“כך מצא עצמו חתני ב’פנקסים’ על לא עוול בכפו” • מעשה בבייביסיטר

האם כל החשודים ששמם הופיע בפנקסים של 'הוועד לטהור המחנה' כמי שביצעו מעשים חמורים - הם תוקפים? • בשיחה עם חותנו של אחד העצורים, הוא מגולל רצף אירועים טרגי, שהוביל את בן משפחתו אל תא המעצר
יוסף גרינבוים
א' ניסן התשע"ז / 28.03.2017 00:33

גל המעצרים שטלטל את הציבור יצא לפועל בבוקר של יום שני עם סיומה של חקירה סמויה. במהלך מבצע הפשיטה של המשטרה נעצרו 22 תושבי ירושלים, בית שמש, ביתר עלית ובני ברק, בגילאי 20-60, בחשד כי ביצעו מעשים חמורים בקטינים ונשים או כי לא דיווחו למשטרה ולרשויות הרווחה על ביצוע של מעשים חמורים בקטינים ונשים.

כל החשודים, ששמם הופיע בפנקסים של ‘הוועד לטהור המחנה’, הובאו לחקירה ביחידה המרכזית של המשטרה והם נחקרים בגין חשד לביצוע מעשים חמורים בילדים, קטינים, צעירים ונשים במהלך השנתיים האחרונות.

שלושה מן העצורים הם בכלל מוסרי מידע. אבל האם באמת כל יתר החשודים שנעצרו הם תוקפים?

מבירור שביצע חרדים10 עולה, כי התשובה שלילית.

חלק מהעצורים אכן נקראו לבירור אצל פעילי ה’וועד לטוהר המחנה’, בשל חשד כזה או אחר או תלונה שהוגשה נגדם – אולם מאחוריהם לא עמד דבר. מעצרם הוא, אפוא, רצף אירועים טרגי שהוביל אותם לחוש אזיקים על ידיהם, על לא עוול בכפם.

הנה דוגמא. בשיחה שקיים חותנו של אחד העצורים עם חרדים10 – אדם אמין, המוכר לנו שנים רבות – הוא מגולל כיצד מצא עצמו חתנו בתא המעצר:

“מדובר באברך עדין נפש, העובד קשה מאוד לפרנסתו. לפני כשנתיים הוא חיפש בייביסיטר בצורה נואשת – ולא מצא. אז הוא ראה מודעה בכניסה לבניין על נערה שמחפשת לעשות בייביסיטר, והתקשר אליה לבקש שתבוא. הנערה לא רצתה לבוא. אז הוא התחנן והבטיח יותר כסף. משום מה הורי הנערה חשבו שמדובר בהטרדה, והודיעו על כך מיד ל’וועד לטוהר המחנה’.

“הרב משה קוויתי מ’טוהר המחנה’ קרא לו לבירור.

“חתני, שנלחץ מאוד, אישר בפניו את הסיפור, אבל טען בתוקף כי לא היה כלום. הוא פשוט סיפר את מה שבאמת קרה. הוא הגיע הביתה, סיפר לאשתו על כל השתלשלות האירועים והפגישה ב’טוהר המחנה’, והיא הלכה איתו לפגישה הבאה. גם משה קוויתי היה משוכנע שמדובר בכלום, ושחרר אותו לנפשו – תוך מתן עצה שיזהר יותר מהיום והלאה.

“בתי וחתני סיפרו לי כבר אז את הסיפור בעצמם. אם היה קורה משהו מעבר למה שקרה – הם לא היו מספרים. יכול להיות שבטלפון עם הנערה הוא דיבר בצורה שקצת הפחידה את הבייבי-סיטר. אבל זה מה שהיה. לא היה שום דבר מעבר לכך.

“מאז, הם לא שמענו כלום, עד הבוקר – כשהשוטרים הופיעו בביתם ועצרו אותו. המשטרה מודה שהם אינם יודעים עליו סיפור אחר, מעבר לסיפור הבייביסיטר, אבל אומרים שהפנקסים לא ברורים וצריכים עוד זמן לחקור”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    משעמם למשטרה
    28/03/2017 01:23
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מחפשים משהו דרמטי לחפות על המחדלים שלהם מול עבריינים אמיתיים

  2. הגיע הזמן לטפל בסוטים החרדים
    28/03/2017 12:45
    יוסף זאב
  3. תרבות של טיוח גועלית בת שנים רבות