‘הקבלת פני רבו’ של ש”ס יבוטל? הוצא צו מניעה למימון המעמד בפסח

בעקבות עתירה שהגיש עו"ד יוסי חביליו: בית המשפט בירושלים הורה לעירייה שלא להעביר בינתיים כספים למימון מעמד 'הקבלת פני רבו' של ש"ס ב'טדי' • בעתירה נטען: אירוע פוליטי של ש"ס • גורמים בלשכת ברקת לחרדים10: "הנושא כעת בדיונים. אנו מאמינים שנתגבר משפטית על העתירה"
נחמן גור
ח' ניסן התשע"ז / 04.04.2017 16:49

אירוע מעמד ‘הקבלת פני רבו’ של ש”ס בסכנת ביטול? בית משפט המחוזי בירושלים הוציא בצהריים (שלישי) צו ארעי האוסר על עיריית ירושלים להעביר כספים למעמד ‘הקבלת פני רבו’ בחול המועד פסח באצטדיון טדי בירושלים.

החלטת בית המשפט ניתנה בעקבות עתירה של עו”ד יוסי חביליו, שדרש לאסור על העירייה לתקצב את המעמד, משום שמדובר באירוע פוליטי ולא תורני כפי שהוא מוצג. לדבריו, זהו אירוע פוליטי של תנועת ש”ס ולא אירוע תורני של ‘אל המעיין’.

חביליו טוען עוד בעתירה שהגיש, כי התקציב לאירועים החרדים אינם מחולקים בצורה שוויונית. לטענתו, האירוע מקבל תקציב גדול בהרבה מאירועים שמארגנים גופים חרדים אחרים.

השופט ארנון כהן קבע כי על העירייה להימנע לפי שעה מלהעביר כספים, עד למתן תשובות לטענות – עד יום ראשון.

גורמים בלשכת ניר ברקת אמרו לחרדים 10 בתגובה: “הנושא כעת בדיונים. אנו מאמינים שנתגבר משפטית על העתירה”. עוד מציינים שם, כי “יש תקציב לא רק מהעירייה, ולכאורה הכל יסודר”.

אירוע ‘הקבלת פני רבו’, בהשתתפות נשיא ‘המועצת’ חכם שלום כהן, הראשל”צ הגר”י יוסף, חברי מועצת חכמי התורה ורבנים נוספים, מתוכנן להתקיים ביום חמישי הבא באצטדיון טדי שבבירה. למקום צפויים להגיע, לפי התכנית, עשרות אלפים – זאת לאחר הרחבת האצטדיון ל-30,000 מקומות ישיבה.

מלבד מתקני לונה פארק ענק ודוכני מזון שהבטיחו בש”ס למשתתפים, ואשר יופעלו כבר משעות הצהריים המוקדמות.

הוכחה כי האירוע הינו פוליטי, ניתן למצוא בהתנהלות של ש”ס מול הזמר והפייטן משה דואק.

כפי שדווח בחרדים10, באירוע היה צפוי להשתתף גם הזמר הספרדי הפופולארי, אלא שימים ספורים לפני המופע הענק, בש”ס החליטו לבטל את הזמנתו של דואק לאירוע.

ממידע שהגיע לידי חרדים10 עולה, כי ביטול ההזמנה של דואק הגיע לאחר שלמארגני המעמד נודע כי דואק צפוי להופיע יום קודם לכן ב’מעמד הקבלת פני רבו’ שנערך בבני ברק, במעמד הגר”מ מאזוז, מנהיגה הרוחני של תנועת ‘יחד’.

על פי המידע, בימים האחרונים נעשו מספר פניות מצד ש”ס לזמר הספרדי בבקשה ודרישה שיבטל את השתתפותו באירוע המזוהה עם הנהגת ‘יחד’ של אלי ישי, אולם, משזה סירב בש”ס הודיעו לדואק על ביטול הזמנתו לאירוע ובמקומו בחרו להזמין זמר אשכנזי נוסף – שולי רנד.

למרות שגם זמרים אחרים שישתתפו במעמד – כמו ישי ריבו ומוטי שטיינמץ – מופיעים לפני האירוע, רק הופעתו של דואק בוטלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תעבירו את הכתבה לעוד חוויליו
    04/04/2017 23:19
    תלמיד מרן
  1. כל הכבוד לכם חושפי השחיתותיות