עימות בליכוד • גליק: “נותר טעם רע מאוד”. ביטן: “מדובר באדם משיחי”

אריה ריבקינד
|
ו' ניסן התשע"ז / 02.04.2017 10:38
יו”ר הקואליציה על ההפגנה של עובדי התאגיד מול ביתו: “לא רימינו אף אחד” • “אם יו”ר תאגיד ציבורי שעוד לא התחיל לפעול אומר שנתניהו הוא ארדואן – אז אין לי מה להוסיף” • גליק: “מצפה שראשי המפלגה יספקו הסברים, אם הם מצפים שאצביע בעד” • ביטן: “לא רוצה לראות אותו אפילו”

בראיון שהעניק לגלי צה”ל התייחס הבוקר (ראשון) יו”ר הקואליציה ח”כ דוד ביטן להפגנה שנערכה אמש מחוץ לביתו, בה מחו המפגינים, חלקם עובדי התאגיד הציבורי, על הסכם הפשרה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון.

“אני אומר למפגינים: אנחנו לא רימינו אף אחד. ידעתם שאתם נכנסים על תנאי, אמרנו שאולי נסגור את התאגיד. צריך לראות איך ממשיכים הלאה איתם. חלקם יקלטו בתאגיד החדשות, הרבה מאוד מהפעילות בתאגיד החדש יועדה לעשות על ידי פרילנסרים, והם יכולים לעשות את זה. חלק מאוד קטן ילך הביתה”.

ביטן התייחס לסגירת התאגיד ואמר: “ראיתי אתמול את גיל עומר, מראשי התאגיד, ואתה רואה איך הוא מדבר. כל הניסיון שלהם להראות שהם התקשורת והדמוקרטיה הוא פסול.

“אם יו”ר תאגיד ציבורי שעוד לא התחיל לפעול אומר שנתניהו הוא ארדואן – אז אין לי מה להוסיף”.

יו”ר הקואליציה תקף בחריפות גם את ח”כ יהודה גליק מהליכוד, שצייץ ציוץ ביקורתי על התנהלות הממשלה.

גליק כתב: “בכנות נותר טעם רע מאוד מכל פרשת רשות השידור והתאגיד. מצפה שראשי המפלגה יספקו הסברים, אם הם מצפים שאצביע בעד חוקים בעניין”.

ביטן בתגובה: “איזה עונש אתה יכול להטיל על אדם שהוא משיחי, שמה שמעניין אותו זה לעלות להר הבית, ולא מעניין אותו הליכוד. לא מעניין אותו שום דבר”.

לדבריו בתקשורת “עושים אותו גדול בלי שהוא בכלל גדול, בגלל שהוא נתן איזה ציוץ נגד הליכוד וראש הממשלה. מדובר באדם משיחי שאני לא רוצה בכלל להעניש אותו, לא רוצה לראות אותו”.

בתגובה להאשמותיו של ביטן, כתב גליק בחשבון הפייסבוק שלו: “הדבר האחרון שמעניין אותי לעשות הוא לריב עם מישהו במפלגה. מי שעוקב אחרי העשייה שלי בכנסת יכול להתרשם שאני מתעסק במגוון של נושאים ובכולם מקפיד על שיח מכבד מתוך הקשבה”.

לדבריו, “נבחרנו כמשרתי ציבור וככאלו מצופה מאיתנו לתת תשובות והסברים. ולכן בקשת תשובות והבהרות אינה תמהונית, אלא הדבר הכי ענייני והכי מתבקש שיש. איני מתבייש בפעילות שלי למען שמירה על זכויות היהודים בהר הבית ובהתיישבות ביהודה ושומרון. נראה לי שראוי לצפות לשיח מכבד גם בתוך המפלגה”.

 דיון בכנסת

מתווה התאגיד החדש יגיע השבוע לדיון גם בכנסת – וגם לבג”ץ.

לפי דיווח בגל”צ, הכנסת תתכנס לדיון פגרה מיוחד ביום רביעי הקרוב, כדי לאשר דחייה בת שבועיים במועד עליית התאגיד לשידור, שתעניק לקואליציה זמן לאשר את המתווה עליו הסכימו נתניהו וכחלון.

לא צפויה התנגדות ממשית: אביגדור ליברמן והמפלגות החרדיות הביעו חוסר עניין מוחלט במאבק של נתניהו נגד עצמאות השידור הציבורי. נפתלי בנט אמנם התנגד בעבר למהלכים, שלדבריו עוררו “דאגה עמוקה לעתיד חופש הביטוי”, אבל מהר מאד החליט “לזרום עם ראש הממשלה”, כלשונו.

כמעט כל חברי הליכוד שותקים, כולל בני בגין וגלעד ארדן, השר שבעצמו יזם את הקמת התאגיד אבל החליט להתעלם כעת ממהלכי נתניהו. רק חבר הכנסת יהודה גליק הבהיר שלא יתמוך במתווה בכל מחיר ומבלי לקבל הסברים.

עם זאת, צפויים להיערם קשיים משום שגורמים בקואליציה אומרים שהמתווה מלא “חורים” והחורים הללו עשויים להתגלות בדיונים ובהצבעות בוועדות בכנסת ולעכב את אישור המתווה.