מרדכי הלפרין מאיים: “השנה שערי הכניסה למירון סגורים עד מוצ”ש”

יוסף גרינבוים
|
כ"ד ניסן התשע"ז / 20.04.2017 11:52
יו”ר ועד היישוב מירון: “לא נאשר שום תכנית ושום שימוש עד שלא תובטח שמירת השבת. מירון לא תהיה ת”א” • מאיים: “לא נאפשר שימוש במתקנים ובשטחים לשום גוף, כולל חסידויות שלא יבטיחו את שמירת השבת המוחלטת סביב היערכותם להדלקות”

הרב מרדכי הלפרין, יו”ר ועד היישוב מירון, איים הבוקר (חמישי) – לקראת ישיבת היערכות של מחוז המשטרה, משרדי הממשלה וכל הגורמים הקשורים לניהול אירועי ל״ג בעומר ליד ציון הרשב”י: “לא נאפשר חילול שבת מכל סוג שהוא בתחום מירון והדרכים המשיקות ליישוב, בשבת ערב ל”ג בעומר”.

הרב הלפרין הודיע, כי שלא כבשנים קודמות בהן נרמסה השבת, תוך חילולי שבת המוניים בשעות אחרי הצהריים של שבתות ערב לג בעומר, “השנה יהיו שערי הכניסה למירון סגורים ומסוגרים, עד לצאת הכוכבים של מוצאי שבת”.

לדבריו, “גם משטרת ישראל וגם ‘המרכז הארצי למקומות הקדושים’ וכל הגורמים האחרים לא יחללו את השבת, כפי שהיה בעבר”.

יו”ר הוועד משגר רמז עבה גם לעבר חסידות באיאן, המקיימת את ההדלקה המרכזית הפותחת את אירועי מירון בל”ג בעומר: “לא נאפשר שימוש במתקנים ובשטחים לשום גוף, כולל חסידויות שלא יבטיחו את שמירת השבת המוחלטת סביב היערכותם להדלקות, וזה כולל הגעת מאות ואלפי שוטרים וסדרנים, יהודים ושאינם יהודים, למתחמים השונים בתוך מירון – בעיצומה של השבת, תוך כדי הפעלת מכשירי קשר ורמיסה פומבית של השבת לעיני כל”.

הלפרין הוסיף: “השנה, עשרות האלפים שישהו בשבת במירון לא יתנו למצב זה להמשיך, ואנחנו לא נאשר שום תכנית ושום שימוש עד שלא תובטח שמירת השבת. מירון לא תהיה תל אביב!”

בתשובה לשאלת חרדים10, כיצד ‘המרכז הארצי למקומות הקדושים’ חילל שבת – אומר הלפרין: “חברות השמירה שנשכרו על ידם הביאו סדרנים יהודים ושאינם יהודים בעיצומה של השבת לתוך מירון, ואף לתוך ציון הרשב”י, תוך הפעלת מכשירי קשר.
הגיעו בהסעות מאורגנות לשערי היישוב בשעה 16:00 שבת אחרי הצהריים. מה זה אם לא חילול שבת בפרהסיה בכספי המרכז הארצי למקומות קדושים?”

מ’המרכז הארצי למקומות הקדושים’ לא נמסרה תגובה.