישראל כהכנה למעמד לא קשורה אלינו ואנו תקוה שקדושת השבת תשמר”.

הראשל”צ הגר”י יוסף אמר היום כי הוא מחזק את חסידות באיאן שמאחרת את ההדלקה במוצ”ש של ל”ג בעומר, וכי המשטרה צריכה לעשות הכל כדי להימנע מחילולי השבת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ראש קטן
    24/04/2017 14:22
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. עוד הם מבהירים: “כל ההכנות שנעשות על ידי משטרת ישראל כהכנה למעמד לא קשורה אלינו ואנו תקוה שקדושת השבת תשמר”.

    לא , המשטרה ממש לא קשורה אליהם….