תוקף החייל: מעצר משליך הביצים ממאה שערים הוארך עד יום ראשון

חיים טוויל
|
י' ניסן התשע"ז / 06.04.2017 19:03
צעיר חרדי מוסת, בן 20 מבית שמש, נעצר אתמול בשכונת מאה שערים בירושלים, לאחר שתקף חייל שצעד ברחוב והשליך עליו ביצים • השופטת: “מסוכנות המשיב נלמדת מן המיוחס לו ונראה כי אין זו הפעם הראשונה בה הוא מעורב באירועים מסוג זה”

בית המשפט נעתר לבקשת המשטרה והאריך עד לתאריך ליום ראשוןן את מעצרו של תושב בית שמש, בן 20, שנעצר אתמול (רביעי)  על ידי המשטרה בחשד שירק, השליך ביצים וקרא קריאות נאצה לעברו של חייל שצעד ברחוב מאה שערים.

בסרטון וידאו שתיעד את התקיפה ניתן לראות את הביצים מושלכות על החייל מאחת הקומות הגבוהות בבניין הסמוך. החייל וקבוצת הגברים שעמו המשיכו בדרכם, למרות הצעקות “חרד”ק” שנקראו לעברו לאחר מכן.

החייל הסתתר מההמון הזועם בחנות ‘ברוך פיצוחים’, עד שחולץ על ידי כוחות המשטרה אל מחוץ לשכונה.

השופטת מיקה בנקי אמרה בהחלטה: “המשיב נעצר ביום 5.4.17 בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע, תקיפה סתם על ידי שניים או יותר, תקיפת עובד ציבור, השתתפות בהתפרעות והעלבת עובד ציבור.

“חומר החקירה מקים חשד סביר למיוחס למשיב לעניין תקיפת עובד ציבור והעלבת עובד ציבור. מסוכנות המשיב נלמדת מן המיוחס לו ונראה כי אין זו הפעם הראשונה בה הוא מעורב באירועים מסוג זה”.

החקירה נמשכת.

במקביל, בית הדין הצבאי ביפו גזר היום (חמישי) 75 ימי מאסר על צבי דב פרידמן, אברך מ’העדה החרדית’, תושב בית שמש, שנעצר בביתו במהלך פשיטה לילית של המשטרה הצבאית לפני כשלושה שבועות, בגין עריקות מצה”ל.

עם זאת, בית המשפט נענה לבקשה לשחררו לליל הסדר בביתו, ובחול המועד יחזור לכלא הצבאי.