ממריאים: מכונית מעופפת ראשונה בתערוכת הרכב במונקו • צפו בטיסה

דוד ליבוביץ
|
כ"ה ניסן התשע"ז / 20.04.2017 21:54
אחרי 27 שנות עבודה השיקה היום חברת אירומוביל הסלובקית את המכונית המעופפת הראשונה בתערוכת רכב במדינת מונקו • נציגי החברה: “המכונית המעופפת הנוכחית עומדת בכל התקנות הקיימות למכוניות ולמטוסים”

שנים חלמתם על מכונית מעופפת, דמיינתם אותה ולא האמנתם כי הדבר אפשרי? חברת אירומוביל הסלובקית השיקה היום (חמישי) בתערוכת הרכב במונקו את המכונית הראשונה שמסוגלת כבר לנוע ביבשה ובאוויר.

החברה, על פי המדווח באתר ‘כלכליסט’, גייסה לאחרונה 3.2 מיליון דולר,  ואת הרכב החדש שלה היא מכנה כ”כלי טייס משולב וכן מכונית מתפקדת על 4 גלגלים עם מנוע היברידי”.

על פי הדיווח בכלכליסט, אירומוביל השיקה אבטיפוס של המכונית-מטוס ב-2014, שלא היה זמין לרכישות. המכונית הזו נזדקקה לגז רגיל, ולרצועה באורך 200 מטרים להמראות ונחיתות. היא היתה יכולה להגיע למהירות של 200 קמ”ש.

המכונית המעופפת הנוכחית עומדת “בכל התקנות הקיימות למכוניות ולמטוסים”, כך החברה. “אירומוביל מתכוונת להפוך את התחבורה האישית ליעילה וידידותית יותר לסביבה על ידי כך שתאפשר נסיעות מהירות יותר למרחקים בינוניים, ובאזורים עם תשתיות כבישים מוגבלות או חסרות”, נמסר עוד מהחברה.

המכונית שהושקה היום היא תוצאה של נסיונות שהחלו לפני כ-27 שנים.

המכונית הנוכחית מיוצרת ממסגרת פלדה וציפוי פחמן. אורכה 5.7 מטרים, ויש בה מקום לשני נוסעים. רוחב המכונית 2 מטרים, ולאחר שהיא הופכת למטוס, הרוחב גדל ל-8 מטרים.

השינוי ברוחב נובע מפתיחת הכנפיים – בזמן הנסיעה בכביש, הכנפיים מקופלות במושב האחורי מאחורי הנהג. מהירות ההמראה מגיעה ל-145 קמ”ש והמטוס יכול לעבור דרך של 690 ק”מ.

55