האח: “חוסר הוודאות חונק ומתיש!” • חשש לחייהם של הנעדרים בכנרת

אחיו של אחד משלושת הנעדרים פרסם קריאה לציבור לקרוא תהילים להצלת אחיו: "בבקשה עם ישראל תעזרו לנו אנו חסרי כוחות נפש" • המשטרה: "הוצאנו אתמול 80 איש שהיו במצבים מצוקה קריטיים"
חיים טוויל
י"ז ניסן התשע"ז / 13.04.2017 13:10

החיפושים אחר שלושת הנעדרים בכנרת התרחבו מאז אור הבוקר (חמישי) על ידי המשטרה כוחות חילוץ ומתנדבים. המאמצים מתרכזים בחיפוש בים, ברצועת החוף ומהאויר.

בחיפושים משתתפים שוטרי שיטור ימי, פרשים, סיירים ולוחמי מג”ב, מסוק משטרה, מתנדבי משטרה מיחידת הצוללנים וסירות אזרחיות.

בהתאם להערכת מצב שבוצעה בשעות הלילה ובהתאם לתנאי מזג האויר, החיפושים במים יתמקדו מול רצועת החוף המזרחית ובסמוך לאזורים בהם הנעדרים נראו לאחרונה.

הנעדרים הם איתמר אוחנה, בן 19 מקריית שמונה, נחמן איטח בן 21 מביתר עילית ולירון קראדי בן 17 מנתניה.

רוח מזרחית עזה סחפה את השלושה ללב הכנרת בשלושה אירועים נפרדים.

אחיו של איתמר אוחנה, חננאל, פרסם הלילה בדף הפייסבוק שלו בקשה מהציבור להתפלל ולקרוא תהילים להצלתו של אחיו.

“חברים יקרים, אח שלי היקר לנו, טבע בכנרת היום והוא לא נמצא עד כה,, כתב חננאל. “אנא מכם קראו תהילים להצלחתו שישוב אלינו. חוסר הוודאות חונק ומתיש!”

האח כתב את שם אחיו לתפילה – איתמר אוחנה בן רחל – וביקש “בקשה נוספת: ככל שיהיו יותר מתנדבים לעזרה בחיפושים כך יגדל הסיכוי למצוא אותו, בבקשה עם ישראל תעזרו לנו אנו חסרי כוחות נפש”.

בן דודו של נחמן איטח, אחד הנעדרים, מתח בראיון לאפי טריגר בגל”צ ביקורת על כוחות המשטרה – ואמר: “צריך להבין דבר מאוד פשוט. פה מדובר במים מתוקים ובמים מתוקים אדם שטובע לא צף אלא הוא נכנס פנימה לכן כל דקה היא חשובה. למה לא עשו עם זה באותו הרגע? אין תשובה”.

מנגד הגיב רב סמל בכיר יוחאי לנקרי, סגן מפקד יחידת השיטור הימי בכנרת, לטענות: “הוצאנו אתמול 80 איש שהיו במצבים מצוקה קריטיים שלולא היינו שם הם היו נכנסים לאותם מצבי מצוקה שהנעדרים נמצאים בהם היום. הגענו לכל מקום אפשרי בו אדם צעק לנו לעזרה וזה היה יותר ממקסימום אתמול. השוטרים פה קרסו אתמול”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות