הניו יורק טיימס פרסם הבהרה על המאמר של רב המחבלים: “רוצח”

העיתון היוקרתי, שפרסם מאמר של מרואן ברגותי ולא ציין כי הוא מחבל שנשלח ליותר מחמישה מאסרי עולם, פרסם הבהרה • השר לביטחון הפנים: "בהחלט רואה את פרסום המאמר כתקלה חמורה"
נתן פרל ואריה ריבקינד
כ"ב ניסן התשע"ז / 18.04.2017 10:00

העיתון היוקרתי ‘ניו יורק טיימס’ פרסם הבוקר (שלישי) הבהרה למאמר הדעה של רב-המחבלים מרוואן ברגותי, המבהירה כי מדובר ברוצח מורשע.

במאמר דעה שכתב ופרסם העיתון, תואר ברגותי “כמנהיג פלסטיני ואיש פרלמנט” ולא צוינה העובדה שמדובר ברב-מחבלים אשר נידון על ידי בית המשפט הישראלי לעונש של חמישה מאסרי עולם מצטברים ו־40 שנות מאסר על מעשי טרור בהם נרצחו ונפצעו יהודים רבים.

בהבהרה כתבו העורכים: “המאמר מסביר את עונש המאסר של הכותב, אולם כשל במתן הקשר מספק על ידי הצגת העבירות בהן הורשע. מדובר בחמישה תיקי רצח וחברות בארגון טרור. מר ברגותי לא סיפק הגנה למעשים במשפטו, וסירב להכיר בסמכות ובלגיטימיות של בית המשפט הישראלי”.

ברגותי מוביל את שביתת הרעב של 1,187 המחבלים הכלואים בבתי הכלא בישראל.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר הבוקר בראיון לגלי צה”ל: “הבידוד וההעברה של ברגותי לבית מאסר בצפון לא קשורה לפרסום המאמר, אלא לכך שהוא ממריד ומוביל את שביתת האסירים. אני בהחלט רואה את פרסום המאמר כתקלה חמורה ואני הנחיתי את שירות בתי הסוהר לבצע תחקיר ולהעביר אליי את הממצאים שלו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות