צוות הפרקליטות שמטפל בנתניהו יורחב: התובעת מהולילנד בראשו

פרקליט המדינה החליט לבצע שינוי משמעותי ולחזק את הצוות המשפטי שעוסק בתיק 1,000 ותיק 2,000 • בראש הצוות תעמוד תובעת מיליטנטית בתיקי שחיתות ציבורית • מצד שני: הטיפול בתיקים יתארך ויתעכב לשם לימוד מחדש • גורמים המעורים בתיק: עדות פויו זבלדוביץ' מחזקת החשדות
חיים טוויל
י"ג ניסן התשע"ז / 09.04.2017 20:58

פרקליט המדינה, שי ניצן, החליט לעבות את צוות הפרקליטות העוסק בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולמנות בראשו תובעת מוערכת מפרקליטות תל אביב. כך דווח הערב (ראשון) בחדשות 10.

לפי הדיווח, התיקים יועברו לאחריותה של ליאת בן ארי מאגף מיסוי וכלכלה בפרקליטות ת”א. בן ארי הייתה התובעת בתיק ‘הולילנד’ – בעניינו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

בן ארי  נחשבת למילטנטית בתיקי שחיתות ציבורית ועסקה גם בחקירת השחיתות של פואד בן אליעזר.

לפי הדיווח, החלטת פרקליט המדינה מעידה על התייחסות רצינית לחקירות נתניהו. מצד שני, הטיפול יתארך ויתעכב ככל הנראה בשל הצורך להעביר את המידע לצוות החדש.

לצורך כך פרקליטת מחוז ירושלים לשעבר שעסקה בתיק, נורית ליטמן, תמשיך להשתתף בדיונים.

בתוך כך, לאחר שאמנון אברמוביץ’ חשף אתמול בחדשות 2, כי איש העסקים, המיליארדר פויו זבלודוביץ’, העיד בימים האחרונים בלהב 433 על טובות הנאה ומתנות שהעניק לבנימין ושרה נתניהו, גורמים העוסקים בחקירה טוענים כי מניתוח ראשוני של העדות – המידע שמסר מחזק את החשדות נגד ראש הממשלה בפרשת המתנות.

לפי חדשות 2, לדברי אותם הגורמים, עדותו של זבלדוביץ’ משתלבת היטב עם המידע לגבי המתנות שהעביר לנתניהו המיליארדר ארנון מילצ’ן, ומייצרת תמונת מצב של שיטה בכל הקשור לקבלת מתנות וטובות הנאה, בניגוד לחוק.

בחדשות 2 דווח, כי בעקבות המידע החדש, ראש הממשלה יידרש כנראה לעוד יותר מחקירה אחת.

נתניהו

אתמול דווח כי זבלדוביץ’ העיד במשטרה על מתן טובות הנאה הנאה לכאורה לזוג נתניהו.

זבלודוביץ’, ששהה בישראל, התבקש להעיד על טובות הנאה לבנימין נתניהו בעת שזה כיהן כשר אוצר וכראש ממשלה. זבלודוביץ’, המתגורר בלונדון, מחזיק אחוזים בחברת אל על וגם את מלונות “דניאל” בהרצליה ובים המלח ועסקים נוספים בארץ. כמו כן הוא ידוע כאספן אמנות.

בתגובה לפרסום על העדות החדשה, נמסר מטעם ראש הממשלה: “העדות של מר זבלדוביץ’ לא יכולה להניב דבר מסיבה פשוטה: הוא מעולם לא נתן שום מתנות, לא לראש הממשלה ולא למשפחת נתניהו ואף פעם לא התבקש לכך. מדובר בעוד ניסיון סרק לעורר עניין תקשורתי בדבר שאין בו מהומה, אנו חוזרים ואומרים: לא יהיה כלום כי אין כלום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות