התכנית של כחלון: יסובסדו צהרונים, יופחת מכס על בגדי תינוקות

הקלת יוקר המחיה למשפחות: שר האוצר חשף במסיבת עיתונאים את התכנית להפחתת מסים למשפחות עם ילדים ואת 'מהפכת הצהרונים' • ינתנו נקודות זיכוי להורים, יוגדלו מענקי עבודה ויופחתו מכסים על בגדי תינוקות והנעלה • ומדוע לא עדכן את ראש הממשלה? "לא עשינו פה משהו חדש"
יוני גרין
כ"ב ניסן התשע"ז / 18.04.2017 17:16

שר האוצר כינס אחר הצהרים (שלישי) באופן בהול מסיבת עיתונאים במשרדו, בה הציג את התכנית “היסטורית”, כדבריו, שגובשה בתקופה האחרונה בלשכתו, הנקראת “נטו משפחה”, שמטרתה לסייע, לדבריו, למעמד הביניים.

עם זאת, כחלון לא עדכן את ראש הממשלה נתניהו בפרטי תוכניתו ובמעוד פירסומה, זאת כחלק מהמתח הגובר בין השניים.

לדבריו, הוא לא היה צורך לעדכן את נתניהו. “לא עשינו פה משהו חדש, זה בהמשך למדיניות ממשלתית להורדת מסים והרחבת מעגל התעסוקה. מהלך רגיל של משרד האוצר”.

לפי התכנית שהוצגה, ההורים יהיו זכאים ל-1.5 נקודות זיכוי במס עד גיל שנה, ול-2.5 נקודות מגיל שנה עד גיל 6.

התוכנית כוללת גם הטבה במס הכנסה שלילי: העלאת תקרת השכר מ-4,800 שקל בחודש ל-5,000 שקל בחודש, ומענק של 495 שקל בחודש לשני בני הזוג.

במסיבת העיתונאים הכריז שר האוצר גם על הפחתת מכסים: על פי התכנית החדשה, ייבוא נעליים ומכשירי סלולר יעשה בפטור מלא ממס, ואילו המכס על ביגוד עבור ילדים ירד ל-3% בלבד.

שר האוצר התייחס גם להפחתה הצפויה במחירי הצהרונים, שתכלול זיכוי של 150-350 שקל לחודש לכל משפחה לפי האשכולות הסוציו-אקונומיים.

עוד הוסיף כחלון כי בקרוב תוצג תכנית חדשה עבור אוכלוסיית הנכים. “נביא בתוך מספר שבועות בשורה לנכים, יחד עם זליכה נציג את התכנית במלואה. יהיו 4 מיליארד שקלים ב4 פעימות”, ציין כחלון.

“כתוצאה מהניהול האחראי הצטברו עודפים בקופת המדינה. הכסף שהצטבר הוא של הציבור. היום הכסף חוזר לעבוד בשביל מעמד הביניים”, אמר כחלון במסיבת העיתונאים.

שר האוצר פירט את הישגיו בשנתיים האחרונות: “הסדרת דמי אבטלה לעצמאים, שורה של רפורמות פיננסיות חסרות תקדים בבנקים וכרטיסי אשראי. זה צמצום אמיתי של פערים. אלה מעשים, ולא דיבורים. אומרים בקול ברור לישראלים שעובדים: המדינה צריכה לתת, ולא לקחת. יש אנשים שמשרתים ועובדים, והיום אנחנו מחזקים את מעמד הביניים במעשים ולא בדיבורים. את משרתי המילואים והמשפחות בישראל”.

לדבריו, “עד היום לא נעשה מאומה. אפשר לדבר על השמן והרזה” – אמר תוך שיגור עקיצה לעבר נתניהו – “אבל מה שנדרש זה חיזוק המשפחה העובדת בישראל”.

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר כי הוא מברך על הצעדים להוזלת יוקר המחיה למשפחות ולנכים. “ברצוני לברך על הצעדים החשובים עליהם הודיע שר האוצר משה כחלון, שיביאו רווחה והקלה למשפחות ונכים. אך עם זאת יש לזכור, כי לא תיתכן מדיניות חברתית ללא שינוי מערכתי למען האוכלוסיה המתבגרת בישראל.

“לצד הצורך לסייע בהוזלת יוקר המחיה לצעירים ומשפחות שיש לברך על כך, אני קורא לראש הממשלה ולשר האוצר להתעשת ולהתגייס לטובת הסיעודיים ובני משפחותיהם. מדובר בפצצת זמן שמחמירה עם השנים ומכבידה על הדור הקודם.

ליצמן הדגיש כי “הגיע הזמן לקחת אחריות ציבורית ופוליטית ולממש מיידית את ההסכם הקואליציוני בתחום הסיעוד. זה הזמן לרפורמה ממלכתית בסיעוד, שתביא לצדק חברתי ולשינוי דרמטי באיכות חייהם של מאות אלפי ישראלים מהאוכלוסיה המתבגרת”.

ראש האופוזיציה ויו”ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, בירך את כחלון בעקבות חשיפת תכניתו ‘נטו משפחה’: “לפעמים מותר וצריך להגיד מילה טובה. שר האוצר עשה היום את מה שצריך היה לעשות כבר מזמן. התוכנית לחיזוק מעמד הביניים היא דבר טוב, חשוב ומבורך. עכשיו להחליף את ביבי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות