קל להטיף לחילונים. ומה עם חילולי שבת שהחרדים גורמים בל”ג בעומר?

אבישי בן חיים
|
כ"ד ניסן התשע"ז / 20.04.2017 14:28
לפני שהחרדים מנהלים מאבק כדי לכפות על החילונים התל אביבים לשלם מחיר כבד ולשמור שבת, נראה אותם כופים על החרדים עצמם לשלם מחיר • למשל, לדחות את פתיחת חגיגות ההילולא במירון

מחאה חרדית כבדה נגד חילולי השבת בתל אביב החילונית. ומה עם חילולי השבת שהחרדים אחראים להם?

לפני שהחרדים מנהלים מאבק כדי לכפות על החילונים התל אביבים לשלם מחיר כבד ולשמור שבת, נראה אותם כופים על החרדים עצמם לשלם מחיר כבד ולשמור שבת בל”ג בעומר הקרוב, החל במוצאי שבת.

אבל בשביל מה? יותר קל להטיף לחילונים.

דרעי מודיע על כינוס חירום, ליצמן, גפני, מוזס ופרוש מפרסמים הודעות זועמות, והעיתונאים החרדים יוצקים שמן על המדורה ומלהיבים את שליחיהם לכפות על החילונים.

אז אם כבר מדורה? הנה אפשרות לחרדים לשמור על כבוד השבת בעצמם.

ל”ג בעומר השנה הוא במוצאי שבת. כולם מבינים את המשמעות: חילול שבת בעיקר של שוטרים וכוחות הביטחון במסגרת ההתארגנות לחגיגות המסורתיות בקבר רבי שמעון בר יוחאי במירון.

החרדים יכולים למנוע אותו אם יוותרו על החגיגה. לא ממש יוותרו, רק ידחו אותה. הם לא יעשו את זה, יותר קל להטיף לחילונים.

מדינת ישראל החילונית אגב, מקפידה לדחות מועדים כמו חגיגות יום העצמאות אם הם חלים במוצאי שבת, כדי למנוע חילולי שבת.

לפני שנים אחדות, כשל”ג בעומר חל במוצאי שבת, הרבנים הראשיים הכריזו על דחיית המדורות ליום ראשון בערב. משרד החינוך קיבל את ההוראה, ההורים החילונים מן הסתם נדפקו עם אובדן יום עבודה בשל עוד יום חופש לילדים – והקומזיצים נערכו ביום ראשון בערב, כדי שהחילונים ישמרו על השבת.

מי לא קיבלו את ההוראה ובכל זאת עשו את הקומזיצים במוצאי שבת? כולל החגיגה במירון הכרוכה בחילולי שבת במסגרת ההכנות? לא נעים לענות.

• מתוך דף הפייסבוק של אבישי בן חיים