מי מנסה לגרום לאיילת שקד להדיח את נפתלי בנט מיו”ר הבית היהודי?

פעילים בבית היהודי מזמינים סקרים בניסיון ללחוץ על שרת המשפטים להתמודד על ראשות המפלגה נגד שר החינוך: גורפת שלושה מנדטים יותר • השר אורי אריאל: "אין חיה כזאת. היא לא תרוץ"
אריה ריבקינד
א' ניסן התשע"ז / 28.03.2017 11:25

 מתגרים בבנט: פעילים בסיעת הבית היהודי דוחפים את שרת המשפטים איילת שקד להתמודד על ראשות המפלגה מול שר החינוך.

לפי דיווח בגל”צ, לשם כך הם הזמינו סקר ממכון המחקר של רפי סמית, המציב את שקד מול בנט – והתוצאה מפתיעה: לפי הסקר, אם השרה שקד תיבחר לראשות הבית היהודי – היא תגרוף שלושה מנדטים יותר.

מנהל מכון המחקר שערך את הסקר, רפי סמית, סיפר בתכנית ‘מה בוער’ בגלצ כי השרה שקד “מביאה ומשנה את הקהלים התומכים במפלגה. בעוד שבנט מביא את הקהל שלו, המסורתי או הדתי – היא מביאה קהל אחר”.

יוסי פוקס, אחד מפעילי המפלגה הבולטים ומי שהתמודד בעבר על מקום ברשימה, הודה בשיחה עם רזי ברקאי ורינה מצליח כי הוא נמנה על מזמיני הסקר ועל מפעילי הלחצים לעברה של השרה שקד.

“בנט אומר כל הזמן שהדרך היחידה לפרוץ את תקרת הזכוכית של הבית היהודי זה להיפטר ‘מהאורי יוגבים ומהסמוטריצ’ים’, אנחנו סבורים שלציבור אין בעיה איתם – פשוט צריך להחליף את העומד בראש”.

פוקס הדגיש, עם זאת, כי למרות מאמציו, הסיכוי שהשרה שקד תתמודד מול השר בנט – קלוש.

לדבריו, “הציבור הדתי מאמין שלאיילת שקד יותר קל לאחד את הציונות הדתית תחת כיפת שמיים אחת מאשר מתחת הכיפה של בנט”.

השר אורי אריאל הגיב בשיחה בגל”צ: “אין אפשרות כזו – איילת לא תרוץ”. בעיניו, הרעיון של התמודדות השרה השקד מול השר בנט אולי “מתאים לאייטם, אבל אין חיה כזאת. שישכנעו אותה לרוץ לפריימריז, ונראה”.

השרה איילת שקד עצמה אינה פוסלת התמודדות עתידית על ראשות מפלגת הבית היהודי.

בכנס של עמותת ‘אור ירוק’ אמרה שקד: “אחרי עידן נתניהו נפתלי בנט צריך להיות ראש הממשלה, אבל אני לא פוסלת בעתיד שזו תהיה אני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות