אין צו מניעה נגד האירוע ב’טדי’ • הפייטן דואק מסביר: למה לא אופיע

בית המשפט דחה את בקשת עו"ד יוסי חביליו להוציא צו ביניים נגד עיריית ירושלים - ואישר את קיום מעמד 'הקבלת פני רבו' • הפייטן משה דואק: אני לא מופיע ב'טדי' - "בשל אילוצים והתחייבויות קודמות"
אריה ריבקינד
י"ג ניסן התשע"ז / 09.04.2017 15:07

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (ראשון) את הבקשה לצו ביניים שהגיש עו”ד יוסי חביליו בשם עמותת ‘צחור’ כנגד עיריית ירושלים, חברת אריאל ועמותת אל המעיין, בין היתר בשל סיכויי העתירה.

במסגרת הבקשה לצו ביניים ביקשה העמותה לבטל את מעמד ‘הקבלת פני רבו’ של ש”ס, הצפוי להתקיים ביום חמישי הקרוב באצטדיון טדי בירושלים או למנוע את מימונו על ידי עיריית ירושלים – בטענה כי מדובר באירוע פוליטי ולכן אסור לעירייה לממנו.

השופט קבע, כי על פי הממצאים שהונחו בפניו, אין סיבה לפקפק כי מדובר באירוע עירוני בעל אופי תרבותי-דתי, ולכן העירייה מוסמכת ורשאית לארגן ולממן.

בתוך כך, הזמר והפייטן משה דוויק מסביר מדוע לא יופיע במעמד ‘הקבלת פני רבו’.

“בימים האחרונים נפוצו שמועות אודות ביטול השתתפותי בכנס אליו הייתי מוזמן”, כתב הפייטן בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו. “כידוע לכם, אני עסוק ראשי ורובי בשירה וזמרה, לשמח את עם ישראל ולקרב לבבות. זוהי השליחות שייעד לי ה’ יתברך, ואותה אני משתדל למלא באמונה”.

לדבריו, “איני מעורב בשום דרך בעניינים פוליטיים, ומי שמכיר אותי – יודע שגם אינני מבין בתחום. זוהי הסיבה לכך שעד רגע זה, לא הגבתי ולא שוחחתי עם איש בנושא המדובר.

“אלא שכעת אני נאלץ לחרוג ממנהגי, משום שכואב לי עד מאד, לראות כיצד נקשר שמי ב’פוליטיקות’ כאלו ואחרות, תוך הפרחת שמועות וסיפורים שמתעצמים מרגע לרגע, מבלי שיהיה להם כל אחיזה במציאות”.

דואק מבהיר: “לצערי הרב, לא אוכל להשתתף בכנס הגדול שיערך, בשל אילוצים והתחייבויות קודמות. אין לי שום קשר או אחריות לפרסומים מכל סוג שהוא, המנסים לעורר מחלוקת ולשלח מדנים בין אחים.

“ערב חג הפסח הבא עלינו לטובה, בשעה שכולנו עסוקים בביעור החמץ, הבה נבער מקרבנו את חמץ המחלוקת והפירוד, ונבעיר במקומם אש של אהבה וידידות בין איש לרעהו”.

כפי שדווח בחרדים10, הזמר הספרדי הפופולארי היה אמור להופיע בפני קהל האלפים ב’טדי’, אלא שימים ספורים לפני המופע הענק, בש”ס החליטו לבטל את הזמנתו.

ממידע שהגיע לידי חרדים10 עולה, כי ביטול ההזמנה של דואק התבצע לאחר שלמארגני האירוע נודע כי דואק צפוי להופיע יום קודם לכן ב’מעמד הקבלת פני רבו’ בהשתתפות הגר”מ מאזוז, אשר צפוי להיערך ביום רביעי אחר הצהרים באולמי ‘ארמונות וולף’ בבני ברק.

על פי המידע, בימים האחרונים נעשו מספר פניות מצד ש”ס לזמר הספרדי בבקשה ודרישה שיבטל את השתתפותו באירוע. אלא שמשה דואק העדיף לוותר על הופעתו ב’טדי’ ולא להפר את ההבטחה להשתתף באירוע ‘הקבלת פני רבו’ של הגר”מ מאזוז. בעקבות כך, בש”ס הודיעו לו על ביטול הזמנתו לאירוע, ובמקומו בחרו להזמין זמר אשכנזי נוסף – שולי רנד.

גורם בלתי רשמי בש”ס אישר לחרדים10, כי אכן האירוע אצל הגר”מ מאזוז הוא זה שהוביל לביטול הופעתו של הזמר, אך זאת רק משום התנאי שהציבו מפיקי המופע לכל הזמרים: לא להופיע בשום אירוע אחר לפני המעמד ב’טדי’.

כעת טוען הפייטן כי לא ישתתף במעמד בטדי “בשל אילוצים והתחייבויות קודמות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חכו לתמונות חשוכות
    09/04/2017 16:26
    אפל ציטרון
  1. האירוע יהיה ריק למרות ש15000 מקומות כוסו בבמה ענקית ולמרות הכל לא יהיה מלא.הראיה תהיה תמונות חשוכות כדי שלא תראו כמה ריק