הושג הסכם שימנע הפילוג: מנהל ישיבת ‘חרדה-קרית ספר’ נכנע

אחרי דרמה שנמשכה כחודשיים: הפיצול בישיבת 'כנסת יצחק-קרית ספר' שכבר כמעט והפך לעובדה, נמנע ברגע האחרון - פחות משבוע לפני תחילת 'זמן קיץ' בישיבה • הושג הסכם שימנע את הפילוג • גורם המעורב בגיבוש ההסכם: "עידן הפלג הירושלמי בישיבה נגמר ומהלך חדש מתחיל"
איתמר זינגר
כ"ה ניסן התשע"ז / 20.04.2017 23:16

על רקע הפילוג בציבור הליטאי: לאחר סדרת התייעצויות עם גדולי ישראל, מנהיגי הציבור הליטאי, הפיצול בישיבת ‘כנסת יצחק-קרית ספר’ הפך במהלך חג הפסח לעובדה מוגמרת.

אלא שכעת אנו חושפים כי במהלך היום (חמישי) גובש הסכם, אותו הצליח להשיג ראש ישיבת ‘תורת זאב’, הגאון רבי ברוך סולבייצי’ק, שתיווך בין הצדדים.

מההסכם עולה, כי ראש הישיבה הניהולי הרב שמעון נוביק, אחיו של הרב טוביה נוביק משגיח הישיבה בחדרה, נכנע לדרישות שהציב ראש הישיבה הגאון רבי יעקב קארפ בכל הקשור לנושא הרוחני וההשקפתי בישיבה.

גורם המעורב בגיבוש ההסכם אומר: “עידן הפלג הירושלמי בישיבה נגמר. מהלך חדש מתחיל”.

כפי שנחשף בחרדים10 לראשונה, הדרמה בישיבה הממוקמת בקריית ספר החלה לפני כחודשיים, לאחר שראש הישיבה הניהולי, הרב שמעון נוביק, לא גינה בחורים מהישיבה שיצאו להשתתף בהפגנות ‘הפלג הירושלמי’ ואף הביע תמיכה בבחור שנעצר במהלך אחת ההפגנות האלימות.

הרב שמעון נוביק אף שחרר את התלמיד שנעצר בערבות, תוך שהוא מתחייב כי הישיבה תהווה חלופת מעצר עבורו – מהלך שחרה לרוב תלמידי הישיבה, הנשמעים לגדולי ישראל.

בעקבות מהלכים אלה, שהיו למורת רוחם של ראש הישיבה הגר”י קארפ וצוות הר”מים, הם פנו להתייעץ עם גדולי ישראל להתייעצות כיצד לנהוג.

לחרדים10 נודע, כי ההוראה להיפרד ולהקים ישיבה חדשה ניתנה עוד לפני החג, אלא  שאז החל ניסיון מצד הרב שמעון נוביק לנהל מו”מ, כדי להגיע לפתרון מוסכם על שני הצדדים.

המו”מ עלה בסופו של דבר על שרטון, מה שהוביל את ראש הישיבה הגר”י קארפ אל ביתם של גדולי ישראל – שם קיבל הוראה ברורה בדבר דרך הפעולה שעליו לנקוט.

עתה, פחות משבוע לפני פתיחת ‘זמן קיץ’, הושג הסכם שימנע את הפילוג.

נזכיר, כי הפיצול של ‘ישיבת חדרה’ עדיין נחשב לאחד מהאירועים היותר משמעותיים שאירעו בשנים האחרונות בעולם הישיבות, ובמיוחד במחלוקת שהובילה לפילוג בציבור הליטאי.

כזכור, הישיבה פוצלה לשני חלקים, כאשר חלק אחד נטש בקול רעש גדול, והקים את ישיבת ‘תורה בתפארתה’ – ישיבה שזמן קצר אחרי הקמתה הפכה לשם דבר בעולם הישיבות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות