זעם על קיצור העונש: “איזה מסר נותנים לחרדית שמחר רב יפגע בה?”

ההחלטה לקצר את עונשו של הרב אליעזר ברלנד, שהורשע בביצוע מעשים חמורים, מעוררת כעס אצל המתלוננות נגדו • נחמן שלום, מהמתלוננים המרכזיים, בשיחה סוערת: "בכינו בוועדת השחרורים" • "בשביל זה התלוננו ועברנו את כל הסרט הזה, הכאב והפחד?" • ומה עוברת כעת אשתו?
איתמר זינגר
ח' ניסן התשע"ז / 04.04.2017 11:29

ההחלטה לקצר בשליש את עונשו של הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת ‘שובו בנים’ של ברסלב, שהורשע בביצוע מעשים חמורים ונשלח ל-18 חודשי מאסר, מעוררת כעס אצל המתלוננות נגדו.

העיתונאי יאיר שרקי שוחח הבוקר (שלישי) בתוכניתו ברדיו ‘גלי ישראל’, עם נחמן שלום, מי שהיה אחד המתלוננים המרכזיים נגד הרב ברלנד.

הנה השיחה:

• שלום לנחמן.

כן שלום לך.

• אתה אחד מהמתלוננים, אתה ואישתך בעצם המתלוננים המרכזיים נגד הרב ברלנד.

נכון.

• ואתם שומעים את ההחלטה…

החלטה ממש-ממש כואבת. מרגישים פה מזועזעים, שבורים. מרגישים שכל מערכת המשפט ממש הפקירה אותנו…

• תיק שמתנהל חמש שנים.

חמש שנים שאין לנו חיים. ברלנד ששלח אנשים לשבור לי את העצמות בגלל מה שהוא (פגע) באישתי… ואחרי שאישתי התלוננה במשטרה הוא ברח מהארץ. צפצף במשך 5 שנים על כל מערכת המשפט, וכשהביאו אותו פה לארץ, במקום שאחרי שמדובר בעשרות עדויות בעשרות נשים, החוקרת אמרה שמדובר רק בקצה קרחון של המתלוננות שהגיעו, החוקרת בעצמה אמרה לשופט שנשים נמלטו לכל מיני חורים..

• אומרים שמדובר באדם זקן, בנאדם חולה בן שמונים, מה הוא כבר יכול להיות איום להמשך חייכם?

מה זה, מה הוא יכול? כל הזמן. יש לו עשרות חסידים ואפילו מאות, שרואים בו בתור קדוש עליון, ומאז שאנחנו דיברנו עליו, אנחנו כל הזמן בסיטואציה של אלימות ופחד וחשש על החיים. הוא שלח אנשים לשבור את העצמות. גם כשהיה בגיל 75 הוא שלח מסרים שוב ושוב מחוץ לארץ שאני אפגע. אני הותקפתי מעל שבע פעמים בשנים האחרונות…

• דוווקא ציטטו אותו אתמול שהוא אמר שאתם קדושים ושאסור לפגוע בכם. אתה מכיר כזה ציטוט?

כן, זה בדיחה, זה אחרי שהוא אמר לשבור לי את העצמות והייתי בבית חולים, אז הוא אמר שצריך לבקר את נחמן שלום, כולם צריכים לנסוע לנחמן שלום. הוא שולח את האנשים לשבור את העצמות.

• מה זה תרגיל?

הוא אומר משהו אחד והוא מתכוון הפוך, והוא משדר למישהו אחר… הוא יכול להגיד בתקשורת או במקום שיראה שהוא עדין נפש… כמו שהוא עשה פה בסיפור הזה, שהוא שלח לתקוף אותי הוא אמר לשני אנשים, והם הודו על זה בכתב האישום.. שזה הגיע למשטרה, אז הוא אומר שצריך לבקר את נחמן שלום ושנחמן שלום הוא צדיק…

• היתה לכם אפשרות לטעון בפני ועדת השיחרורים?

אנחנו היינו, וממש בכינו מכל הלב ואמרנו לשופט ולפני כל הוועדה, שלא יתכן שאדם שעשה את כל הדברים האלה ופגע בנו פגיעה, גם נפשית גם פיזית, לאורך כל השנים האלה… ולא הביע אפילו חרטה ושום התנצלות, ובנאדם כזה, שאנחנו אזרנו אומץ – באנו ממקום חרדי שלא נהוג להתלונן במשטרה – ועשינו את זה, ונפלנו קורבן גם בעיני ציבור, שאנחנו מדברים על רב צדיק ועשינו את כל זה…

מערכת המשפט איתנו וידענו שהם יתנו לנו יד, ובסוף עם כל מה שהם יודעים ונמצא בחקירות, הם פשוט עסקה מבישה, עסקה מצחיקה של 18 חודשים, והנה עכשיו הם משחררים אותו אחרי 12 חודשים. איזה מסר הם נותנים למתלוננות? לאישה חרדית שמחר איזה רב או מישהו סמכותי סמכות רוחנית פוגע בה?!… למה שאישה תתלונן על רב? למה שהיא תעשה דבר כזה?

לאשתי יש טראומות נפשיות, היא חולמת שברלנד הרשע עושה לה דברים מתועבים. אני יש לי חרדות.

• מה אשתך אמרה על ההחלטה?

מה זה, מה היא אמרה? אנחנו בוכים. שומעים מקרה עצוב מתחילים לבכות. אנחנו 24 שעות עם פצע מדמם. הסיפור לא עוזב אותנו שניה אחת… לא בתוך השינה, כל רגע. אנחנו קמים עם חרדות… אישתי קמה מחרדה. ועם אדם היה אמור לקבל הרתעה שבפעם הבאה יחשוב פעמיים, שהחסידים יידעו שלא כדאי לעשות דבר כזה – בשביל זה התלוננו ועברנו את כל הסאגה המשפטית, בגלל זה עברנו את כל הסרט הזה, את כל הכאב הזה, את כל הפחד הזה…

אישתי נרמסה לחתיכות. היא כבר לא אישה אחרי כל המקרה הזה שהוא פגע… בשביל מה התלוננו, תגיד לי אתה?!

• הזעקה שלך ברורה וכואבת, ואני בטוח שכל המאזינים שומעים, והמסר עובר חד וברור. שומעים את הדברים שאתה אומר. אין לנו אלא להעביר למאזינים שישמעו את הצעקה.

ואנחנו יודעים שחסידיו מטהרים את הדברים ומסבירים שזה בסדר וזה תיקון… זה ממש כואב… וגם העניין שמה שהם אומרים לשחרר מצד סיבות בריאותיות, זה שטויות במיץ עגבניות, כי כולם יודעים שהשב”ס הוא ערני לכל התרחשות שיש לו בעניין רפואי. הוא יוצא כל שבוע לבית חולים ועובר סדרת טיפולים.

מבחינתנו הוא קיבל קצפת ודובדבן, לפחות שימצו אתו את העסקת טיעון…

מעצר בית במלונית

כפי שדווח בחרדים10, אתמול החליטה ועדת השחרורים שליד שרות בתי הסוהר, בראשות השופט בדימוס שלמה איזקסון, על קיצור עונשו של הרב אליעזר ברלנד בשליש.

עם זאת, שחרורו של הרב ברלנד לא יהיה לביתו, אלא ישירות למלונית הצמודה למרכז הרפואי לבית החולים הדסה.

“חברת האבטחה ‘צוות 5’ תפעל בהתאם למתווה שצוין במסמך שהוגש לעיון וועדת השחרורים מיום 2.4.17. האסיר יישא בכל ההוצאות הכרוכות בשהותו במלונית ובמימון צוות האבטחה”, צוין בהחלטת השחרור.

בנוסף הוחלט, כי שהותו של הרב ברלנד במלונית היא בתנאי מעצר בית מוחלט. “כל בקשה של האסיר לשינוי תנאי שהייתו במלונית טעונה אישור של וועדת שחרורים”, נאמר בהחלטה.

לרב ברלנד הובהר כי שהותו בחג הקרוב תהיה אך ורק במלונית ולא בכל מקום אחר.

בהחלטה נאמר גם: “האסיר יוכיח להנחת דעתה של הוועדה בישיבת המעקב הראשונה שנקבעה לתאריך 20.4.17 כי נקט בכל האמצעים הדרושים עליהם סוכם עמו במהלך הדיון, לפיהם יובטח שלומם של כל המתלוננים בפרשה זו באופן שלא יאונה להם כל רע מעתה ועד עולם”.

למרות האישור, יעוכב השחרור בשבוע לבקשת הפרקליטות.

הרב ברלנד, בן 80, סובל מגידול סרטני, ולטענתו מצבו הרפואי החמיר עקב רשלנות של שרות בתי הסוהר. לפי דיווח בחדשות 10, בכוונתו של הרב ברלנד, להגיש תביעה אזרחית נגד שב”ס, משום שלטענתו איבחנו את מחלתו באיחור של יותר מחמישה חודשים.

עורכת דינו רותם טובול טוענת כי שירות בתי הסוהר אבחן את מחלתו באיחור של למעלה מחמישה חודשים, ומדובר בלא פחות מ”הזנחה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    והוא עוד מקבל בכותרת את התואר רב
    04/04/2017 14:57
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. פשוט בושה