ליברמן: להפסיק לקרוא את הארץ מיד • הכתב: אין לי על מה להתנצל

שר הביטחון: הארץ חצה את כל הקווים האדומים • כותב המאמר לפיו "הדתיים מסוכנים יותר מהחיזבאללה" - מגיב: "אין לי על מה להתנצל. ליבי מתרחב משמחה, יאיר לפיד ואיילת שקד סוף סוף מצאו את המכנה המשותף" • גם המו"ל עמוס שוקן: "לא מצליח להבין את ההתרגשות מהמאמר"
אריה ריבקינד
י"ז ניסן התשע"ז / 13.04.2017 10:39

סערת המאמר ב’הארץ’: שר הביטחון אביגדור ליברמן, קורא הבוקר (חמישי) להפסיק לרכוש את העיתון ‘הארץ’ בעקבות המאמר המסית נגד הציונות הדתית.

“אני קורא לכל אזרחי ישראל להפסיק לרכוש ולהפסיק לקרוא את עיתון הארץ באופן מיידי”, אמר ליברמן.

לדבריו, “עיתון הארץ הפך כבר מזמן לפלטפורמה הנותנת ביטוי נרחב לעמדותיהם של שונאי ישראל, אך פירסום מאמרו של יוסי קליין, עיתונאי מתוסכל וחסר-חשיבות שנכשל גם כעורך, חצה את כל הקווים האדומים”.

ליברמן טען: “קליין משתלח בבוטות ומסית נגד הציבור הדתי-לאומי, ציבור נהדר ומשובח שתורם לחוסנה ולביטחונה של מדינת ישראל יותר ממה שקליין וחבריו בהארץ יתרמו אי-פעם”.

שר הביטחון הוסיף כי ההחלטה לפרסם את המאמר מעידה על רוח העיתון כולו.

“העובדה שמערכת הארץ החליטה לפרסם את המאמר מוכיחה כי העיתון איבד כל כיוון וכי שנאתם העצמית של אנשי הארץ כלפי כל-דבר ישראלי ויהודי העבירה אותם על דעתם לחלוטין”, אמר.

קודם לכן שיגר ח”כ לשעבר ד”ר מיכאל בן ארי, מראשי מפלגת עוצמה יהודית, מכתב לשר הביטחון וביקש ממנו להורות על הפסקת המינויים של צה”ל לעיתון ‘הארץ’. “הדמוקרטיה לא מחייבת את צה”ל לשלם עבור ההסתה הזאת”, טען בן ארי וציין, “מאוד תמוה שעיתון הארץ נרכש על ידי צה”ל ומחולק מידי יום בבסיסי צה”ל”.

לדבריו, “על העיתון מנויים כל הקצונה הבכירה בצה”ל. שעוברת שטיפת מח אנטישמית בזויה על חשבון תקציב הביטחון”.

במאמר, תחת הכותרת ‘מסוכנים יותר מחיזבאללה’ – כתב העיתונאי יוסי קליין: “הדתיים הלאומיים מסוכנים. מסוכנים יותר מהחיזבאללה, יותר מנהגים דורסים וילדות עם מספריים. את הערבים אפשר להרוג, אותם לא”.

הוא המשיך והשתלח: “מה הם רוצים? להשתלט על המדינה ולנקות אותה מערבים. אם תשאלו, הם יכחישו. הם יודעים, שמוקדם מדי להיות כה גלויים. אל תאמינו להכחשות שלהם. הלאומיות הדתית שלהם היא לאומנות קיצונית, עטופה ביראת שמים חסודה”.

למרות רצף הגינויים נגד דבריו, קליין סרב להתנצל הבוקר על הדברים, ואמר הבוקר בראיון לגלי צה”ל כי הוא עומד מאחורי הדברים שכתב.

בראיון דחה קליין את הטענה שמדובר בהכללה פסולה:”לא מתנצל על שום דבר, זו עמדתי. את השמאל מותר להכליל, אבל את הימין לא? אין מאפיינים אנטישמיים במאמר שלי, איני מכליל אלא מכוון לציבור מסוים”.

בהמשך הדברים גיחך קליין על הגינויים שספג מכל קצווי הקשת הפוליטית על הדברים שכתב ואמר: “ברגע שמישהו מכנה אנטישמי וחושב שעצם הכינוי יהפוך מאמר לאנטישמי לא אין לי מה לדבר איתו. ליבי מתרחב משמחה, יאיר לפיד ואיילת שקד סוף סוף מצאו את המכנה המשותף”.

קליין הבהיר כי אין בכוונתו לחזור בו מהדברים שכתב במאמר וכי הוא עומד מאחוריהם: “הבעתי את דעתי ואני עומד מאחוריה”.

ואילו עמוס שוקן, המוציא לאור של העיתון, כתב אתמול בחשבון הטוויטר שלו “לא מצליח להבין את ההתרגשות מהמאמר, שבסך הכל די דומה למה שאמרתי לפני שש שנים” – בהתייחס למאמר שכתב ועסק באידאולוגיה של גוש אמונים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כתבה של חיפוש תשומת לב נואשת
    13/04/2017 19:34
    אני חיזבלה ?
  1. בושה, בושה, בושה, בושה, בושה , בושה