הרבי מסאטמר נגד ההפגנות של ‘הפלג’: “הפקרות, הם לא קנאים”

הרבי מסאטמר תקף בדרשת חיזוק את 'הפלג': "קשים גרים לישראל כספחת. הם לא קנאים. הם חדשים שאין להם מסורת איך להלחם" • "כבר מעל 60 שנה נלחמים, אבל לא הייתה הפקרות כזו. בניו יורק היו סוגרים את הכביש הראשי?" • חשף: "יש ארגון שעוזר לקבל פטור ועלינו לעזור בהוצאות"
יוסף גרינבוים
א' ניסן התשע"ז / 27.03.2017 21:09

ב​דרשת חיזוק שנשא היום (שני) הרבי מסאטמר בהיכל הישיבה הגדולה בקריית יואל, הוא התייחס לגזירת הגיוס בארץ הקודש, והפתיע כאשר תקף בחריפות יוצאת-דופן את אופי המאבק שמנהלים פעילי ‘הפלג הירושלמי’ נגד ‘גזירת גיוס’ בחורי הישיבות לצה”ל.

האדמו”ר קרא על אנשי ‘הפלג’ את מאמר חז”ל ‘קשים גרים לישראל כספחת’ – ואמר: “הם לא קנאים. הם חדשים שאין להם מסורת איך להלחם. כבר מעל שישים שנה נלחמים בציונים, אבל לא היתה הפקרות כזו.

“תארו לעצמכם כאן בניו יורק”, אמר הרבי לתלמידי הישיבה, “לסגור את הבי קיו אי BQE (-כביש ראשי העובר בברוקלין וקווינס). תושבי ירושלים חיים תחת קשיים. אנשים ממהרים ללימוד, לעבודה, וסוגרים כבישים וכדומה – וכל זה בלי שיהיה אחראי על זה, שיתן את ההוראה”.

האדמו”ר הבהיר כי ניתן לקחת חלק בעצרת ההמונית שתתקיים ביום שלישי על ידי אנשי ‘הפלג הירושלמי’ ו’העדה החרדית’ – אך הבהיר כי אין בכך שום רמז לתמיכה בהפגנות האלימות: “השתתפותנו ביום תפילה לא תהיה הסכמה למעשי הפרעות שלהם”, הדגיש.

האדמו”ר הרחיב וסיפר לציבור מאזיניו: “יש שתי דרכים להיפטר מהצבא – הראשונה היא ללכת ללשכת הגיוס ולקבל ‘פטור’, וזה מהלך שדודי הקדוש, האדמו”ר בעל ‘הדברי יואל’ הסכים לזה. כל הבחורים והאברכים שמגיעים לכאן מארץ הקודש עברו את התהליך הזה – ועל זה יש ארגון חשוב – ‘מרכז עזרה ויעוץ’, שעוזרים לקבל את ה’פטור’ ועלינו תושבי חו”ל לעזור להם בהוצאות הכבדות של עורכי דין וכדומה.

“הדרך השנייה”, הוסיף וסיפר הרבי, “היא על ידי דיחוי, שזו הדרך בה רוב תלמידי הישיבות הולכים. עוברים את התהליך, אבל שר הצורר (שר הביטחון) מקשה מאוד על בחורי הישיבות, ומנסים בכל דרך לגייס כמה שיותר בחורים, ולדאבוננו הוא מצליח – והסיבה לזה היא – או שהם בחורים נושרים רח”ל או בגלל ש’מחלקים סוכריות’.

“אבל המציאות המרה היא שבכל שנה יש יותר חרדים המתגייסים – וזה כואב מאוד”.

האדמו”ר הוסיף ותקף את יהדות התורה והאשים אותה במצב שנוצר: “אני חושב אבל שהסיבה האמיתית היא בגלל שהחרדים הם כבר עצם מעצמם בשר מבשרם. הם חלק בבחירות, הם חלק בלקיחת כספים, הם חלק בחקיקת חוקים – וחלק בממשלה. והסיבה הכי מרכזית: ‘כיבוד ראשי הממשלה בשתי הידיים וקבלת פניו בהערצה’

“ועל זה אנחנו מתכנסים ליום תפילה רבתי, להתפלל אל ה’, שישלח מהשמים רוח טהרה – שהחרדים יבינו שהבעיה היא אי מיאוס ואי התנתקות מהציונים, אי הדיבור נגד חורבן הגיוס, והקב”ה יעזור שבמהרה יתבטל כל הקליפה בביאת משיח צדקינו”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איש חכם!
    27/03/2017 21:49
    אלי
  1. כל הקנאים מתלהבים מה”רכש” החדש.

    אבל,
    איש חכם, שעינו בראשו ושכל בקודקודו
    קורא נכון את המפה.

    רק זה חסר להם.
    שנתי גרוסמן ירביץ בהם “השקפה”

  2. מדהים
    27/03/2017 22:43
    דעת
  3. קסם בנאומו הוא מדהים, ודעת עצמו, בניגוד לאחיו המטופש שלו אבל הוא פוליטיקאי אמיתי, הוא מדבר על הבעיות אבל מתעלמ פשוט מהסיבה ומקור הבעיה הזו כהרבנים המקומיים שאחראים אומרים, והוא מאשים את דודו הגדול של לפני 35 שנה..

  4. על מי הוא פוער את פיו? גם הגאב
    27/03/2017 22:45
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. על מי הוא פוער את פיו?
    גם הגאב”ד שליט”א של ירושלים ובית דינו הורו במחאות האחרונות לצאת ולמחות, אז את מי אתה בא ללמד מסורת? את בני ירושלים שסופגים מכות רצח מהשוטרים כבר עשרות שנים על חסימות כבישים? מי מביא לכאן ‘תורה חדשה’?

    המנהיג מסאטמר מנסה לשכתב את ההיסטוריה, בעוד אנשי הישוב הישן בכל ההפגנות השליכו אבנים ואף שרפו פחים, שזה סבל לא קטן לכל השכנים, בהפגנות האחרונות מדובר בהפגנות ללא אלימות כלל מצד המוחים רק מצד שוטרים מרושעים. מי כאן ‘בעל תשובה או ‘גר’? חסימת כבישים הוא קנאות חדשה? כבר עשרות שנים זה מה שהקנאים עושים על כל פירצה, נפלת מהירח עכשיו?

    אין לייחס אליו חשיבות. גם בדץ העדה החרדית לא מחשיבים אותו. כהגיע לארץ לא ערכו לו קבלת פנים. אבותיו הצדיקים לא חיזקו אותו ובוודאי גוערים בו. בארץ כשהגיע התחנף לאינשי דלא מעלי.