רוצים לדעת? בדיקת הרוק שתגלה לכם עד מתי אתם צפויים לחיות

הבדיקה מעניקה מידע רב נוסף על סיכון למחלות קשות ועל ההשפעה הספציפית שיש לסוגי מזון ולפעילות גופנית על האדם • מהניתוח הגנטי ניתן ללמוד גם על כישורים, אופן המחשבה, אינטליגנציה ויכולת קוגנטיבית
נוחי גולד
ט' ניסן התשע"ז / 05.04.2017 17:19

מי שסקרן לדעת מה תוחלת החיים הצפויה לו, יוכל כעת לקבל הערכה באמצעות בדיקת רוק, בעזרתה אפשר להפיק “תעודת זהות פיזיולוגית” שמאפשרת להעריך אם האדם יחיה מעל או מתחת לגיל הממוצע.

הבדיקה מעניקה מידע רב נוסף על סיכון למחלות קשות ועל ההשפעה הספציפית שיש לסוגי מזון ולפעילות גופנית על האדם הספציפי. היא מבוצעת במרכז הרפואי לפוריות, אך מתאימה לכל בני האדם בכל הגילאים ולאו דווקא למי שעוברים טיפולים.

במסגרת הבדיקה, נלקחת דגימת ד.נ.א ונשלחת לאבחון וניתוח בארה”ב – במכון שפועל תחת פיקוח ה-FDA האמריקני.

המידע הרפואי שמתקבל ממנה הוא רב ערך וכולל רגישויות לתרופות, חומרים ותופעות לוואי צפויות, איזה מזון יגרום לנו להשמנת יתר ואיזו פעילות תמתן את העליה במשקל, אם בכלל.

מהניתוח הגנטי ניתן ללמוד גם על כישורים, אופן המחשבה, אינטליגנציה ויכולת קוגנטיבית.

לדברי ד”ר איליה בר, יו”ר המרכז הרפואי לפוריות, יתרונה של הבדיקה שהיא נעשית פעם אחת, אולם עם התפתחות חקר הגנטיקה נוכל להפיק מתוצאותיה יותר נתונים בשנים הבאות.

‘תעודת הזהות הפיזיולוגית’ אינה תאורטית בלבד, אלא יישומית. התפיסה הגנטית החדשה מתייחסת לגנים שקיבלנו מהורינו כנתון שניתן להשפיע עליו באמצעות אורח חיים וסביבה מתאימה.

כך, למשל, אם הבדיקה מגלה שאנו נושאים גנים שמנבאים לנו סוכרת בגיל השלישי, נוכל לדחות את הופעת המחלה ולהפחית את חומרתה בעזרת תזונה מתאימה.

הכנת ‘תעודת זהות גנטית’ טובה במיוחד לזוגות לפני הולדת ילדים, שכן במידה ומאובחן גן בעייתי כמו ה-BRCA שגורם לסרטן נשים, ניתן לחסוך מבני הדור הבא מחלות קשות. כך גם עם גנים של ניוון שרירים, סרטן המעי הגס ועוד.

הורים שמאובחנת אצלם אי סבילות לחלב ידעו לא להאכיל את הרך הנולד מלכתחילה בחלב רגיל, אלא נטול לקטוז וכך לחסוך סבל גדול מאוד לתינוק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות