שבוע לפני החג: שתי חברות ביטלו את חופשת הפסח בחו”ל

שתי חברות שהציעו נופש בפסח הודיעו על ביטול • 'האחים ברומר' שלא הצליחו למלא המלון בטוסקנה, הודיעו ללקוחות שכספם יוחזר מיד - והציעו חלופות • 'פרלה לוקסר', שנתקלה לדבריה בקשיים מול המלון ביוון, מתחייבת להחזיר הכסף רק בעוד חודש • לקוח: "תקוע וגם מרגיש מרומה ומנוצל"
נחמן גור
ח' ניסן התשע"ז / 03.04.2017 23:03

מול שוקת שבורה: שתי חברות שארגנו חופשות לפסח ולא הצליחו למלא את המלונות או נתקלו בקשיים אחרים הודיעו ביומים האחרונים על ביטול.

הערב (שני), בדיוק שבוע לפני ליל הסדר, שיגרה חברת ‘פרלה לוקסר’, שארגנה חופשת פסח בקוס שביון, הודעה ללקוחותיה ההמומים כי החופשה המתוכננת מבוטלת.

החברה, בבעלות משה פרידמן מאנטוורפן, אינה מציעה ללקוחות שנותרו ללא מקום לנסוע אליו בחג חלופות. גם את הכסף ששולם כבר, הם מתחייבים להשיב רק עד יום שני, הראשון במאי.

בהודעה של החברה ל”משפחות הנכבדות”, שהגיעה באמצעות תיבת המייל – נאמר:

“לא אנשי בשורה טובה אנחנו היום.

“לצערנו עברנו בשבועות האחרונות שבעה מדורי גיהנום עם המלון שלקחנו לפסח. שום הסכם שעשינו איתם הם לא כיבדו וכל דבר הקשו עלינו.

במשך השבועות האחרונות עשינו כל מאמץ לגשר. נסענו כמה פעמים ליוון, אך ורק לדבר ולדבר וכל פעם חזרנו עם הבטחה שמעכשיו הכל בסדר ואחרי יום הכל התחיל מחדש”.

לפי בעלי החברה, “הבעיות התחילו מיידית אחרי ביקור המשגיח הראשי הרב לדרמן במלון. יום אחרי ביקורו קיבלנו מייל מהמלון עם פירוט השיחה עם המשגיח ועלויות הביצוע. נדהמנו לקרוא רצף של שקרים. בדקנו מול המשגיח שגם נבהל ששמו בפיו מילים ומשפטים שאף פעם לא אמר.

שתי דוגמאות קטנות: המלון אמר בשמו שחייבים מחיצה בים בין גברים לנשים עם עלות של תשע אלף אירו. המשגיח הסביר להם שצריכים שעוני שבת על הארונות חימום, ואנחנו מביאים את זה, והמלון חייב אותנו בארבעת אלפים שמונה מאות אירו, בלי שום הסבר למה.

אחרי שהסכמנו לבלוע את הצפרדע, הם הגיעו כל הזמן עם דרישות וגזרות חדשות וכל פעם אמרו לנו שיוותרו לנו, אבל לא וויתרו.

ניסינו אפילו ברגע האחרון לעבור למלון אחר באותו רמה פחות או יותר, העיקר להביא לאורחים שלנו חופשת פסח ברמה גבוהה ולא הצליח, בגלל הזמן הקצר שנשאר.

היום אחרי הגזירה האחרונה שהמלון לא נותן לנו להכניס את הקונטיינרים עם האוכל עד יום ראשון – היום שהאורחים מגיעים, הגענו למסקנה שאין עם מי לדבר ויהיה בלתי אפשרי לנהל חופשת פסח כמו שצריך להיות וכמו שהבטחנו, אע״כ אין מנוס מלבטל להחזיר לכולם את כספם ולתת לאנשים להחליט איפה לנסוע.

אנחנו היום נתנו הוראה להחזיר את כל הסחורות מיוון ולקחת עורך דין שיטפל בתיק נגדם.

כמובן הנזק שנגרם לנו הוא אדיר בכל המובנים ודמים תרתי משמע.

עד יום שני הראשון במאי כל אחד ואחד יקבל את מה שכבר שילם בחזרה, כל אחד בדרך ששילם יקבל בחזרה, אם זה דרך העברה בנקאית כרטיס אשראי או מזומן.

אלו ששילמו דרך העברה בנקאית מתבקשים לשלוח לנו פרטי הבנק שלהם היות שלא מופיע כל הפרטים בזמן הגעה.

בתקווה להבנה, צוות פרלה לוקסר”. 

הזמרים ליפא שמעלצר ואברימי רוט היו אמורים לשהות במלון ולשמח את האורחים בכל ימי החג. כעת גם הם נותרו, לפי שעה לפחות, ללא חופשת פסח.

בשיחה עם חרדים 10, אומר אחד הלקוחות, איש עסקים ישראלי: “אחרי עבודה קשה עד ערב החג, פינטזתי על נופש מאורגן ומטופ-טפ. שקט על הראש, וכעת אני גם תקוע וגם מרגיש מרומה ומנוצל, מבואס ועצוב. לגבי הכסף – זו עזות פנים להשאיר את הכסף חודש אצלו. מה קרה?”

את תגובת משה פרידמן לא הצלחנו לקבל.

אתמול (ראשון) פרסמו גם האחים ברומר, שארגנו חופשת פסח בטוסקנה שבאיטליה, הודעה ללקוחות, לפיה לא הצליחו למלא את המלון – ולכן הם נאלצים לבטל את החופשה.

האחים ברומר, לעומת ‘פרלה לוקסר’, התנהלו למופת והציעו ללקוחות מיד מגוון אפשרויות, כשהראשונה היא השבת הכסף במלואו.

בנוסף, הציעו המארגנים ללקוחות חופשה בפסח בחברות אחרות, תוך שהם מציינים את העלויות של יתר החברות.

בהודעה ששיגרו נכתב:

“לקוחות יקרים שלום רב!

השקענו מאמצים אדירים בתכנון חופשה מדהימה בטוסקנה, השקענו כספים רבים, אנרגיה ומחשבה ועבודה של ימים ולילות ללא סוף.

רבות מחשבות בלב איש. אלוקים רצה אחרת. לא הצלחנו למלא את המלון גם לא בחציו, ועל כן נשארנו בהפסדים עצומים שלא יאפשרו לנו לתת לכם שירות טוב ואוכל טוב וכל מה שרצינו לתת לכם מכל הלב.

לכן, בצער רב ובעגמת נפש בלתי ניתנת לתיאור, מתוך אחריות לכם, אנו נאלצים לבטל את החופשה.

אנו מציעים לכם כמה חלופות:

1. לקבל את כל הכסף ששילמתם בחזרה מיידית.

2. לתת לכם בעלות של 10,000 ש”ח לזוג חופשת פסח באודסה עם חיים אוטמזגין (כלומר, תקבלו מאיתנו את ההפרש בין המחירים). מלון 5 כוכבים.

3. להוסיף 4,000 ש”ח לזוג ולנסוע עם מעגלים לקרואטיה. נופש ברמה גבוהה במיוחד.

4. לנסוע עם תור פלוס לכריתים בתוספת קטנה שנדע לקראת ערב בדיוק מה היא.

אנו מתנצלים מכל הלב, ומבקשים את סליחתכם ואת הבנתכם.

אנו גם לאחר הביטול הנ”ל, נשארים בהפסדים כספיים גדולים, ובכל זאת אנו משתדלים לעזור לסדר אותכם במקומות אחרים ככל יכולתנו.

בשורות טובות, האחים ברומר”.

בשיחה עם חרדים 10 אומר מני ברומר: “היה מי שהחליט לקרוע את השוק ולא עמדנו במחירים. אני לא מתפשר ורוצה לספק 100 אחוז לאורחינו ופה לא היה אפשרות. אז היה עדיף לעצור פה ובפעם הבאה בעזרת השם נתארגן יותר טוב, כדי שלקחותינו יהיו מרוצים במאת האחוזים”.

בעקבות ביטול הנופש ביוון, והתנהגותם האצילית של ‘האחים ברומר’, החליטו נופשים שמצאו עצמם ללא מקום לשהות בו בפסח – לדרוש מהם לשוב ולארגן את החופשה.  האחים נענו לאתגר, ופתחו את הרישום מחדש.

“כנראה עד הצהריים אנחנו מלאים”, אומר הבוקר מני ברומר לחרדים10.

• הידיעה עודכנה בשעה 9:00

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות