דב הלברטל על ההספד של האב: “רק ביו”ש אב ירגיש שבנו ייעקד”

עו"ד דב הלברטל, מגיש ב'גלי ישראל' התייחס מ'מרכז העצבים' להספדו של הרב אוהד טהרלב על בנו אלחי הי"ד - שאמר: "כבר בברית הרגשתי עמוק בלב שתעקד" • "האם הרגשה כזאת יכולה להיות בברית של אב בפתח תקווה או בחיפה או בלונדון?"
אבי כץ
י"ג ניסן התשע"ז / 09.04.2017 17:32

עו”ד דב הלברטל, מגיש בתחנת הרדיו ‘גלי ישראל’ התייחס היום (ראשון) בתכנית ‘מרכז העצבים’ להספדו של הרב אוהד טהרלב על בנו אלחי הי”ד, שנרצח בפיגוע הדריסה ביום חמישי בצומת עופרה.

בפתח ההספד המצמרר אמר האב: “אלחי! צמאה נפשי לאלוקים, לאלחי, אלחיוש שלנו, אני זוכר את הברית שלך. הרב שגר היה הסנדק. לא הסכמת להיעקד, בברית שלך נלחמת בכל הכח, הוא היה חייב לתפוס אותך. כבר אז הרגשתי עמוק בלב שתעקד”.

הלברטל: “לפני הרצח הנתעב, כתבתי פתיח על הסיכון המיוחד שיש בשטחי יהודה ושומרון. אמרו המאזינים: ‘הכל אותו דבר, זה קורה גם בפתח תקווה. יש את זה בכל מקום’. … האם הרגשה כזאת יכולה להיות בברית של אב בפתח תקווה או בחיפה או בלונדון, או בניו יורק, או בכל מקום אחר?

“תחושה קשה ואותנטית כזו יכולה להיות רק בסיכון המתקיים בטלמון, בעופרה וביהודה ושומרון. … אסור להתיישב בלב ריכוז של מרצחים מחמאס או מכל ארגון אחר. רק כך יימנעו תחושות קשות כאלה של אבות, רק כך תימנע חלילה פגיעה בחייהם של בנים”.

בהמשך התייחס הלברטל גם לדבריה של טלי ליפקין שחק הבוקר בתחנת הרדיו גלי צה”ל, שם ראיינה זוג מעורב – יהודייה וערבי – ואמרה כי החזון שלה הוא שזוגיות שכזאת לא תשמש סיפור ועניין לציבור: “פשוט מקומם, איזו בושה ערב חג הפסח לעם היהודי שאשת רמטכ”ל ושדרנית בכירה בגלי צה”ל מדברת בצורה כזו ונותנת בצורה כזאת רוח גבית לנישואי תערובת. אמרה מקודם מאזינה שצריך לגרש ולמגר, הייתי אומר את זה על תכנית כמו זו ששודרה הבוקר”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הלברטל הוא לקוח פסיכולוגי עצום
    12/04/2017 22:42
    המפלצת
  1. מפלצת שלא תאמן.