כאן בישראל: מדוע ניסו שני שוטרים מבאר שבע לעצור נערה חפה מפשע

צעירה בת 15 מבאר שבע הלכה ברחוב כאשר לפתע שני שוטרים עצרו אותה וניסו להכניסה בכח לניידת, ללא כל הסבר הגיוני: "הייתי בטוחה שמדובר בחטיפה. לא הפסקתי לבכות אחרי זה" • ומה התברר בסוף?
דוד ליבוביץ
ב' ניסן התשע"ז / 28.03.2017 21:05

הסיפור הזה נשמע לקוח ממדינת עולם שלישי, אך לד’,  נערה בת 15 מבאר שבע, הפך התרחיש הסוריאליסטי למציאות.

הנערה, שסיפורה פורסם באתר פז”ם, הייתה בדרכה לפגוש חברה, כשניידת משטרה עצרה לידה והשוטרים ביקשו לבדוק את פרטיה המזהים.

הנערה, שטרם מלאו לה 16 ואין לה תעודת זהות, הסבירה את המצב לשוטרים והמשיכה לדרכה. השוטרים מצדם לא ויתרו ועקבו אחריה. בעודה מתרחקת, יצא אחד השוטרים מהניידת בעקבותיה. הוא תפס את ידה בחוזקה וניסה להכניסה לניידת בכוח.

בפוסט שפרסמה הנערה בפייסבוק, היא כותבת: “אחד השוטרים יצא מהאוטו לכיוון שלי ונבהלתי אז הלכתי יותר מהר ואז הוא תפס אותי ביד חזק וניסה לגרור אותי לניידת בלי להסביר מה העניין, הייתי לחוצה ונאבקתי איתו וניסיתי לברוח עם הכוח שהוא הפעיל עלי. חשבתי שהוא מתחזה לשוטר ומנסה לחטוף אותי”.

מה מסתבר? טעות בזיהוי. כמה פשוט.

השוטרים התקשרו למוקד על מנת לאמת את זהות הנערה. כאשר התברר כי היא לא הנערה שחיפשו, הם שחררו אותה לדרכה. השוטרים הסבירו שחיפשו נערה שברחה ממעון לחוסים וחשבו כי זו היא, שכן היא ענתה על התיאור שניתן להם.

“בפעם הבאה שיבדקו טוב יותר”, אמרה הנערה, “הם תפסו אותי והייתי בטוחה שמדובר בחטיפה. לא הפסקתי לבכות אחרי זה, עד עכשיו אני בטראומה”.

בעקבות המקרה, שהותיר לדבריה צלקת נפשית קשה, שוקלים הנערה ומשפחתה להגיש תלונה במחלקה לחקירות שוטרים (מח”ש) נגד השוטרים המעורבים.

ממשטרת מרחב הנגב נמסר בתגובה לפז”ם: “מדובר בטעות מצערת בזיהוי נעדרת, שבבסיסה נחישות השוטרים לאתר נעדרת בסיכון ולהציל את חייה. בעקבות דווח על נערה אשר ברחה מהפנימיה בה חוסה נערכו סריקות נרחבות, במהלכן אותרה בסמוך למקום בו נראתה הנעדרת לאחרונה, נערה אשר עונה לתיאור החיצוני של הנעדרת.

“הנערה התבקשה להזדהות ובתום תשאול לגבי זהותה ומשנתברר כי מדובר בטעות בזיהוי, שוחררה הנערה לאלתר. בעקבות הבהלה שאחזה בה, זומנה יחד עם אביה למפגש אישי עם מפקד התחנה שסייע ביצירת חוויה מתקנת בעבורה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות