זהבה שאול לבג”ץ: חושדים שחרצו את גורלו של אורון – בניגוד להלכה

בני המשפחה דורשים לקבל את מלוא החומר הנוגע לקביעה לפיה בנם הנו חלל צה"ל • זהבה שאול: "הסירוב של הצבא להציג בפניי את פרוטוקול הדיונים של בית הדין הרבני מעלה בי תמיהות וספקות"
חיים טוויל
כ"ט אדר התשע"ז / 27.03.2017 15:41

זהבה ואבירם שאול, אמו ואחיו של חלל צה”ל אורון שאול הי”ד, עתרו הבוקר (שני) לבג”ץ נגד שורת קצינים בכירים בצה”ל, ובהם הרמטכ”ל, ראש אכ”א – והרב הצבאי הראשי.

בעתירה מבקשים בני משפחת שאול משופטי בג”ץ להורות לקצינים הבכירים להתייצב ולהסביר מדוע לא יעמידו לעיון אמו ואחיו וימסרו לידיהם את המסמכים ואת כל הפרוטוקולים בשלמותם, לרבות אלו שנכתבו בזמן אמת, הקלטות דיוני בית הדין וכל הדו”חות, המסמכים, ותוצאות הבדיקות שערך ענף איתור נעדרים בצה”ל בעניינו של אורון.

“זכותם הטבעית והברורה של העותרים, כקרובי משפחתו המידיים של החייל הנעדר, היא לעיין במלוא המסמכים הנוגעים להליך קבלת ההחלטות בעניינו, שהביא להכרזה עליו כחלל שמקום קבורתו לא נודע”, נטען בעתירה.

לטענת בני המשפחה, מסירת חומרים חלקיים בלבד לעיון המשפחה מעלה את החשד שההחלטה על קביעת מותו של אורון לא התקבלה בצורה ראויה ונכונה.

“הימנעותם של המשיבים ממסירת המסמכים במלואם, והחלטתם להציגם לעותרים באופן חלקי ותוך השחרות שונות, מעוררת חשש כבד בלב העותרים שמא מסתירים מהם המשיבים מידע חיוני הנוגע לאורון, אשר אינו עולה בקנה אחד עם ההחלטה להכריז עליו כחלל, וכן מידע חיוני הנוגע לשיקולים שעמדו בבסיס ההכרזה עליו כחלל”, נאמר בעתירה.

“סירובם של המשיבים לנהוג בשקיפות מלאה מציב את העותרים בחוסר ודאות רב ובדאגה גדולה, אשר מוסיפים ללא צורך על סבלם וייסוריהם הכבדים ממילא. אביו של אורון, הרצל שאול ז”ל, הלך לעולמו לפני כמחצית השנה כשספקות מייסרים בדבר גורלו של בנו קיננו בלבו”.

עוד נטען בעתירה, כי “החיפזון בו פעלו הרבצ”ר ובית הדין, ימים אחדים לאחר היעדרו של אורון, וכאשר כל הדיון מתחיל ומסתיים במעט יותר מיממה אחת, הוא חסר תקדים ביחס למקרים דומים בעבר בהם נעדרו חיילים בקרב. קביעת גורלו של אדם בכלל, וחייל בפרט, היא סוגיה שאין כבדת משקל ממנה, והחיפזון הרב בו נעשה הדבר במקרה זה מעורר שאלות ותהיות ממשיות בדבר המניעים לחיפזון”.

בעקבות הגשת העתירה אמרה זהבה שאול: “צר לי שהגעתי לרגע שבו אצטרך לעתור נגד צבא הגנה לישראל והעומד בראשה שיקרים לליבי כל כך, אבל הסירוב של הצבא להציג בפניי את פרוטוקול הדיונים של בית הדין הרבני באותה העת, מעלה בי תמיהות וספקות לגבי החלטתו של הרב הצבאי הראשי דאז תא”ל רפי פרץ שבניגוד מוחלט להלכה היהודית חרץ את גורלו של אורון, ואילץ אותנו לשבת עליו שבעה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות