בנט: הליכוד בסדר. לשינוי עומק, רק בית יהודי גדול • הליכוד: בנט מטיף?

יו"ר הבית היהודי תקף את נתניהו. "במקום להציב אלטרנטיבה - תכנית ריבונות, היינו פאסיביים וחזרנו ל'שתי מדינות'" • הליכוד: "משעשע לקרוא את ציוציו. הוא האחרון שיכול להטיף על עמידה בלחצים. נכנע לכל אורך הדרך לשמאל"
נחמן גור
ז' ניסן התשע"ז / 02.04.2017 21:52

שר החינוך נפתלי בנט מתח היום (ראשון), בסדרת ציוצים בעמוד הטוויטר שלו, ביקורת על מדיניות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהובילה להחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני לרסן את הבנייה ביהודה ושומרון ולגבש חבילת מחוות לפלסטינים.

בנט צייץ כי מדיניות הבנייה החדשה ביו”ש, לפיה ישראל תיבנה בתוך היישובים הקיימים בלבד, היא ”מאוזנת וסבירה בתנאי שאכן תתבצע בפועל. אין מגבלה כמותית. מניסיוני נצטרך לוודא שהיא מיושמת”.

אלא שבהמשך תקף יו”ר הבית היהודי: ”יש כאן החמצה אסטרטגית. במקום להציב אלטרנטיבה (תכנית ריבונות ב-C, אוטונומיה וכו’) היינו פאסיביים, וכך חזרנו ל-same old של ‘שתי מדינות’ שלא תוביל לשום מקום חוץ מתסכול. אין לי להלין כי זו מדיניות נתניהו המוצהרת (שתי מדינות).

”אנחנו, הבית היהודי, עם שמונה מנדטים הצלחנו לבלום שחרור מחבלים ישראלים, להעביר הסדרה, עמונה ועוד. אבל בשביל שינוי פרדיגמה, מנסיגות/בר אילן לריבונות ואוטונומיה זקוקים ל-25 מנדטים.

“שואלים מה ההבדל בינינו לבין ליכוד: זה ההבדל. להמשך ניהול טקטי ותימרון, הליכוד בסדר. לשינוי עומק, רק בית יהודי גדול. בינתיים, נוודא ביצוע של מדיניות שסוכמה”.

השר בנט הסביר כי לא הנשיא טראמפ “אשם” בריסון הבנייה, אלא מדיניות נתניהו. ”הסיפור אינו הנשיא טראמפ, אלא עמדת ממשלת ישראל. מכיון שלא הנחנו יוזמה ישראלית נחושה על השולחן, את הוואקום מילא פתרון שתי המדינות.

”כאמור, זו החמצה היסטורית. בחיים צריך לנצל הזדמנויות (כך פעלתי בהייטק ובכלל). אך אנו אופטימיים. נמשיך לדחוף ובסוף נממש”, הבהיר.

מהליכוד נמסר בתגובה: ”משעשע לקרוא את ציוציו של בנט על ראש הממשלה נתניהו, שפועל בנחישות, בתבונה ובאחריות למען ביטחון ישראל ולמען ההתיישבות.

”בנט הוא האחרון שיכול להטיף על עמידה בלחצים כשהוא, כשר חינוך, נכנע לכל אורך הדרך ללחצים של הקרן החדשה בתוך משרד החינוך ומשאיר את מחמוד דרוויש בתוכנית הלימודים, נותן קביעות כאחראית על לימודי אזרחות לאשת שמאל קיצוני ומעלים עין מההסתה הפלסטינית בבתי הספר במגזר הערבי ובמזרח ירושלים, שממומנים על ידי משרד החינוך בראשו הוא עומד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות