אב שכול לזחאלקה בדיון על צוק איתן: “מה אתה עושה פה בכלל?”

בוועדה לביקורת המדינה נערך דיון סוער בדו"ח המבקר על מבצע 'צוק איתן' • אילן שגיא, אביו של ארז שגיא הי"ד שנהרג במבצע, וצעק על ח"כים מהליכוד: "שבו בשקט! איפה הייתם במבצע?" • נתניהו: "השתדלנו להימנע מהמלחמה בדרום בכל דרך"
אריה ריבקינד
כ"ג ניסן התשע"ז / 19.04.2017 12:09

חודש וחצי לאחר הגשת דוח מבקר המדינה על כשלי מבצע ‘צוק איתן’ ועל הדיונים בקבינט המדיני-ביטחוני על איום המנהרות, הגיע הבוקר (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו אל הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת, כדי להשתתף בדיון על הדוח.

בדיון המתוח השתתפו גם נציגים מהמשפחות השכולות.

סערה פרצה במהלך הדיון אחרי שיו”ר הקואליציה ח”כ דוד ביטן וחברי הכנסת יואב קיש ומיקי זוהר הפריעו ליו”ר הוועדה ח”כ קארין אלהרר לשאול את ראש הממשלה שאלות,  וטענו כי “הבעיה היא ההדלפות”.

אילן שגיא, אביו של סמל ארז שגיא הי”ד שנהרג במבצע התפרץ לעברם וצעק: “שבו בשקט! איפה הייתם במבצע? יש כאן הורים שכולים. תכבדו אותם. הדיון הזה נעשה בגלל הילדים שלנו. תעשו סדר בקבינט. איפה הייתם במלחמה? איפה שהבן שלי נהרג? אל תתבכיינו, תתקנו את הממשלה”.

כאשר ח”כ ג’מאל זחאלקה קרא לקיים דיון ”על 2,200 אזרחים שנהרגו בעזה” במהלך צוק איתן –  האב השכול התפרץ לעברו: “מה אתה עושה פה בכלל? איך הכניסו אותך לפה? לך תשבות רעב עם ברגותי. חבל שלא נהרגו בעזה 20 אלף. חבל שלא זרקו את כל הפצצות.תעיפו את זחאלקה מהדיון”.

בסופו של דבר הוצאו מהדיון חברי הכנסת זחאלקה וקיש.

לאחר שנרגעו הרוחות אמר ראש הממשלה: “השתדלנו להימנע מהמלחמה בדרום בכל דרך. אנחנו עומדים מול אויב מאוד קשה ואכזר. באנו למוטט תשתיות של חמאס ביהודה ושומרון. הדבר הזה יצר אי יציבות מול עזה, מה גם שחמאס הכין תוכנית.

”הכוונה שלי באותה העת היתה להימנע ככל האפשר מאותה מלחמה. אם נידרש לכך, נבצע אותה במינימום מחיר. המחיר הוא מילה שמקפלת בתוכה עולם לכל משפחה ומשפחה, ואני מכיר את הכאב הזה ויודע מהו. החובה שלנו לנסות לצמצם את זה ככל הניתן”, אמר נתניהו.

“אנחנו כמעט שלוש שנים אחרי צוק איתן. לא לעולם חוסן. אנחנו חווים את התקופה השקטה ביותר בדרום… חמאס מורתע. אנחנו צריכים לחדש את ההרתעה, לתדלק אותה. יש לי מדיניות שאני לא מוכן לקבל טפטופים”, הבהיר נתניהו.

לדברי נתניהו, “אחת ההצלחות הגדולות ב’צוק איתן’, הוא בבלימת הכוונה של מדינות כמו טורקיה וקטאר לפרוץ את המצור על עזה. לא רק שזה נבלם, אלא שחמאס הפך להיות מבודד ונוצר מערך אזורי שונה”.

ראש הממשלה הבטיח כי הוא ממשיך במאמצים להחזיר את גופותיהם של סגן הדר גולדין וסמ”ר אורון שאול הי”ד המוחזקות על ידי החמאס בעזה וגם את האזרחים הישראליים שמוחזקים ברצועה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות