‘גדולים’ השתתפו, אבל הסיקריקים זעקו: “מיועד לחלן החרדים” • צפו בתיעוד בלעדי

בבני ברק נערך אמש כנס הייסוד של 'יסודות' - ארגון חדש שמטרתו להעניק כלים עיוניים ומעשיים לבית היהודי בתחומי הלכה וכלכלה • למרות שבכנס השתתפו ראשי ישיבות, פוסקים ומשפיעים - הסיקריקים התייצבו מול האולם עם שלטים ופשקווילים: "חומר נפץ מסוכן בתוך המקום"
איתמר זינגר
כ"ה ניסן התשע"ז / 21.04.2017 02:12

יעד חדש להפגנות של הסיקריקים: באולמי ‘וגשל’ בבני ברק התקיים אמש (ליל שישי) כנס היסוד של ארגון ‘יסודות’ – ארגון חדש  שמטרתו להעניק כלים עיוניים ומעשיים לבית היהודי בתחומי הלכה, הליכות וכלכלה.

בכנס, אותו הנחה רבי משה וינטרוב, השתתפו ראש ישיבת פוניבז’ הגרב”ד פוברסקי, הגאון שמואל אליעזר שטרן – גאב”ד בד”צ ‘שערי הוראה’, הגאון רבי משה בראנדסדרופר – גאב”ד ‘היכל הוראה’, המשפיע הגאון החסיד רבי זושא הורביץ, הרב שמחה כהן – מגדולי היועצים בתחום הבית היהודי, הרב משה הגר – מייסד ‘שיטת הגר’ להעצמה אישית, ור’ עודד לבינסון, מגדולי המומחים  בתחום כלכלת הבית.

אלא שלמרות הגלריה המכובדת של משתפי הכנס, מחוץ לאולם התייצבו סיקריקים שהפגינו נגד הכינוס וקראו להחרים את הארגון.

“באנו כאן לגלות לציבור שהכנס היסוד שנעשה כאן מיועד לחלן את החרדים ולהכניס בליבם את השקפת החילונים”, אמרו המפגינים לחרדים10.

לטענתם, “חלק מן המרצים עובדים בארגונים שמטרתם לחלן את החרדים ולשלבם עם החילונים. ובכדי לעוור ולטשטש את עיני הציבור הביאו כמה רבנים גאונים באצטלה שיאמרו קצת דברי הלכה”.

הם קראו לבאי הכנס: “אתה הולך לקבל הדרכה גויי עם שטיפת מוח. תחשוב פעמיים!”.

בפשקוויל שהפיצו כתבו: “חומר נפץ מסוכן בתוך המקום”. זאת משום שחלק מהמרצים, לטענתם, רוצים לשלב את הציבור החרדי בצבא ובשוק העבודה החילוני ו”הם בעלי השקפות פסולות”.

 

 

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא ייאמן, הזלזול שלהם בגדולי ישראל
    21/04/2017 09:09
    אודי
  1. איפה הציות שלהם לדעת תורה?

  2. סיפור לשבת
    21/04/2017 12:43
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. מעשה שהיה בימיו של הגאון רבי נפתלי צבי יהודה ברלין, הנצי”ב, נגזרה גזירה מאת הממשלה להכניס לימודי חול אל תוך הישיבות הקדושות. [כהיום להתגייס לצבא] הנצי”ב נלחם בכל עוזו בגזירה נוראה זו שמהווה סיכון ממשי לעולם התורה. מחמת כך נפל למשכב.

    ולבנו, הגאון רבי חיים, אמר הנצי”ב שהקדוש ברוך הוא רמז על כך בתורה בפסוק: “ולהבדיל בין הקודש לבין החול”, יש להבדיל בין לימודי הקודש ולימודי החול, שכן כאשר מערבים קודש וחול [כהיום חרדים-צבא] לא די שאין לימודי החול מקבלים קדושה, אלא לימודי הקודש הופכים, חלילה, לחולין… לטומאה…. ודע לך בני היקר סיים הנצי”ב שאף שדבר זה נטל ממני את כל כוחותי וגרם לי ליפול למשכב, כדאי הוא העניין הגדול הזה שאמסור את נפשי עליו!