הרב ברלנד ישוחרר היום ממאסרו: הסוהרים יעזבו את חדרו בביה”ח

הסוהרים השומרים על מנהיג קהילת 'שובו בנים' של ברסלב, המאושפז בבית החולים 'הדסה' בירושלים יעזבו בהמשך היום את בית החולים • שחרורו מתאפשר בעקבות החלטתה של פרקליטות המדינה שלא לערער על החלטת ועדת השחרורים
חיים טוויל
י' ניסן התשע"ז / 06.04.2017 09:36

הרב אליעזר ברלנד ישוחרר היום (חמישי) ממאסר, לאור החלטת הפרקליטות שלא לערער על החלטת ועדת השחרורים לשחרר את מנהיג קהילת ‘שובו בנים’ של ברסלב.

מפקד בית המעצר ניצן יחתום בהמשך היום על טפסי השחרור, וסוהרי הביטחון יעזבו את המחלקה בבית החולים “הדסה” בירושלים, בה הוא מאושפז – לאחר שאתמול התמוטט בכלא ‘ניצן’ ואושפז.

לפי החלטת ועדת השיחרורים, הרב ברלנד ישהה במלונית הצמודה לבית החולים. “חברת האבטחה ‘צוות 5’ תפעל בהתאם למתווה שצוין במסמך שהוגש לעיון וועדת השחרורים מיום 2.4.17. האסיר יישא בכל ההוצאות הכרוכות בשהותו במלונית ובמימון צוות האבטחה”, צוין בהחלטת השחרור.

בנוסף הוחלט, כי שהותו של הרב ברלנד במלונית היא בתנאי מעצר בית מוחלט. “כל בקשה של האסיר לשינוי תנאי שהייתו במלונית טעונה אישור של וועדת שחרורים”, נאמר בהחלטה.

לרב ברלנד הובהר כי שהותו בחג הקרוב תהיה אך ורק במלונית ולא בכל מקום אחר.

בהחלטה נאמר גם: “האסיר יוכיח להנחת דעתה של הוועדה בישיבת המעקב הראשונה שנקבעה לתאריך 20.4.17 כי נקט בכל האמצעים הדרושים עליהם סוכם עמו במהלך הדיון, לפיהם יובטח שלומם של כל המתלוננים בפרשה זו באופן שלא יאונה להם כל רע מעתה ועד עולם”.

הרב ברלנד, בן 80, סובל מגידול סרטני, ולטענתו מצבו הרפואי החמיר עקב רשלנות של שרות בתי הסוהר.

לפי דיווח בחדשות 10, בכוונתו של הרב ברלנד, להגיש תביעה אזרחית נגד שב”ס, משום שלטענתו איבחנו את מחלתו באיחור של יותר מחמישה חודשים.

עורכת דינו רותם טובול טוענת כי שירות בתי הסוהר אבחן את מחלתו באיחור של למעלה מחמישה חודשים, ומדובר בלא פחות מ”הזנחה”.

ההחלטה לקצר בשליש את עונשו של הרב אליעזר ברלנד, שהורשע בביצוע מעשים חמורים ונשלח ל-18 חודשי מאסר, מעוררת כעס אצל המתלוננות נגדו.

נחמן שלום, מי שהיה אחד המתלוננים המרכזיים, אמר בראיון בתחנת הרדיו ‘גלי ישראל’: “הם פשוט עסקה מבישה. איזה מסר הם נותנים למתלוננות? לאישה חרדית שמחר איזה רב או מישהו סמכותי סמכות רוחנית פוגע בה?!… למה שאישה תתלונן על רב? למה שהיא תעשה דבר כזה?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות