צפו • ‘הקבלת פני רבו’ אצל הגראי”ל שטינמן: המונים באו להתברך מפיו

המונים נהרו אל ביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן כדי להתברך בחג הפסח - לאחר תפילת מנחה • אלפים המתינו לתורם בחום הכבד • תושב קרית ספר: "אשרי עין ראתה את זיו פניו כפני מלאך זורח כשמש"
איתמר זינגר
ט"ז ניסן התשע"ז / 12.04.2017 13:57

מאז הצהרים נהרו רבים, מכל חוגי היהדות החרדית, אל הבית שברחוב חזון איש 5 בבני ברק, כדי לזכות ולהתברך מפיו של מרן ראש הישיבה הגראי”ל שטיינמן, לרגל חג הפסח.

בין הבאים היו גם הגרב”ד פוברסקי, ראש ישיבת פוניבז’, שישב מספר דקות, ובירכו אחד את השני. כאשר יצא –  מרן ראש הישיבה קם לכבודו.

עוד הגיעו להקבלת פני רבו הגרב”ד דיסקין והגר”א גרבוז מראשי ישיבת ארחות תורה, ראשי ישיבות, רבנים, מחנכים ועסקנים.

אברך י’ ו’, תושב קרית ספר שהגיע עם בנו, אמר לחרדים10: “אשרינו מה טוב חלקנו ומה נעים גורלנו על הזכות הגדולה אשר זכינו היום אני ובני להיכנס לפני ולפנים אל הקודש פנימה אצל מורנו ורבנו רבן של כל ישראל מרן ראש הישיבה שליט”א לאחר תפילת מנחה גדולה להתברך בברכת חג.

“היה זה מחזה מאוד מרגש. כשנכנסנו לרחוב רבי עקיבא, התנועה הייתה מאוד איטית מאחר והכבישים היו מלאים בציבור הנוהר לכיוון חזון איש 5.

“הצפיפות הייתה גדולה והעומס היה עצום, אך אף אחד לא התלונן. כולם עמדו במתח, ברתת ובזיעה כמו לפני קבלת התורה – ומיד לאחר תפילת מנחה נכנסו כולם, זה אחר זה, בלי דחיפות, בלי מכות, ובלי שום כעס – כולם כאחד נכנסו זה אחר זה, חסידים, ליטאים, ירושלמים, ספרדים, ואפילו ציבור מזרחיסטי ראו שם. זה היה מדהים. כל כלל ישראל נכנסו לאחל חג שמח ולהתברך.

“מרן ראש הישיבה שליט”א ישב בכסאו והנהן בראשו לכל אחד ביחס אישי ואיחל לכולם ברכת חג, ואף ענה לבודדים אשר לחשו לו שם של מכר או קרוב משפחה לתפילה.

“זה נמשך למעלה משעה וכאשר בחוץ ממתינים עוד רבים נכנס לחדרו פנימה הגאון רבי בערל פוברסקי, ראש ישיבת פונביז’. הם ישבו מספר דקות ודיברו בלימוד. אשרי עין ראתה את זיו פניו כפני מלאך זורח כשמש ומאיר לעולם כולו. עוד ינובון בשיבה דשנים ורעננים יהיו”.

מוקדם יותר הבוקר, הגיע הגר”ח קנייבסקי לביקור חג בביתו של מרן ראש הישיבה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות