רוסיה ואיראן מזהירות את טראמפ: ‘נגיב לכל מתקפה אמריקנית בסוריה’

מרכז הפיקוד המשותף לבעלות בריתה של דמשק הבהיר: המתקפה בחומס "חצתה את כל הקווים האדומים" - והזהיר: "מכאן והלאה נגיב לכל מעשה תוקפנות" • פוטין ורוחאני שוחחו וגינו את התקיפה
נתן פרל
י"ג ניסן התשע"ז / 09.04.2017 18:54

 המתיחות בצפון נמשכת: בהצהרה משותפת ולוחמנית שנמסרה היום (ראשון) ממרכז המבצעים המשותף של רוסיה, איראן וחיזבאללה, הבהירו בעלות בריתה של דמשק, המסייעות למשטרו של בשאר אסד, כי התקיפה האמריקנית על הבסיס האווירי בחומס “חצתה את כל הקווים האדומים” – וכי “מכאן והלאה נגיב לכל מעשה תוקפנות”.

הנשיא האמריקני טראמפ הבהיר עוד קודם לכם כי הוא מוכן לתקוף שוב, במידת הצורך.

היום שוחחו בטלפון גם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא איראן חסן רוחאני וגינו את המתקפה האמריקנית, שלדבריהם הייתה הפרה של החוק הבינלאומי.

היום הגיב גם הנשיא הסורי בשאר אסד לראשונה למתקפה: בשיחה עם נשיא אירן חסן רוחאני אמר אסד, כי “ארה”ב נכשלה בהשגת המטרה שרצתה להשיג באמצעות התוקפנות. היא ניסתה להעלות את מורל המחבלים שנתמכים על ידיה, לאחר נצחונות צבא סוריה”.

אסד הוסיף: “העם והצבא נחושים להביס את הטרור בכל שטחי סוריה”.

בארצות הברית ממשיכים מנגד בהצהרות לוחמניות: שגרירת ארצות הברית לאו”ם, ניקי היילי, אמרה לפנות בוקר כי החלפת שלטונו של אסד הכרחית על מנת להגיע לפתרון מדיני בסוריה.

“אנחנו לא רואים אפשרות לסוריה שלווה כשאסד שם”, אמרה השגרירה בריאיון שהעניקה לרשת CNN.

היילי הוסיפה בריאיון – שישודר במלואו מאוחר יותר היום – כי הוצאתו של הנשיא בשאר אל אסד מהנהגת סוריה היא אחת מהמטרות המרכזיות של הנשיא טראמפ בתקופת כהונתו. בנוסף, פירטה השגרירה, ינסה טראמפ להביס את דאע”ש, ולמנוע את המשך ההשפעה האירנית בסוריה.

שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון יבקר ביום שלישי במוסקבה, ובינתיים הוא קורא לקרמלין לחשוב מחדש על תמיכתה באסד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות