חשיפת חרדים10 • איפה הכסף של מענק פסח? המנהלים זועמים: “גם אנחנו שואלים”

גפני גייס כבר בחשוון תקציב מיוחד: מענק אישי למלמדים ב'חיידרים' לקראת פסח • אבל מלמדים מתלוננים: "לא קיבלנו שקל" - וזועמים על מנהלים • כעת המנהלים מתגוננים: "היו תקופות שעשו 'שטיקים'. יודעים שהסיפורים הללו מטילים רפש בכולנו - אבל הפעם התקציב פשוט עדיין לא הגיע"
כ"ט אדר התשע"ז / 27.03.2017 16:35

הזעם של מלמדים בתלמודי-תורה על שלא קיבלו את המענק המיוחד שגייס ח”כ משה גפני לקראת חג הפסח, כפי שנחשף בחרדים10, עורר בהמשך את זעמם של המנהלים.

הפרטים בקצרה: ועדת הכספים של הכנסת אישרה, בעקבות פעילות יו”ר הוועדה, תקציב מיוחד עבור מענק אישי למלמדים בתלמודי התורה – גם במוסדות המוכר שאינו רשמי, כעזרה בהוצאות הרבות של ערב חג הפסח.

מלמדים, שקיבלו את הבשורה המשמחת שחור על גבי העיתונות היומית החרדית, התלהבו וכבר תכננו את הוצאות החג שלהם בהתאם למענק שיגיע על סך 2000 שקל.

אלא שכאן התעוררה בעיה ראשונה: עד כה המלמדים לא קיבלו את הכסף. הבעיה השניה: מספר מלמדים עימם שוחח חרדים10 סיפרו, כי בשיחה עם מנהלי ‘החיידרים’ בהם הם עובדים הובהר להם כי הסכום שהובטח קטן בהרבה, ו”מי יודע אם בכלל יגיע הכסף”.

היום, בעקבות פניה של כמה מנהלי תלמודי תורה הובהרו כמה נקודות חשובות.

מנהל חיידר: “היו תקופות בהן מנהלי מוסדות היו עושים ‘שטיקים’, כמו בקשה מהמלמדים או הגננות להחזיר עודף בדמות כסף של ‘מעשר’ ודברים מהסוג הזה. בתקופה האחרונה יש פחות ופחות מקרים כאלו, גם משום שהמעקבים של השלטונות משמעותיים. אני מודע לזה שהסיפורים הללו הם שמטילים רפש על כולנו, אבל זה לא צודק”.

לגופן של טענות, טוענים המנהלים כי אישור התקציב התבצע בוועדת הכספים כבר בחודש חשוון, “ואנו מודים מאוד לגפני על כך” – אבל ההעברה התקציב בפועל למנהלים, טרם בוצעה.

לבקשתנו, הועבר לנו מסמך ששוגר אליהם בדואר האלקטרוני “ביום חמישי האחרון” ממרכז ‘החינוך העצמאי’:

1

“הנידון: מענק חד פעמי לפי הסכם מיום כ’ בחשוון תשע”ז

בגין מענק חד פעמי לפי הסכם מיום כ’ בחשוון תשע”ז מאושר תשלום למוסדכם…עבור מורים…שרתים ומזכירים. הסכומים כוללים 15% עלות מעסיק. עליכם להעביר את הסכומים לאוכלוסיית המורים, שרתים ומזכירים בתלוש המשכורת הקרוב בהתאם להנחיות ההסכם המצ”ב. יש להחתים בדחיפות את מורשי החתימה ורו”ח על ההתחייבות המופיעה מטה ולהחזיר אלינו למייל…רק לאחר קבלת ההתחייבות חתומה למייל הנ”ל (נא לא לשלוח לכתובת אחרת) יועבר אליכם התשלום. לאחר העברת התשלום על ידכם לאוכלוסיית המורים, שרתים ומזכירים יש להעביר אישור תשלום חתום ע”י רו”ח מצ”ב. לידיעתכם, מוסד אשר לא יעביר אישור תשלום חתום על ידי רו”ח – הסכום כולו יקוזז בתשלום שוטף חודש מאי 2017″.

לדברי המנהלים, “בולט מאד מנוסח המייל שאין שום מצב שמנהלים יקחו את הכסף לכיסם”.

בעבר, כפי שצוין, כבר קרה שמנהלים העבירו את התשלומים למורים או גננות, אולם דרשו מהם להעביר חזרה ‘מעשר’ במזומן. אבל בל נחשוד בכל אוכלוסיית המנהלים בשל יחידים שסרחו.

כך או כך, אומר מנהל: “לא מדובר ב-2000 שקל, זו אגדה של העיתונות הכתובה שרצה לפמפם את הבשורה, לכל מורה ייצא הרבה פחות שהרי מוסדות מוכר שאינו רשמי מקבלים רק 55% מהסכום, מלכתחילה.

“מה שבטוח הוא שאנו נעביר את כל הסכום, בתקווה שזה יקרה כבר בתלוש המשכורת הבא, וזאת בכפוף למועד שבו יועברו אלינו הכספים מהחינוך העצמאי או ממשרד החינוך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות