פשיטה דרמטית • פנקסי ה’משמרת’ הסגירו: עשרות תוקפים נעצרו • צפו

במבצע מעצרים נרחב נעצרו 22 תושבי ירושלים, בית שמש, ביתר עלית ובני ברק, בגילאי 20-60 החשודים בביצוע מעשים חמורים בקטינים ונשים בשנתיים האחרונות • שמות החשודים והמעשים שביצעו הופיעו בפנקסים שניהלו ב'משמרת הצניעות' • השוטרים הותקפו בי-ם, ניידות נופצו
חיים טוויל
כ"ט אדר התשע"ז / 27.03.2017 11:54

עם סיומה של חקירה סמויה, יצא לפועל הבוקר (שני) מבצע מעצרים וחיפוש ממוקד במהלכו נעצרו 22 תושבי ירושלים, בית שמש, ביתר עלית ובני ברק, בגילאי 20-60, בחשד כי ביצעו מעשים חמורים בקטינים ונשים או כי לא דיווחו למשטרה ולרשויות הרווחה על ביצוע מעשים חמורים בקטינים ונשים.

הבוקר, עם סיום איסוף הממצאים וכשבידי השוטרים צווי מעצר וחיפוש שהוצאו על ידי בית המשפט כנגד החשודים, פשטה המשטרה על בתיהם, ביצעה חיפוש ועצרה 22 חשודים.

כלל החשודים הובאו לחקירה ביחידה המרכזית של המשטרה ונחקרים בגין חשד לביצוע מעשים חמורים בילדים, קטינים, צעירים ונשים במהלך השנתיים האחרונות.

ראשיתה של החקירה באיסוף מידע ממוקד שהצביע על פעילות שביצעו גורמים מ’משמרת הצניעות’ במגזר החרדי שפעלו למען ‘טוהר המחנה’.

אנשי משמרת הצניעות פעלו, כך על פי החשד, באישור ובהסכמת מנהיגי הפלגים והזרמים השונים במגזר החרדי, קיבלו ואספו מידע אודות אנשים שביצעו מעשים חמורים, וניהלו נגדם הליך פנימי שבסופו קבעו והחליטו מה יהא על החשודים לעשות על מנת שהאירוע “יסגר” ולא יועבר לטיפול המשטרה.

ברוב הפעמים הורו לחשודים לקבל טיפול כזה או אחר אצל גורמים בקהילה. כל זאת ניהלו תוך רישום האירועים ופרטי המעורבים בעשרות פנקסים – שנתפסו על ידי המשטרה.

בשיטה זו נהגו אנשי ‘המשמרת’, על פי החשד, כלפי עשרות אנשים שביצעו מעשים חמורים, חלקם במספר הזדמנויות ובמספר רב של קורבנות, בהם ילדים וקטינים – כל זאת מבלי שהועבר דיווח לגורמי רווחה ולמשטרה.

החל משעות הבוקר המוקדמות עצרה המשטרה, כאמור, 22 חשודים – ששמותיהם הופיעו בפנקסים – שלכל אחד מהם מיוחסות ביצוע מעשים חמורים באירועים שונים במהלך השנתיים האחרונות.

עם כניסת הכוחות לביצוע המעצרים בירושלים החלה התגודדות של חרדים סביבם. חלקם ניסו לשבש את ביצוע המעצרים. לעבר הכוחות יודו אבנים, הושלכו חפצים וקראו לעברם בקריאות גנאי.

שתי חלונות של ניידות נופצו מאבנים שיודו במקום.

כלל החשודים נחקרים במשטרה בסיומה יובאו מי מהם בפני בית המשפט לדיון בעניינם.

במשטרה ציינו כי “במסגרת החקירה נחשפה פעילות פנימית שבה חשודים עשו דין לעצמם והם אלו שאספו המידע וניהלו מעין הליך פנימי וקבעו מה ה’עונש’.

“על ידי כך החשודים המשיכו לנהל חייהם, מבלי לשאת בדין בגין מעשיהם החמורים וזאת לצד עשרות הקורבנות שלא קיבלו טיפול בהתאם למצבם”.

“חשיפת הפרשיה, מעצר החשודים והבאתם לדין”, אומרים במשטרה, “יש בו בראש ובראשונה מניעת פגיעה נוספת בקורבנות ומתן סיוע להם ובמקביל העמדה לדין של החשודים, נגדם תפעל המשטרה למצות הדין בגין העבירות המיוחסות להם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הציבור החרדי.
    27/03/2017 14:48
    אבי
  1. הציבור החרדי פושט את הרגל לאט לאט אחרי החילונים.