במשטרה רותחים: חוקרים ממח”ש צילמו שוטרים בהפגנות של ‘הפלג’

בלשי המחלקה לחקירות שוטרים הגיעו למוקדי הפגנות 'הפלג הירושלמי' בירושלים כשהם מצוידים במצלמות - לתיעוד פעילות השוטרים • במשטרה זעמו: "פרובוקציה כדי להפליל שוטרים?" • מדובר בפעם הראשונה שבה מח"ש יוזמת תיעוד של פעילות המשטרה ללא תלונה
חיים טוויל
ג' ניסן התשע"ז / 30.03.2017 10:35

המחלקה לחקירות שוטרים שיגרה חוקרים מצוידים במצלמות וידאו לתיעוד הפגנות ‘הפלג הירושלמי’ בירושלים. כך חושף אתר ‘וואלה’.

מדובר בפעם ראשונה מאז הקמת מח”ש שבה המחלקה לחקירות שוטרים יוזמת תיעוד של פעילות המשטרה בהפגנות, במטרה לאתר שוטרים שמבצעים עבירות.

לפי הדיווח, חוקרים של מח”ש הגיעו למוקדי ההפגנות כשבידיהם מצלמות, בניגוד לאופן פעולתה השגרתי של המחלקה, לפיו היא פותחת בבדיקה רק במקרים שבהם עולה טענה לאלימות משטרתית, או באירוע שמסתיים בהרוגים.

במשטרה הביעו זעם רב על המהלך וטענו כי מדובר ב”פרובוקציה” שנועדה להפליל שוטרים. “לא ניתן לעלות על הדעת שהופכים את השוטרים שמבצעים משימות לעבריינים”. מפכ”ל המשטרה רוני אלשיך אף התקשר לראש מח”ש והביע בפניו את זעמו.

השוטרים, שהבחינו בחוקרים, הביעו פליאה על נוכחותם ולאחר מכן גם הטיחו ביקורת. “לא הספיק לכם את אשר עוללתם לארגון בעבר?”, כתבה אושרה אסף, ראש יו”ר עמותת זכויות שוטרים. “מדוע מח”ש עושים פרובוקציה כדי להפליל שוטרים? אין מספיק עבודה?”

מהמשטרה נמסר לוואלה: “שוטרי משטרת ישראל עושים עבודת קודש מדי יום ביומו בשמירה על הביטחון האישי של הציבור אל מול אתגרי פח”ע, טרור ושמירה על הסדר הציבורי. עבודת השיטור, מטרתה אחת ויחידה, שירות איכותי ומיטבי לאזרח הנורמטיבי אל מול כל האיומים והאתגרים. מח”ש מהווה את אחד הכלים העומדים לרשות פיקוד המשטרה לשמירה על הנורמות המוגדרות בחוק ובהנחיות פיקוד המשטרה. בהמשך לאמור, מח”ש היא גוף עצמאי וסוברני לקבלת החלטות בכפוף לחוק, לכן, בכל אמור לפעילות מח”ש יש לפנות אליהם לגורם המוסמך לכך”.

ממח”ש נמסר לוואלה: “מבלי להתייחס לאירוע קונקרטי, מח”ש נוקטת פעולות מגוונות כדי לבצע את תפקידה הן כדי לאכוף חוק מול תופעות של התנהלות אלימה וחריגה של שוטרים והן כדי להגן על שוטרים הממלאים תפקידם כדין מפני תלונות שווא של מפרי סדר והעבריינים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מוזר מאוד שלמשטרה האלימה יש חוצפה לצאת נגד הגוף שמבקר אותה
    23/05/2017 11:40
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. והרי עד היום מח”ש היה כלב נובח בקושי נושך קרוב לוודאי שמח|ש רק רצו להגן על השוטרים מפני תלונות של הפלג אבל המשטרה המטומטמת לא הבינה את זה נכון….