המשטרה: מעל 100 חשודים ייעצרו • רוב העצורים ישוחררו כי אין תלונות

במשטרה טוענים שמדובר בקצה הקרחון, אבל רוב החשודים שנעצרו לפנות בוקר בחשד שתקפו נשים וילדים ישוחררו, משום שלא הוגשה נגדם תלונה • איש 'הוועד לטוהר המחנה' שפנקסיו הובילו למעצרים, חושף כיצד עבדה השיטה
חיים טוויל
א' ניסן התשע"ז / 28.03.2017 00:14

שעות ספורות לאחר גל המעצרים שטלטל את המגזר החרדי, במהלכו נעצרו 22 חרדים, תושבי ירושלים, בית שמש, ביתר עלית ובני ברק, בגילאי 20-60 – החשודים בביצוע עבירות של מעשים חמורים כנגד ילדים ונשים במגזר החרדי, עדיין לא הוגשה אפילו תלונה אחת נגד העצורים.

מעצרם של שניים מהחשודים הוארך בשבוע, ושל 13 אחרים ביומיים עד ארבעה ימים. שאר העצורים שוחררו בתנאים מגבילים.

החקירה בפרשה החלה במסגרת חיפושים והחרמת חומרים בפרשת האלימות והסחיטה של בני הזוג פנחס וחני וילר מצד גורמים בחסידות גור. במסגרת החיפוש אותרו, פנקסים ועשרות דו”חות מחקירות פנימיות שניהל משה קיויתי, מי שממונה על הטיפול בתוקפי ילדים ונשים מטעם ה’וועד לטוהר המחנה’.

ראש מפלג תשאול ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, סגן ניצב שמוליק בן עמוס, אמר לאריאלה שטרנבך מ-ynet, כי “במחשב של קיויתי נמצאו דו”חות חקירה מפורטים לגבי תקיפות קשות. המשטרה לא שמעה על הפוגעים ולא על הנפגעים. בדו”חות צוין ‘הופנה לטיפול פסיכיאטרי’ וכדומה.

“ישנם מעל 100 חשודים, אנחנו משתדלים ורוצים להגיע לכולם, אבל כמובן מתעדפים אותם לפי חומרת הפגיעה. בגל המעצרים הראשון העדיפות העליונה הייתה לעצור לפני הכול פגיעה בקטינים. ובמקביל אנחנו מנסים להגיע גם לנפגעים עצמם”.

בשיחה עם חדשות 2, הוא סיפר כיצד התנהלה השיטה של איסוף המידע.

לדבריו, הוא מטפל במקרים שאינם פליליים ולא יכולים להגיע לבית המשפט. עם זאת הוא מבהיר: כשיש חשד למקרה פלילי אנחנו פונים מיד למשטרה.

“כשמגיע אלינו תיק של עבירות שמחייב חוק דיווח – אנחנו הראשונים שמגיעים לתחנת המשטרה”, סיפר. “15 מהאנשים שנעצרו היום יחזרו הביתה. 3 מתוכם הם בכלל מוסרי מידע ולא חשודים”.

“איך זה עובד? כשמישהו מתקשר אליי אני רושם מיד את השם של המתלונן, רושם מה הוא סיפר לי, רושם לעצמי מידע מי הם החשודים הפוטנציאלים”, הוא ממשיך. “הם יודעים להתקשר אליי כי הרבנים מפנים אותם אליי. יותר מזה – לא מעט פעמים המשטרה מפנה אותם אליי.

“אני בסך הכל איש מקצוע כדי להבין האם מדובר בסיפור שווא או סיפור אמת”, הוא הוסיף וסיפר. “הרב לא יודע – כי הוא לא מבין בזה. אם הרבנים לא יוכלו לאתר את המידע שהמשטרה לא יכולה להגיע אליו, זה ימנע את כל התקשורת של המשטרה עם המגזר החרדי – לא מתוך איום אלא מתוך חשש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות