“במקום אחדות יש פילוג”: תרזה מיי הכריזה על בחירות בזק בבריטניה

ראשת הממשלה הודיעה על הקדמת הבחירות בתום ישיבת הממשלה • הבהירה כי ממשלתה הותירה תכנית ברורה ל"ברקזיט" - והוסיפה: "בריטניה עוזבת את האיחוד האירופי - ואין דרך חזרה"
נתן פרל
כ"ב ניסן התשע"ז / 18.04.2017 13:20

ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, נשאה בצהריים (שלישי) הצהרה מיוחדת בתום ישיבת ממשלתה, ובישרה כי החליטה להקדים את הבחירות במדינה ולערוך אותן ב-8 ביוני.

מיי הבהירה בפתח הצהרתה כי ממשלתה הותירה תכנית ברורה ל”ברקזיט”, והוסיפה: “בריטניה עוזבת את האיחוד האירופי – ואין דרך חזרה”.

לדברי מיי, “המדינה מאוחדת, אבל ווסטמינסטר לא” – בהתייחסה לפרלמנט הבריטי. “ברגע הזה, הנושא חשיבות לאומית עצומה, צריכה להיות אחדות בווסטמינסטר. במקום זאת, יש פילוג”.

ראשת הממשלה אמרה עוד: “הבנתי שהדרך היחידה להבטיח ודאות וביטחון לשנים הבאות היא לערוך את הבחירות האלה. בקיץ האחרון, לאחר שהמדינה הצביעה לעזוב את האיחוד האירופי, בריטניה נזקקה לוודאות, יציבות ומנהיגות חזקה. מאז שהפכתי לראשת ממשלה, הממשלה סיפקה בדיוק את זה”.

לדבריה, “בשבועות האחרונים הלייבור איימו להצביע נגד ההסכם הסופי עם האיחוד האירופי. הליברל-דמוקרטים אמרו שהם רוצים לבלום את המגזר העסקי והממשלה. המפלגה הסקוטית הלאומית אמרו שהם יצביעו נגד היציאה הרשמית מהאיחוד האירופי, וחברי בית הלורדים נשבעו להילחם במהלך”.

היא סיכמה: “אם אנחנו לא נלך לבחירות כלליות עכשיו, המשחקים הפוליטיים שלהם רק ימשיכו”.

מנהיג מפלגת הלייבור הבריטית ג’רמי קורבין בירך. “אני מברך על ההחלטה של ראשת הממשלה לתת לעם הבריטי את ההזדמנות להצביע עבור ממשלה שתשים את האינטרסים של הרוב במקום הראשון”, אמר קורבין.

הסקרים האחרונים צופים למפלגתה של מיי יתרון גדול בבחירות, בעוד מפלגת האופוזיציה המובילה – בלייבור, צפויה לקבל רק 21% מקולות הבוחרים.

פרשנים בבריטניה טוענים, כי מיי נוקטת בצעד הזה, בו נקטו לפניה גם ראשי ממשלה בריטיים בעבר, כדי לחזק את כוחה ולא לאפשר לאופוזיציה להיערך לבחירות.

מיי היתה המרוויחה הגדולה ממשאל הברקזיט בו החליטו 51.8% מאזרחי בריטניה להצביע בעד היציאה מהאיחוד, ו-48.2% הצביעו נגד.

חודש לאחר המשאל היא ירשה את דיוויד קמרון, ראש הממשלה הקודם, ואף קיבלה את ברכתו ואת ברכת המלכה לכהן בתפקיד.

מיי היא האשה השנייה שמכהנת בתפקיד בממלכה הבריטית, אחרי מרגרט ת’אצר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות