בלעדי • למה תרם מנכ”ל אגודת הלל ל’קמחא דפסחא’ של כפר חב”ד?

צעירה ישראלית נעצרה לפני כחודש בצד הירדני של גשר שייח חוסיין לאחר שנתפסה מעשנת סיגריית מריחואנה • עורך הדין מרדכי ציבין, המתמחה בסיוע לאזרחים ישראלים בחו"ל, הוביל את הפעילות לשחרורה - בהתנדבות • מנכ"ל האגודה ליוצאים לשאלה, שהיה מעורב בסיוע לשחרורה, התרגש והחליט לתרום
אבי כץ
י' ניסן התשע"ז / 05.04.2017 23:41

חשיפה בחרדים10: צעירה ישראלית בשנות ה-20 המוקדמות בחייה, שנעצרה לפני חודש בירדן לאחר שנתפסה כשהיא מעשנת מריחואנה, שוחררה והוחזרה השבוע בחשאי לארץ – לאחר 29 ימים בירדן.

הצעירה, תושבת הצפון, נעצרה בצד הירדני של גשר שייח חוסיין, ונלקחה לבית כלא צבאי בממלכה.

היא הייתה עצורה במשך 12 יום, ושוחררה לפני שבוע בערבות, בהליך יוצא דופן: בית הדין הצבאי הרשיע אותה בהברחת סמים, אך זיכה אותה מעבירה של יבוא סמים. חודשיים מאסר בפועל שנגזרו עליה, הומרו בקנס כספי של אלף דולרים – לאחר הסכמת נשיא בית המשפט הצבאי בירדן לקבל ערבות אישית של עורך הדין מרדכי ציבין, שייצג את הצעירה.

לאחר גזר הדין נאלצה הצעירה להמתין עוד שבוע בבית מלון, עד להשלמת ההליכים הטכניים של קבלת אישור יציאה מירדן.

עורך הדין מרדכי ציבין, המתמחה בסיוע לאזרחים ישראלים בחו”ל שנקלעו לבעיות משפטיות וידוע בקשריו הענפים ברחבי תבל, מהם מסתוריים ולא שגרתיים, הוביל את הפעילות לשחרורה – בהתנדבות.

ממיד שהגיע לחרדים10 עולה, כי ציבין ביקר בירדן במהלך החודש האחרון ארבע פעמים, ואף שהה עם אשתו, עורכת הדין נחמה ציבין, בשבת יחד עם הצעירה בבית מלון בעמאן, כדי לארח לה חברה.

גם מנכ”ל האגודה ליוצאים לשאלה יאיר הס, סייע לשחרורה, והארגון גייס תרומה של כ-15 אלף דולרים, כדי לממן את הוצאות המשפט והשהות של הצעירה בבית מלון.

הס כל-כך התלהב מפעילותו המסורה של הזוג ציבין, תושבי כפר חב”ד, עד ששיגר מכתב נרגש אל הגאון רבי מאיר אשכנזי, רבו של כפר חב”ד, וכתב לו כי “כאות למסירותם הרבה” של הזוג ציבין, “אני מצרף את תרומתי הצנועה לקופת ‘קמחא דפסחא’ של כפר חב”ד”.

ציבין

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות