הגר”מ מאזוז על הפגנות הפלג: ‘מה השגעון הזה, למה לקבל מכות חינם’

ראש ישיבת 'כיסא רחמים', הגאון רבי מאיר מזוז, יצא בשיעורו השבועי נגד בחורי הישיבות של 'הפלג הירושלמי' שלא מתייצבים בלשכות הגיוס • "יש לנו בעיה החרדים, כל אחד אוכל את השני, רבים על כל דבר"
יוסף גרינבוים
ו' ניסן התשע"ז / 02.04.2017 00:28

ראש ישיבת כיסא רחמים ומנהיגה הרוחני של תנועת ‘יחד’, הגאון רבי מאיר מאזוז, התייחס במהלך שיעורו השבועי הפופולארי במוצאי שבת – להפגנות המחאה של פעילי ‘הפלג הירושלמי’.

​”יש לנו בעיה החרדים, כל אחד אוכל את השני, רבים על כל דבר, דיברתי פעם שעברה למה רבים הפלג הירושלמי על הדיחוי. הפלג הירושלמי אומרים לא הולכים לצבא, אבל לכו תקבלו דיחוי כמו שצריך. לא, לא הולכים,​ ומכניסים אותם לכלא, נותנים להם מכות.

“והנה ראיתי השבוע שהאדמו”ר מסאטמר שהוא ראש המתנגדים למדינה באמריקה, הוא אומר זה לא בסדר מה שהם עושים, לא עושים ככה, זה טעות. הוא אומר, כל מי שגר פה בבורו פארק, שבאים מארץ ישראל – איך נותנים להם? נרשמים שתורתם אומנותם ונותנים.

“מה השיגעון הזה, למה תקבלו מכות בחינם? יכולים לקבל הצהרה וגמרנו”.

יצוין, כי ראש הישיבה חותם באופן אישי על בקשות דיחויים של הצבא, מתוקף תפקידו גם כראש ישיבת כסא רחמים, ועוקב באופן מיוחד אחר הנושא, ואחר טענות הפלג, בעניין הדיחויים.

רק לאחרונה תקף הגר”מ מאזוז בשיעורו השבועי גם את הצבא, על הביקורות המוגזמות שהחלו לאחרונה להקשות על בנות הסמינרים, ועל הביורוקרטיה הסבוכה שמקשה על סמינרים בקבלת פטור מטעמי דת.

אך עם זאת, בעניין הדיחויים לבחורי הישיבות הביע הרב מורת רוח מהחילול ה’ הנוצר מההפגנות המיותרות, ועל איבוד הכוחות במאבק למען בחורי הישיבות וצביונה היהודי של מדינת ישראל, על עניין הדיחויים.

נזכיר, כי כפי שדווח בחרדים10, במהלך ההפגנות האחרונות של פעילי ‘הפלג’ ברחוב ז’בוטינסקי בבני ברק, הם ספגו מכות מנהגים חרדים וחילונים שחלפו בכביש. גם בהפגנות מחאה שהתקיימו בבני ברק בתחילת השבוע, ספגו הפעילים מכות מחרדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות