איזו דרמה מסתתרת מאחורי המצה שמורה שקיבל נתניהו מחב”ד? • מאחורי הקלעים

נתניהו נפגש היום עם נציגים מחב"ד, ובראשם רבי יהודה לייב גרונר, ממזכיריו של הרבי זצ"ל, שהעניקו לו מצה שמורה לליל הסדר • אלא שמאחורי הפגישה החביבה התנהל עימות חריף: מי ניסה להכפיש את הרב משה שילת, ולמה בתמונות שהתפרסמו מופיעים רק שני משתתפים מתוך חמישה
יוני גרין
י"א ניסן התשע"ז / 07.04.2017 00:04

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (חמישי) עם נציגים מחסידות חב”ד, ובראשם הגאון החסיד רבי יהודה לייב גרונר, ממזכיריו של הרבי מליובאוויטש זצ”ל, שהעניקו לו מצה שמורה לליל הסדר.

במפגש השתתפו גם הגאון רבי משה הבלין, רבה של העיר קריית גת וחבר בית דין רבני חב”ד, הרב מנחם ברוד, דובר חב”ד, משה שילת מנהל האגף לפרוייקטים מיוחדים בצעירי אגודת חב”ד, ויוסי אליטוב, עורך עיתון ‘משפחה’.

במהלך הפגישה בירך הרב גרונר את ראש הממשלה לקראת החג וציטט מדברי הרבי שחג הפסח הפך את עם ישראל לעם בן חורין, שאינו משועבד לשום גורם זר, אלא לקב”ה לבדו.

“אנחנו לא צריכים להיות משועבדים לשום תכתיבים זרים”, אמר הרב גרונר, “אלא לרצונו של הקב”ה. ואם הקב”ה תובע מאיתנו דבר מה – הוא נותן לנו קודם לכן את הכוחות לכך”.

ראש הממשלה הגיב: “אנחנו כבר 3300 שנה עובדים על זה…”

לאחר שקיבל את חבילת ה’מצה שמורה’ בירך ראש הממשלה: “אתם עושים עבודה גדולה וחשובה, תבורכו על פעילותכם במרכזים הרפואיים וגם למען העולים החדשים, שמתחברים עכשיו להוויה היהודית כאן בישראל. אני מודה לכם על כך שמדי שנה אתם דואגים למטיילינו סביב לעולם עם סדרי ליל הסדר הרבים והרחבים”.

אלא שמה שנראה למתבונן מהצד כפגישה חביבה, מסתיר הרבה דרמה.

תחילה התבוננו בתמונות. בפגישה השתתפו חמישה מאנשי חב”ד. מדוע, אם כך, בתמונות ששוחררו לפרסום מופיעים רק שניים: הרב גרונר והרב ברוד, בעוד מצידי התמונה מבצבצים כתפיהם של שני משתתפים נוספים – הרב שילת והגר”מ הבלין?

כדי להבין זאת, צריך הקדמה קצרה.

 כשהיו”ר בכלא

בחודש אדר לפני שנה נכנס הרב יוסף יצחק אהרונוב, יו”ר צעירי חב”ד, אל כלא חרמון, כדי לרצות עונש מאסר של שנתיים.

משה שילתהרב משה שילת (מימין). צילום: מאיר דהן, col

 

חשוב לציין: נציגת הפרקליטות ציינה בדיון שהתקיים בבית המשפט בצורה ברורה כי “הרב אהרונוב אינו נחשד ואינו מואשם בלקיחת סכום כלשהו לכיסו הפרטי”.

אל החלל שנוצר עם כניסתו לכלא, למרות שגם מאחורי הסורגים הוא ממשיך לנווט פעילות עניפה באמצעות אנשיו, מנסה להיכנס משה שילת, מי שבאופן רשמי נושא בתואר ‘מנהל האגף לפרויקטים מיוחדים בצעירי אגודת חב”ד’, אולם באופן מעשי עומד בראש מגוון רחב מאוד של פעולות מבורכות – ובראשן מפעל ‘פעילי חב”ד’.

הרב אהרונוב ואנשיו עושים כל שביכולתם כדי להצר את צעדיו. חלק מהעימות בין הצדדים אף מתנהל בבית דין רבני חב”ד.

 יוצאים מהפוקוס

שנים רבות נהג הרב אהרונוב להתייצב בלשכת ראש הממשלה כדי להעניק לנתניהו את ה’מצה שמורה’. בשנים שנבצר ממנו, היו אלה אנשיו שעשו את המלאה הקדושה במקומו.

היכרותו של אהרונוב עם נתניהו החלה עוד בשנת 1996, בימים בהם ביבי התמודד על ראשות הממשלה בפעם הראשונה, ואהרונוב היה הבולדוזר שהפעיל את קמפיין ‘נתניהו טוב ליהודים’ – שהוביל אל הניצחון הגדול.

