מבצע ‘כותונת פסים’: ספינות צים העבירו ילדי תימן לאימוץ בארה”ב?

חוקרים מצאו מסמכים שמעלים חשד כי חברת 'צים', אז גוף ממשלתי, הייתה מעורבת בהעברת ילדים תימנים לארצות הברית לצורך אימוץ • הוועדה המיוחדת לפרשת חטופי תימן פנתה לשר התחבורה על מנת לדרוש מחברת צים תשובות
אריה ריבקינד
כ"ג ניסן התשע"ז / 18.04.2017 22:26

 פרשת ילדי תימן: האם אוניות של חברת ‘צים’ היו מעורבות, לכאורה, בהעברת ילדי תימן לאימוץ בארצות הברית?

חוקרים של הוועדה המיוחדת בכנסת, שבודקת את נסיבות היעלמות ילדי תימן, מזרח והבלקן מצאו מספר מסמכים שהופיעו בפרוטוקולים של ועדת החקירה ‘קדמי כהן’ שמעידים על אפשרות מפתיעה, לפיה חברת האוניות ‘צים’ הייתה מעורבת בהעברת אותם ילדים ל”אימוץ” בחו”ל.

לפי המסמכים באוניות ‘צים’ בוצעה חלוקה לתאים – שמטרתם העברה לכאורה של ילדים לאימוץ בארצות הברית.

יו”ר הוועדה, ח”כ נורית קורן, דרשה את התערבותו של שר התחבורה ישראל כץ כדי להשיג מידע נוסף מחברת ‘צים’.

במכתבה ציינה קורן: “מהמידע המצוי בפרוטוקולים ניתן ללמוד על מעורבות, לכאורה, של חברת הספנות צים בהעברת קבוצות של ילדים תימנים לאימוץ בארה”ב בשנות החמישים במבצע שכונה ‘כותונת פסים'”.

בהמשך טענה כי מהפרוטוקולים עולה ש”חברת הספנות שיפצה את אוניית ‘גלילה’ ואוניות נוספות, שינתה את אולמות הנוסעים, ובנתה בהם תאים קטנים על מנת לאכסן שם את הילדים שהועברו אל מעבר לים”.

עוד הוסיפה חברת הכנסת, כי “היות וחברת ‘צים’ הייתה בזמנו חברה ממשלתית, אני פונה אליך בבקשה להפעיל את סמכותך ולדרוש מחברת הספנות להעביר לוועדה כל מידע שברשותה שיוכל לשפוך אור על הפרשה הכואבת”.

הוועדה המיוחדת, שהוקמה בראשית פברואר 2017, תקיים מחר דיון מיוחד בנושא, כאשר בתחילת נובמבר 2017 היא צפויה להגיש את מסקנותיה.

מחברת צים נמסר בתגובה לחדשות 2: “החברה קיבלה היום פניה מיו”ר הוועדה. להנהלת החברה לא ידוע דבר על המידע האמור. החברה תסייע ככל שניתן לאיתור חומרים ארכיוניים שיסייעו בנושא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    WOW
    19/04/2017 02:10
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)