‘לא מבייש מאפייה’: הוארך מעצרם של ראשי מערך ההטרדות של הפלס

מעצר חלק מ-11 עצורי 'הפלג הירושלמי' שהובאו להארכת מעצר הוארך ב-8 ימים • מעצרו של עורך 'הפלס' נתי גרוסמן, החשוד בסחיטה באיומים, הוארך עד יום חמישי • דיונים של יתר החשודים עדיין מתנהלים • ארדן: "החקירה נמשכה חודשים ארוכים, התשתית הראייתית הפעם טובה יותר"
חיים טוויל
כ"ג ניסן התשע"ז / 18.04.2017 21:36

בית המשפט השלום בראשון לציון האריך הערב (שלישי) את מעצרם של חלק מ-11 עצורי ‘הפלג הירושלמי’ שהובאו להארכת מעצר הוארך בשמונה ימים.

מעצרם של יתר העצורים הוארך בפרקי זמן קצרים יותר.

שאר העצורים מתוך 28 ראשי ‘הפלג’ ובכירי עיתון ‘הפלס’, שעוכבו לפנות בוקר לחקירה שוחררו, כמתוכנן, בתנאים מגבילים.

בין העצורים שמעצרם הוארך בשמונה ימים מככב בראש אברהם טריגר, מי שאחראי על הפעלת ‘קו המאבק’ באמצעותו נהגו אנשי ‘הפלג הירושלמי’ לדרבן את הפעילים להטריד את ראשי החברות במשק. טריגר חשוד בעבירות של סחיטה באיומים, הטרדה, שידול להטרדה והתחזות לבעל תעודה. נגד טריגר תלוי ועומד כתב אישום על הטרדות בבית משפט בתל אביב.

• מעצרו של חיים שרגא יברוב הוארך ב-8 ימים. לפי המשטרה, יברוב הוא בכיר במערך ההטרדות.

הפלס, הפלגאברהם טריגר. חשוד מרכזי. צילום:FLASH90

• מעצרו של עורך עיתון ‘הפלס’ נתן גרוסמן הוארך עד יום חמישי בשעה 16:00. גרוסמן חשוד, לפי המשטרה, בסחיטה באיומים ובכך שתדרך כיצד לבצע הטרדות.

• מעצרו של שמואל אלישיב, נכדו של הגרי”ש זצ”ל וחבר מועצת עיריית מודיעין עלית מטעם ‘הפלג הירושלמי’ הוארך בשלושה ימים.

• מעצרו של שבתאי פיין, החשוד כי שידר ב’קו המאבק’ של ‘הפלג’, וכי הטריד, איים ואף שידל אחרים להטריד, הוארך בשלושה ימים.

• מעצרו של אליהו צבי פודרובניק הוארך בשלושה ימים.

• מעצרו של נתנאל שטמפפר הוארך עד יום ראשון, ה-23 למאי.

• מעצרו של החשוד אלי סמדג׳ה הוארך בשלושה ימים.

• בכיר נוסף בעיתון ‘הפלס’ נשלח למעצר בית עד מוצאי שבת.

• ישראל טרופר שוחרר בתנאי מעצר בית מלא עד יום שישי. מעבר לכך נאסר עליו ליצור קשר עם המעורבים ל-10 ימים, הפקדה עצמית 1000 ש”ח עד מחר, חתימת ערבות עצמית וצד ג.

• אישה שנעצרה בבני ברק, בחשד שביצעה סחיטה באיומים, פגעה בפרטיות וביצעה הטרדה באמצעות טלפון בזק, שוחררה למעצר בית מלא בבית בתה, עד יום שישי. בנוסף נאסר עליה ליצור קשר עם המעורבים בפרשה למשך 10 ימים.

הפלס, הפלגשמואל אלישיב, חבר מועצת עיריית מודיעין עלית. צילום: FLASH90

במהלך הדיונים, התבטא השופט כי מתוך חומר החקירה עולות עדויות חמורות, וכי מדובר בהתנהגות שאינה מביישת משפחות של מאפייה.

כפי שדווח בחרדים10, לפנות בוקר נעצרו, במסגרת מבצע ארצי שיצא לפועל בתום חקירה סמויה המתנהלת מזה כחצי שנה, ראשי ‘הפלג’ ובכירי ‘הפלס’.

במבצע האכיפה היו שותפים כ-250 שוטרים, חוקרים, שוטרי יס”מ, לוחמי מג”ב ובלשים מכל הארץ שעצרו בו זמנית, בהתאם לצווי מעצר וחיפוש שהוצאו על ידי בית המשפט, 28 חשודים מירושלים, בני ברק, מודיעין עלית, אשדוד, רכסים וחדרה.

העצורים חשודים כי במהלך השנה האחרונה הטרידו, איימו וסחטו מנהלים ונושאי משרה בכירים בחברות גדולות במשק וחברות ממשלתיות, תוך ניסיון לגרום להם לפרסם בעיתון ‘הפלס’.

החקירה החלה בעקבות עשרות תלונות שהגישו בכירים בחברות גדולות במשק ובהם חברות ממשלתיות, מכל רחבי הארץ, ורוכזו במשטרת ירושלים.

התלונות היו על הטרדות בלתי פוסקות באמצעות הטלפון, דוא”ל ופקסים של מנכ”לים ובכירי החברות, בהם הציגו עצמם המטרידים ככאלו המייצגים ציבור גדול המרגיש מקופח מכך שהם לא מפרסמים בעיתון המייצג אותם, ובשל כך כדאי להם לפרסם בעיתון ‘הפלס’.

הפלס, הפלגחיים יברוב. חשוב מרכזי. צילום: FLASH90

השר לבטחון פנים ח”כ גלעד ארדן התראיין הערב ברדיו ‘קול ברמה’ והתייחס למבצע המעצרים.

על חקירות אנשי עיתון  ‘הפלס’ בידי המשטרה – אמר ארדן: “הייתי מודע לקיומן של החקירות נגד ‘הפלס’ לפני למעלה משנה, מאחר וחברות עסקיות פנו אלי בשאלה – מדוע המשטרה לא מטפלת בהטרדות נגדן?

“החקירה נמשכה חודשים ארוכים, התשתית הראייתית הפעם טובה יותר”.

ארדן הדגיש כי אין קשר בין חסימות הכבישים לחקירה ההטרדות. “לא סגרנו איתם חשבון בגלל זה. בלי קשר, אם מישהו מממן את ההפגנות האלו תפקידה של המשטרה לחקור את המקור לכסף”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כן יאבדו כל אויבך ה'
    18/04/2017 21:59
    אפשטיין
  1. היהדות החרדית מודה למשטרת ישראל

  2. ימח שמם
    19/04/2017 11:33
    חרדי שפוי
  3. בושה הם לא חרדים בכלל….