חב"ד, נתניהוהרב גרונר עם נתניהו. צילום: עמוס בן גרשום, לע”מ

 

העובדה שכעת משה שילת הוא זה שהתייצב בלשכת ראש הממשלה יחד עם המשלחת, כדי להעניק את ה’מצה שמורה’ הכעיסה עד מאוד את אנשיו של אהרונוב. העובדה שאל המשלחת הצטרף גם המזכיר רבי יהודה לייב גרונר – הכאיבה שבעתיים, שכן אהרונוב נחשב בן טיפוחיו ובין השניים קיים קשר מיוחד.

“מדוע משה שילת היה שם?”, אומר אחד מאנשיו של אהרונוב בשיחה עם חרדים10. “מי הסמיך אותו לתת מצות לראש הממשלה? זה תמיד היה התחום של הנהגת חב”ד. הוא מנסה לקבוע עובדות בשטח בהנהגת חב”ד”.

ומה עושים כאשר כועסים? מנסים לחבל.

ממידע שהגיע לחרדים10 עולה כי תחילה הפעילו לחצים על רבנים שלא להצטרף למשלחת. בשלב הבא ניסו להכפישו במוקדים שונים.

בעקבות כך התגבשה ההבנה גם אצל שילת ואנשיו, כי מוטב יהיה אם יצננו מעט את גובה הלהבות וייצאו מהפוקוס. תרתי משמע.

וכך, בניגוד לפעמים קודמות בהם אצו-רצו היחצנים לשגר אל כלי התקשורת תמונות המתעדות את חבילת המצות ונושאיה מכל זווית, הפעם נשארנו עם שני נציגים בלבד.

 פיתאום אין דיווח

ועוד משהו קטן: אתרי חב”ד נוהגים לדווח על כל אירוע, קטן וגדול, במהירות. פגישת משלחת רבני חב”ד המגישה לראש הממשלה מצה שמורה – שליחות שהייתה חשובה במיוחד אצל הרבי מליובאוויטש זצ”ל – הייתה אמורה להיות מדווחת בהרחבה ומיד.

חב"ד, אהרונובהרב אהרונוב מעניק מצה, בימים יפים יותר. צילום: יח”צ

 

אלא שהפעם פורסמה באתר חב”ד שטורעם.נט רק ידיעה קטנה ושתי תמונות, שהתקבלו מדוברות משרד ראש הממשלה, בשל העובדה שלא נשלח כל דיווח אחר מצד מארגני הפגישה או המתנגדים לה.

אתר חב”ד און ליין, לעומת זאת, המזוהה עם הרב אהרונוב, התעכב שעות רבות עם פרסום הידיעה על השליחות החשובה.

רק לקראת חצות הלילה פורסמה הידיעה הקצרה הבאה – תחת הכותרת: “הרב גרונר העניק מצות לראש הממשלה”.

בידיעה עצמה נכתב:

“ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (חמישי) עם הרב יהודה לייב גרונר, מזכירו של הרבי שהעניק לו מצה שמורה לליל הסדר. הרב גרונר בירך את ראש הממשלה לקראת החג וציטט מדברי הרבי על כך שחג הפסח הפך את עם ישראל לעם בן חורין, שאינו משועבד לשום גורם זר, אלא לקב”ה לבדו.

“אנחנו לא צריכים להיות משועבדים לשום תכתיבים זרים, אלא לרצונו של הקב”ה”, אמר הרב גרונר. “ואם הקב”ה תובע מאיתנו דבר מה, הוא נותן לנו קודם לכן את הכוחות לכך”. ראש הממשלה הגיב: “אנחנו כבר 3300 שנה עובדים על כך”… ”

יתר חברי המשלחת לא הוזכרו.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה?
    07/04/2017 00:25
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מה הידיעה הזאת תורמת לרבי, לליובאוויטש, ולכל מי שאתה מזכיר בידיעה? ודוקא ביום הבהיר י”א ניסן.

  2. חבורת משועממים
    07/04/2017 01:19
    אני
  3. לכו לשחק דוקים…
    גם אם זה נכון, אז מה רוטנברג?! נראה לך מתאים להכניס דבר כזה… מה התוכן בזה?! אתה אדם ריק!עצוב… מקווה שלפחות זה עושה לך טוב

  4. בשביל מה צריך להכנס למקום הזה
    07/04/2017 12:25
    ציון
  5. ה’דרמה שמאחורי’ לא תרמה כלום לאף אחד מן הקוראים..
    בשביל מה להראות את הבלאגן באהבת ישראל
    את מי זה מעניין

  6. מה מכעיס אותכם
    08/04/2017 23:41
    שושן
  7. לא הבנתי מה מכעיס אותכם הכתבה הזאת ? תורמת או לא תורמת . אדרבה !! אם הפירסום מכעיס אותכם אז המחלוקת בחבד צריכה יותר להכעיס אותכם!!!!!
    ולעניינו – חבד הם ככל בני האדם מלאי אינטרסים פוליטיים כדרכם של בני אדם גם שם יש מחלוקות וחילוקי דעות . אין בזה להוריד כמלא הנימה מגדולתה של חבד . וכמובן לא מהרבי מלובביטש.

  8. מלחמות עסקנים
    03/07/2017 00:19
    אליהו
  9. אשרי מי שחלקו בתורה ,ואין לו עסק במלחמות עסקנים ,העולם צריך לבורסקי….