הגר”ג אדלשטיין חיזק: “כשאחד מצער אותי – הוא עשה לי טובה”

הגאון רבי גרשון אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז', נשא את השיחה השנתית בישיבת בין הזמנים 'בני הישיבות' בירושלים • הסביר את הדרך שבה האדם צריך לקבל את הייסורים הבאים עליו: "כשחיים עם אמונה הכל משתנה"
איתמר זינגר
כ"ד ניסן התשע"ז / 20.04.2017 20:11

בשעות הצהריים (חמישי) התקיימה השיחה השנתית של הגר”ג אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז’, בישיבת וכולל בין הזמנים ‘בני הישיבות’ שבישיבת ‘בית שמואל’ בירושלים.

ראש הישיבה נשא דברים על הדרך שבה האדם צריך לקבל את הייסורים הבאים עליו.

“כשיש אמונה כל החיים משתנים, אם אחד מצער אותי – זה מהשמים, הוא שציער אותי יש לו מידות רעות, אבל בי”ד של מעלה פסקו שמגיע לי צער, זה בא על חטא, ויסורים ממרקים, וחוסכים גיהנום.

“הגמרא אומרת שאש של גיהנום היא פי ששים מאש שלנו. הנפש קיימת וסובלת ייסורים איומים, פתחה של גיהנום יותר קשה מכל ייסורי איוב. בצער שעברתי הרווחתי גיהנום, בפרט צער של בזיונות הוא צער נפשי, וחוסך הרבה גהינום.

“הרב שך היה אומר שייסורים שכבר היו ועברו – שווים מיליונים, וצריכים לשמוח עליהם. כשחיים עם אמונה הכל משתנה. כשאחד מצער אותי הרי הוא עשה לי טובה.

“חובת הלבבות כותב מעשה באחד שמישהו דיבר עליו לשון הרע ושלח לו מתנה, שכל זכויותיו עברו אליו, והרוויח עולם הבא. אין שום סיבה לקפידה, אלו הם החיים המאושרים של מי שמאמין.

“העבודה היא לזכות לאמונה ברורה, על ידי לימוד ספרי מוסר, וכן על ידי תפילה, שמעתי מהרב דסלר בשם רבי ישראל סלנטר כי בדוק ומנוסה שתפילה על רוחניות מועילה.

“כשאדם חי עם אמונה אז אין שום סיבה לקפידא ולצער, וכל ה’בן אדם לחבירו’ היה מסתדר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות