המפכ”ל: מעריכים שהנעדרים אינם חיים • רבנים קבעו: יחפשו גם בחג

ספינה מיוחדת של חיל הים ויחידת צוללנים צה''לית הצטרפו לחיפושים אחר שלושת הצעירים שנעדרים בכנרת מאז יום רביעי • המפכ"ל: "נעשה כל מאמץ על מנת לאתר ולהשיב את הנעדרים להוריהם"
חיים טוויל
כ' ניסן התשע"ז / 16.04.2017 10:56

מפכ”ל המשטרה, רוני אלשיך, קיים הבוקר (ראשון) הערכת מצב בחדר הפיקוד הקדמי שהוקם על גדות הכנרת כדי לרכז את החיפושים אחר שלושת הנעדרים נחמן איטח, לירון כראדי ואיתמר אוחנה, שנעלמו לפני חמישה ימים, בשלושה מקרים נפרדים, בכנרת.

המפכ״ל עמד מקרוב על התקדמות החיפושים וקיבל סקירה על כלל פעולות החיפוש שנעשו מאז דווח על היעדרותם של שלושת הנעדרים.

בפני המפכ״ל הוצגה ההתקדמות בהתקנת הסונאר של חיל הים על ספינה מתאימה שנשכרה על ידי המשטרה. ההתקנה והכיול ככל הנראה יושלמו היום לקראת שעות הצהריים, ותחל הפעלת הסונאר לסריקה קרקעית של תא השטח שבו נעלמו הנעדרים, כדי לסייע בידי כוחות החילוץ כולם למציאת הנעדרים.

ביום בו נעלמו הנערים חילצו כוחות השיטור כ-80 אנשים שנסחפו ללב הימה, עקב הרוחות העזות.

ככל שנקפו השעות והימים ההערכה המבצעית של המשטרה היא כי אפסו הסיכויים למציאתם בחיים.

למרות ההערכה הזו, ציין המפכ״ל את חשיבות המשימה ורגישותה ואת הצורך להביא להורים מזור לכאבם ולאתר את הנעדרים.

המפכ״ל: “הנחת העבודה היא שככל הנראה הנעדרים כבר אינם בחיים וכנגזרת מכך, החיפושים ימשיכו להתבצע, על פי הניתוחים המקצועיים, הן מתחת לפני המים והן מעל לפני המים. הסונאר של חיל הים שמותקן בשעות אלו ממש, יהווה תגבורת משמעותית ליכולת הסריקה באזור הממוקד ואנו מקווים שכוחות השיטור הימי והצוללנים בסיוע חיל הים יאתרו את הנעדרים״.

לאור הארכת המצב הדגיש המפכ״ל: “מנסיון העבר, סריקה תת מימית של תא שטח גדול עלולה לארוך גם שבועות ארוכים ולכן עם כל הקושי בטרגדיה של המשפחות יש לתת לכוחות המשולבים של השיטור וחיל הים את השהות הנדרשת לכך. נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאתר ולהשיב את הנעדרים להוריהם”.

בתוך כך, החיפושים אחר הנעדרים בכינרת יימשכו גם בשביעי של פסח. מאחר שגם הצבא מעורב בחיפושים, רב משטרת ישראל נצ”מ הרב רמי ברכיהו עירב בדיון גם את הרב הראשי לצה”ל.

הרבצ”ר שאל את פי הגאון רבי אבגדור נבנצאל, רב של הרובע היהודי, ורב משטרת ישראל שאל את הרב הראשי לישראל הגר”ד לאו. שניהם אמרו כי יש להמשיך לחפש, למרות שהסיכוי למצוא אדם חי קלוש ביותר.

קודם לכן הורה שר הביטחון אביגדור ליברמן לחיל הים להצטרף לחיפושים. כמו כן הורה שר הביטחון להביא יחידת עילית של צוללנים, שיגבירו ויעצימו את מאמצי החיפוש.

מהמשטרה נמסר, כי כוחות מתוגברים ממשיכים את החיפושים במי הכנרת, ברצועת החוף וגם מהאוויר. עיקר מאמצי החיפוש מרוכזים ברצועת החוף המזרחית של הכנרת, סמוך לאזורים בהם נראו הנעדרים לאחרונה, על פי עדי ראייה.

הבוקר בוצעה הערכת מצב עם כלל גורמי חילוץ וההצלה, הפועלים מאז יום רביעי. הכוחות המשתתפים בחיפושים כוללים את שוטרי השיטור הימי, פרשים, לוחמי מג”ב, מתנדבים, צוללים מיחידת המתנדבים של משטרת ישראל, אופנועי ים, מסוק משטרתי,סירות מתנדבים וצוללים מתנדבי זק”א.

במהלך החיפושים מופעלים רחפנים ותצפיות של משטרת ישראל וכן מערכות מחשוב ואיתור מתקדמות של גורמי ביטחון נוספים שיופעלו לאורך היממה. “משטרת ישראל האחראית על הפיקוד והשליטה על כלל הכוחות הפועלים לאיתור הנעדרים תמשיך בפעולות החיפוש עד לאיתורם”, נמסר מהמשטרה.

תמונות: דוברות זק”א והמשטרה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רבנים
    16/04/2017 13:58
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. והיה יפה שהרבנים ומאמינהם יצטרפו לחיפושים ולא ישלחו את החילונים.